حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ دی ۲۷, شنبه

بازیگر فیلم‌های سکسی در آمریکا که زاده لبنان است به خاطر حضور در یک ویدئوی پورن با حجاب، به قتل تهدید شد


میا خلیفه که نامش بیش از همه بازیگرهای دیگر در یکی از سایت‌های پورن جستجو شده و ویدئوهایش بیش از یک و نیم میلیون بار دیده شده، گفته است که پیغام‌های تهدیدآمیزی دریافت کرده که "بسیار هولناک" بوده‌اند.











یک بازیگر فیلم‌های پورن در آمریکا که زاده لبنان است به خاطر حضور در یک ویدئوی پورن با حجاب، به قتل تهدید شده.
میا خلیفه که نامش بیش از همه بازیگرهای دیگر در یکی از سایت‌های پورن جستجو شده و ویدئوهایش بیش از یک و نیم میلیون بار دیده شده، گفته است که پیغام‌های تهدیدآمیزی دریافت کرده که "بسیار هولناک" بوده‌اند.



کاربران شبکه‌های اجتماعی او را "بی‌ارزش" خوانده‌اند و برخی دیگر گفته‌اند که او نماینده لبنان نیست.
میا خلیفه ۲۱ ساله به خاطر حضور در یک ویدئوی جنجالی هدف این جنجال‌ها در فضای مجازی قرار گرفته است.

حجاب یک ستاره پورن

او در این ویدئوی پورن لباسی پوشیده که پوشش اغلب زنان مسلمان است.
به دنبال انتشار این ویدئو برخی از کاربران توییتر به او گفته‌اند که خودش را بکشد.
بعضی‌ها برایش نوشته‌اند که او با ویدئوی خود باعث خفت مذهب اسلام شده است.


میا خلیفه در این ویدیوی جنجالی ابتدا با حجاب ظاهر می‌شود ولی بعد آن را بر می‌دارد. او می‌گوید که مسلمان نیست: "من در یک خانواده کاتولیک بزرگ شده‌ام اما به مناسک مذهبی کاتولیک‌ها عمل نمی‌کنم."
مجله نیوزویک در گزارشی که درباره این بازیگر پورن منتشر کرده، نوشته که میا خلیفه (نام مستعار) از خیلی جهات زندگی خوبی دارد؛ او تحصیل‌کرده است، درآمد خوبی دارد و در حرفه خود موفق است.











میا خلیفه محبوب‌ترین ستاره پورن سایت پورن‌هاب است

با این حال والدین میا خلیفه اصلا به او افتخار نمی‌کنند.
او می‌گوید که به خاطر شغلش باعث خجالت پدر و مادرش شده است.
به گزارش نیوزویک، میا خلیفه در بیروت به دنیا آمد و والدینش وقتی او ده ساله بود به مریلند در ایالات متحده مهاجرت کردند.
او از دانشگاه تگزاس لیسانس تاریخ گرفته و در میامی خانه و زندگی خودش را دارد.
برای خانواده مهاجر میا خلیفه، شیوه زندگی او قابل قبول نیست، اما در هفته‌های اخیر بحث و جدل در مورد شغل او از یک موضوع خانوادگی به یک جنجال ملی در لبنان تبدیل شده است.
میا به نیوزویک گفته است که علاقه‌ای به سیاست ندارد: "من دلم نمی‌خواهد که سوریه یا اسرائیل برای ما قلدری کنند، اما به سیاست بی‌تفاوتم."



اما او از نمایش پیشینه لبنانی‌اش در شبکه‌های اجتماعی شرمنده نیست. روی بازوی چپش مصرع اول سرود ملی لبنان را خالکوبی کرده است که می‌گوید همه ما فدای وطن‌، پرچم‌ و شکوهمان.
روی بازوی راستش هم پرچم حزب محافظه‌کار مسیحی لبنان را خالکوبی کرده که مخالف حکومت بشار اسد است. او این پرچم را بعد از بمباران لبنان در اکتبر ۲۰۱۲ روی دستش خالکوبی کرده تا به پدرش که حامی ارتش لبنان است بگوید که طرفدار اوست.
هر دو خالکوبی در لبنان جنجال آفریده است. منتقدانش می‌گویند حضور او در فیلم‌های پورن، با تنی که این نشانه‌ها بر آن نقش بسته باعث شرمساری لبنان است، اما او می‌گوید: "این آنها هستند که باید شرمنده باشند. اگر حق انتخاب داشتم باز هم در لبنان به دنیا می‌آمدم."

'پیغام‌های نفرت‌آمیز مردان لبنانی'

لبنان با جمعیت پنج میلیونی‌اش یکی از آزاد‌ترین کشورهای خاورمیانه است که تنوع مذهبی زیادی دارد.
اما چندین روزنامه چاپ بیروت مقالاتی علیه میا منتشر کرده‌اند. اما عده ای هم مثل نصری عطاالله، نویسنده لبنانی-بریتانیایی از او دفاع کرده‌اند. او در صفحه فیس‌بوکش نوشته که "به عنوان یک زن او آزاد است که با بدنش هر کار که دوست دارد بکند."
بیشتر پیغام‌های نفرت‌آمیزی که میا خلیفه دریافت کرده از طرف مردان لبنانی است که فیلم های او را دیده‌اند و پیغام‌های تهدید به مرگی که گرفته کم نیستند.
او می‌گوید بیشتر حامیانش مصری هستند.
نیوزویک می‌نویسد که میا خلیفه قصد ندارد برای همیشه در صنعت پورنوگرافی بماند. "این کاری نیست که بخواهم برای همیشه انجام بدهم اما تا وقتی بتوانم در این شغل می‌مانم".
او امیدوار است تا آن وقت رسانه‌ها خانواده‌اش را به حال خود بگذارند.
نیوزویک از او پرسیده که آیا ارزش دارد که به خاطر شغلش خانواده خود را از دست بدهد؟ او می‌گوید: "نمی‌توانم بگویم که ارزشش را داشته اما نمی‌توانم خودم را هم سرزنش کنم. چرا که خودم این شغل را انتخاب کردم."






هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج