حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ خرداد ۱۸, یکشنبه

«تانگوی تخم مرغ داغ» را قوه قضاییه توقیف کرد


پس از گذشت حدود یک ماه و نیم از اجرای تئاتر "تانگوی تخم مرغ داغ" در تالار وحدت تهران، رضا دادویی، رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی، گفته است که "به دلیل پاره‌ای مشکلات و شبهات ایجاد شده‌"، اجرای این تئاتر روز جمعه ۱۶ خرداد ماه لغو شد.




پس از گذشت حدود یک ماه و نیم از اجرای تئاتر "تانگوی تخم مرغ داغ" در تالار وحدت تهران، رضا دادویی، رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی، گفته است که "به دلیل پاره‌ای مشکلات و شبهات ایجاد شده‌"، اجرای این تئاتر روز جمعه ۱۶ خرداد ماه لغو شد.

او بدون اشاره به این مشکلات گفته است که "در حال تلاش و رایزنی هستیم تا مشکل حل شود.""تانگوی تخم‌مرغ داغ" سیزدهمین اثر اکبر رادی است که از اردیبهشت امسال با کارگردانی هادی مرزبان در تالار وحدت روی صحنه بود.
همچنین علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: با بیان اینکه نمایش تانگوی تخم مرغ داغ دارای مجوز بود، افزود: البته این نمایش دارای اشکالاتی بود که باید رفع می شد و ما نیز تذکرات لازم را داده بودیم اما به یکباره نمایش توقیف شد.

رییس شورای فرهنگی عمومی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزارت ارشاد از سوی افراد یا گروه هایی خارج از این وزارتخانه تحت فشار است و به همین دلیل وضعیت انتشار کتابی مثل «کلنل» و نمایشی مانند «تانگوی تخم مرغ داغ» مبهم باقی مانده است، با خنده گفت: شما که جواب مرا می دانید چرا سوال می کنید؟
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شامگاه جمعه تماشاگرانی که برای تماشای این نمایش به تالار وحدت مراجعه کرده بودند متوجه شدند این اثر نمایشی روی صحنه نمی‌رود و این در حالی بود که برای این اجرا بلیت فروخته شده بود. ایسنا گزارش کرده است که عوامل این تئاتر تا ساعاتی پیش از آغاز اجرا از لغو برنامه بی خبر بودند.
این تئاتر قبل از اجرای عمومی توسط شورای نظارت و ارزشیابی مورد بازبینی قرار گرفته بود.
نمایشنامه "تانگوی تخم مرغ داغ" برای اولین بار به کارگردانی آقای مرزبان روی صحنه رفته بود. هادی مرزبان پیشتر، کارهای قبلی این نمایشنامه نویس را روی صحنه برده است.
علی نصیریان، فرزانه کابلی، امین زندگانی، فردوس کاویانی، قاسم زارع، لیلا برخورداری، پریسا مقتدی، مهدی عبادتی، اکرم حاج‌حسینی و سهیل دیوسالار از بازیگران نمایش " تانگوی تخم‌مرغ داغ " اند.
رابطه یک صاحبخانه و مستاجرهایش سوژه اصلی این تئاتر است. به نوشته سایت ایران تئاتر، خط اصلی این نمایش پرهیز از گناه است؛ از منظر دیگر "تانگوی تخم‌مرغ داغ " داستان فروریختن پدرسالاری و شکوفایی فرزندان و جوانان است.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج