حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۲ خرداد ۵, یکشنبه

جایزه بهترین هنرپیشه زن جشنواره کن

توییتر ما را دنبال کنید،البته که برای دریافت خبر
برنیس بژو، هنرپیشه فیلم "گذشته" اصغر فرهادی، جایزه بهترین هنرپیشه زن جشنواره کن را برد. نخل طلا فقط برای بهترین فیلم است.لحظاتی پیش «برنیس بژو» جایزه بهترین بازیگر زن فستیوال فیلم کن را برای بازی در فیلم گذشته به کارگردانی اصعر فرهادی دریافت نمود. او پس از گرفتن این جایزه و به رسم تشکر اصعر فرهادی را به روی سن دعوت کرد.برنیس بژو برنده جایزه بهترین هنرپیشه زن جشنواره کن برای بازی در فیلم گذشته، اضعر فرهادی کارگردان فیلم رو به روی سن دعوت کرد...





۲۰ نظر:

ناشناس گفت...

تبریک به همه ی کارگردانانی که با این حکومت فاشیستی نیستند

ناشناس گفت...

از طرف همه بچه های خرم آباد:ایولا داش اصغر.سرفراز مو کردی...

ناشناس گفت...

برای اصغر فرهادی متاسف شدم.با وجود علاقه بسیاری که به این کارگردان خوشفکر کشورمان دارم امااو باید حساسیت های دینی و فرهنگ اسلامی مردم ایران را مد نظر قرار می داد. او به عنوان یک مرد مسلمان اجازه ندارد دست این بازیگر زن را بگبرد. به هر جال طبق قوانین شریعت اسلامی مرد مسلمان نمی تواند بدن زن نامحرم را لمس کند. امیدوارم از این پس بیشتر دقت نماید. به او و همکارانش تبریک می گویم.

ناشناس گفت...

bayad pasho migereft

ناشناس گفت...

اگه خدایی وجود داره یه عقلی به این شستشوی مغزی شده ها و ذوب شده در ولایت فقیح ادمکش بده و یه فرصت دیگه که ایرانیان دلسوز و مسیولیت شناس مثل این اصغر عزیز برای ایرانمون افتخار افرینی کنند!

تحریم انتصابت و رای دزدی نظام ولایت فقیح گارانتی است برای به گذشته فرستادن نظام دروغ و رانتخوار و خرافاتی و ظالم نا جمهوری نا اسلامی حاضر در ایران به گروگان گرفته شده.

ناشناس گفت...

Baba velemon konied ba ein Islam Mozakraf va Koni-ton!

ناشناس گفت...

من فکر می کنم دوستمون درست گفت. به هر حال یا ما اسلام رو قبول داریم یا نه. اسلام من درآوردی هم که نداریم. در اسلام حکم صریح داریم که مرد مسلمان نباید بدن زن نامحرم رو لمس کنه. خلاف شرع هست. اکثریت مردم ما هم مسلمان هستند. پس انتظار دارند آقای فرهادی از دست دادن با زن نامحرم پرهیز کنند. حالا هم دیر نشده. آقای فرهادی می تونند از این پس این کار را دیگر انجام ندهند. دست دادن با زن نامحرم چیزی به شخصیت ایشون اضافه نمی کنه.

ناشناس گفت...

خدمت شما که وا اسلاما سر می دین و میگین چرا دست نامحرم گرفته.
فیلم رو نگاه کنین تا ببینین اصفر جون چه لبی هم می گیره از این خانم تا اسمشو می خونن که بیاد رو صحنه.
برین دقت کنین تا بیشتر آتیش بگیرین. جونتون دربیاد حالا

ناشناس گفت...

می دونین وقتی با یه سری احمق مثل شما دیندارها آدم روبرو میشه تنها حرف منطقی که می تونه به شما بزنه فحشه.

کیر تو کس ننتون با اون اسلام و اون پیغمبر جاکش کس پرست بچه بازتون

ناشناس گفت...

منطق همه شما مخالفان اسلام فحش و ناسزا است. به جای این لجن پراکنی برین تو متن جامعه ببینید که مردم به رعایت احکام اسلامی اهمیت می دهند. ربطی هم به این حکومت یا اون حکومت نداره.اینها واقعیت های جامعه ما هست. آقای فرهادی بزرگوار هم به عنوان بخشی از این جامعه حتی اگر اعتقادی به اسلام نداشته باشه که من مطمئنم داره به احترام اکثریت مسلمان جامعه نباید با زن نامحرم دست بده. حالا شما اگر با فحش دادن به من تخلیه می شی تا فردا صبح فحش بده. این صورت مسئله رو عوض نمی کنه.

ناشناس گفت...

اول از همه به اصغر فرهادی از همین جا تبریک می گم، نکته بعدی در مورد حرف برخی کاربرهاست.
صورت مساله رو عوض نمی کنه؟ یعنی چی که صورت مساله رو عوض نمی کنه؟ اولا که باید بگم بی احترامی و فحش کار نادرستی هست ولی آیا شما و همفکرانتون به مخالفاتون توهین نمی کنید؟ و فحش و ناسزا نمی دید که می گید مخالفای اسلام همیشه ناسزا می گن؟ عقاید هر فرد برای خودش هست و نمی تونیم صرف ملیت یا این که مذهبش چی هست مورد مواخضه قرارش بدیم ، مشکل شما اینجاست که فکر می کنید باید یک نفر در خارج از حریف کشور هم به اندیشه های اسلامی پایبند باشه در واقع باید به احترام مسلمانها بعضی کارهارو نکنه در این صورت آیا عدم دست دادن یا روبوسی توهین به طرف مقابل محسوب نمیشه؟؟؟ ممکنه بعضی ها دست ندن ولی شما نمی تونید از همه همین انتظار رو داشته باشید. به نظرم کار اقای فرهادی بسیار درست بود و نشانی از احترام بود و بارها هم گفته شده روبوسی کردن و دست دادن در فرهنگ غرب نوعی مثل سلام و احوالپرسی می مونه و نوعی احترام هست.

ناشناس گفت...

جشنواره به این عظمتی برگزار شده و فیلم آقای فرهادی به این موفقیت بزرگ دست پیدا کرده بعد ما داریم زیر این چندتا عکس بحث می کنیم که اسلام اینو میگه یا اسلام اونو میگه.آفا اگر ما نخواهیم مسلمان باشیم کی رو باید ببینیم. مگه ما میام چادر از سر شما بکشیم یا با تیغ بیفتیم به جون شما و ریش و پشمتون رو بزنیم. هر کسی یک سبک زندگی منحصر به خودش رو داره و تا زمانی که به آزادی دیگران تجاوز نکنه می تونه هر جور خواست زندگی کنه. اصلا بحث توهین نیست. این شما هستید که دست از سر ما برنمی دارین و آزادی های زندگی ما رو گرفتید.
آقای فرهادی دوست داره با هرکس دلش خواست دست بده. مگه ما میام تو مسجد شما بگیم آقا سینه و زنجیر نزن یا نوحه نخون. خواهشا ما رو به حال خودمون بذارید.

ناشناس گفت...

بله هر کس آزاده هر جور دلش خواست زندگی کنه. ولی اگر آدم نماینده یک ملت و یک فرهنگ باشه دیگر متعلق به خودش نیست بلکه نماینده یک کشوره و باید آداب و فرهنگ اکثریت اون جامعه رو در تمام حرکات و گفتارش رعایت کنه. آقای فرهادی می توانستند خیلی محترمانه سرشون رو به نشانه احترام پایین بیارن و بعد در فرصت مناسب توضیح بدن دلیل این کارشون احترام به فرهنگ اسلامی کشورشون هست. بله اگر آقای فرهادی در یک جمع کوچک با یک خانم دست می دادند خیلی مسئله بزرگی نبود ولی اینجا چشم میلیون ها نفر به ایشون بود و ایشون باید قید و بندهای جامعه اسلامی ما رو رعایت می کرد.

ناشناس گفت...

مشکل شما مذهبیون اینه که توی هر جایگاهی که قرار میگیرید حق رو با خودتون می بینید و فکر میکنید از همه بالاتر و بهترید. اگر یه غیر مسلمون بیاد ایران از نظر شما موظفه به قوانین دین نکبت شما توی ایران احترام بذاره اگر یه مسلمون هم از ایران خارج بشه باز موظفه به شماها احترام بذاره!!!!! بابا چقدر خودخواهید شماها. بویی از منطق و آداب اجتماعی نبردید. اصلا" میدونید ادب چیه؟ خیلی هم نمیشه ازتون توقع داشت از شماها که هی سعی دارید خودتون رو به اعراب بی فرهنگ و وحشی بچسبونید خیلی هم نمیشه توقع داشت که درک کنید رفتار یه آدم توی یه فستیوال بین المللی جقدر باید موجه باشه.دست خودتون نیست بیشتر از این کشش ندارید.

ناشناس گفت...

به نظر من با فرض یک قرائت خاص از اسلام که آن هم قرائتی مبتنی بر تفکر و تعقل باشد و جنبه ی پویایی فقه اسلامی را در نظر بگیرد می توانیم در بسیاری از احکام شریعت اسلامی تجدید نظر نماییم و برداشتی متناسب با امروز از دین ارایه کنیم. خیلی از احکام دین متعلق به جامعه 1400 سال پیش و سطح تفکر و بینش مردمان آن روز است و می توان با تفسیری امروزی دینی متناسب با نیازهای جامعه امروز ارائه نمود.

ناشناس گفت...

به کجا رسیدیم که به خاطر دست دادن دو انسان چه وامصیبتا سر می دهیم.
ای وای بر ما ...
...

ناشناس گفت...

کار اقای فرهادی را می پسندم و به او بابت این موفقیت تبریک می گویم.

ناشناس گفت...

شماها که خودتون رو مسلمون می دونید, متاسم براتون ... تو قرن بیست و یک هنوز بویی از ادب و فرهنگ نبردید.
مسلمون یعنی موجودی دوپا به دور از مدنیت ...

ناشناس گفت...

با سلام وتبریک این جایزه هنری به اقای فرهادی
نکاتی که دوستان درمورد رعایت اداب اسلامی متذکر شدند به جای خودمی تواند قابل بحث باشد. هر چند که حکم شرع در مورد زن غیر مسلمان کاملا متفاوت است. ولی نکته مهمتر این است که ای کاش مذهبیون ما در مورد بسیاری از موارد دیگر موارد نقض اشکار اصول اسلامی نیز به صورت اشکار و جمعی معترض شوند. مواردی از قبیل رشوه خواری های گسترده در جامعه و فرهنگ رایج توهین به افراد مخالف رایج در تریبونهای عمومی و رانت خواری وابستگان حکومتی و دخالت نظامیان و شبه نظامیان در سیاست و عدم جوابگویی مدیران به شاکیان وعدم توبیخ خاطییان به بهانه مصلحت نظام و سیطره گسترده نظامیان بر اقتصاد کشور و ایجاد سلطه مطلق فساد بر انگیز در نتیجه عدم رقابت و طلب کاری نظامیان و مدیران از مردم به جای ادای وظیفه تعریف شده و.............

ناشناس گفت...

درست فرمودید. امام هم در فرمان 8 ماده ای و هم در وصیت نامه خود به همین نکاتی که شما گقتید اشاره فرمودند. اگر از تریبون مجلس به کسی توهین شد باید به همان میزان وقت در اختیار آن شخص قرار گیرد تا از همان تریبون از خود دفاع کند. امام بارها فرمودند که نظامیان به هیچ وجه در سیاست دخالت نکنند اما متاسفانه امروز اگر یک نظامی در سیاست دخالت نکند باید تعجب کرد. امام فکر بازی داشتند و مطمئن هستم ایشان با دست دادن آقای فرهادی و این خانم مخالفتی نداشتند. چه خوب است که سیره آن بزرگوار را سرمشق خود قرار دهیم.

پادکست سه پنج