حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۶ شهریور ۴, شنبه

سانی لئونه، ستاره سابق فیلم‌های پورن و نویسنده داستان‌های اروتیک


یکی از آن‌ها رابطه یک متخصص اینفورماتیک هندی با یک استریپر هندی در شهر نیویورک و دیگری رابطه جنسی یک زن سر به زیر هندی با روح همسر مرحومش را توصیف می‌کند."داستان‌های داغ و وسوسه‌انگیز به قلم دوست داشتنی‌ترین زن هند،" این آگهی همراه تصویر زن جذابی در پیراهن قرمز رنگ روی صفحه تلفن‌های موبایل برق می‌زند.نویسنده این داستان‌های اروتیک کارنجیت کائور بازیگر فیلم‌های بالیوود است که سال‌ها پیش وقتی در فیلم‌های پورن آمریکایی بازی می‌کرد با نام سانی لئونه شناخته می‌شد.





حق نشر عکسAFP
Image captionسانی لئونه در صدر فهرست جستجوی مردم هند روی وبسایت جستجوگر گوگل است






"داستان‌های داغ و وسوسه‌انگیز به قلم دوست داشتنی‌ترین زن هند،" این آگهی همراه تصویر زن جذابی در پیراهن قرمز رنگ روی صفحه تلفن‌های موبایل برق می‌زند.
نویسنده این داستان‌های اروتیک کارنجیت کائور بازیگر فیلم‌های بالیوود است که سال‌ها پیش وقتی در فیلم‌های پورن آمریکایی بازی می‌کرد با نام سانی لئونه شناخته می‌شد.
ماه گذشته موسسه انتشاراتی جاگرنات در شهر دهلی کتاب "خواب‌های شیرین" مجموعه‌ای از ۱۲ داستان اروتیک به قلم سانی لئونه را منتشر کرد. این اولین باری است که یک مجموعه داستان کوتاه اروتیک در هند روی شبکه تلفن‌های موبایل منتشر می‌شود.
داستان‌های این مجموعه متفاوت‌اند: یکی از آن‌ها رابطه یک متخصص اینفورماتیک هندی با یک استریپر هندی در شهر نیویورک و دیگری رابطه جنسی یک زن سر به زیر هندی با روح همسر مرحومش را توصیف می‌کند.
سانی لئونه به بی‌بی‌سی گفت: "من تمام مدت روی لپ‌تاپم مشغول نوشتن هستم، چه در شهر مومبای و چه در خانه‌ام در لس‌آنجلس و حتی در ساعات آزاد بین صحنه‌های فیلمبرداری در بالیوود. نوشتن طرح اولیه این داستانها ۴ماه طول کشید."
او می‌گوید هنگام نوشتن این کتاب ایده اصلی که به آن فکر می‌کرد روابط عاشقانه اروتیک بود و می‌افزاید: "قبلا هیچگاه چیزی ننوشته بودم ولی پیشنهاد ناشران را پذیرفتم و تصمیم گرفتم امتحان کنم."
سانی لئونه به یاد نمی‌آورد که در دوران کودکی چیزی خوانده باشد. او که فرزند یک خانواده سیک پنجابی‌تبار است و در کانادا بزرگ شده می‌گوید سرگرمی‌های اصلی او در دوران کودکی و نوجوانی ورزش و عکاسی بود.
اولین داستان اروتیکی که او خوانده "هزار چهره آقای گری" به قلم ای.ال جیمز بود که آن را روی کیندل خوانده است. "یادم هست که موقع خواندن این کتاب با خودم می‌گفتم خیلی قوی و در عین حال قلقلک‌آور است."

Image caption"خوابهای شیرین" عنوان کتابی شامل ۱۲ داستان کوتاه عاشقانه و اروتیک به قلم سانی لئونه است

منتقدان و کارشناسان نشر در هند می‌گویند داستان‌های اروتیک سانی لئونه در شرایط بسیار مناسبی وارد بازار شده است.
آنانت پادمانابان، نویسنده کتاب‌های اروتیک می‌گوید: "اروتیسم بی‌پرده کتاب هزار چهره آقای گری به همان شکلی که هری پاتر کتاب‌ها و فیلم‌های فانتزی را تغییر داد ادبیات اروتیک هند را کاملا تحت تاثیر قرار داده است. با وجود کنترل و سانسورهای اخلاقی موجود هند برای داستان‌های اروتیک اشتهای زیادی دارد و داستان‌های سانی لئونه بخشی از همین قلقلکی است که بازار آن در حال رشد است."
چیکی سارکار از موسسه انتشاراتی جاگرنات، ناشر این مجموعه می‌گوید: "داستانهای اروتیک یکی از پرفروش ترین ژانرها در میان کتابهای الکترونیک در سطح جهان است و ما به این نتیجه رسیدیم که انتشار آن روی تلفن های هوشمند نیز موفق خواهد بود."
علاوه بر این سانی لئونه در سراسر هند و در شبکه های اجتماعی طرفداران و علاقمندان پرشماری دارد.
آقای سارکار می‌گوید: "سانی لئونه روی فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام حدود ۲۲ میلیون طرفدار دارد و خیلی از آنها زنانی هستند که به داستانهای او بسیار علاقمند شده اند."
اما داستان زندگی خود نویسنده ستاره فیلم های پورنی است که امروزه برای هندی ها به پر جستجوترین شخصیت روی سایت جستجوگر گوگل بدل شده است.
بینندگان شبکه‌های تلویزیونی هند اولین بار با سانی لئونه به خاطر شرکتش در یک برنامه رئالیتی به نام "رییس‌ بزرگ" که سال ۲۰۱۱ پخش می شد، آشنا شدند.
این برنامه که نمونه هندی از برنامه رئالیتی معروف "برادر بزرگ" است، سانی لئونه را که تا آن زمان بعنوان یک ستاره پورن هندی‌تبار در آمریکا شناخته می‌شد به تماشاگران معمولی تلویزیون در هند معرفی کرد.

Image captionسانی لئونه سال ۲۰۱۱ در برنامه رئالیتی "رییس بزرگ" شرکت کرد که نمونه هندی شو معروف "برادر بزرگ" است
Image captionسانی لئونه (چپ) در صنعت تولید فیلم های پورن آمریکایی فعالیت موفقی داشت

سانی لئونه در هجده سالگی تحصیلاتش را در کانادا رها کرد و وارد صنعت فیلم‌های پورن آمریکایی شد. او ابتدا بعنوان یک مدل برهنه و اروتیک کار می‌کرد ولی بعدها بازی در فیلم‌های پورن را شروع کرد. او به یاد می‌آورد که بسیاری از هندی‌ها به خاطر بازی در فیلم‌های پورن او را سرزنش می‌کردند.
او می‌گوید: "هر فحش و ناسزایی را که تصور کنید نثار من می‌کردند." او قبل از شرکت در برنامه تلویزیونی "رییس بزرگ" در مورد میزان محبوبیت و شهرت این برنامه تحقیق کرده بود.
از زمان شرکت در این برنامه رئالیتی شهرت او در هند رو به افزایش گذاشت. او تاکنون در پانزده فیلم هندی از جمله فیلم های اروتیک، کمدی های بزرگسالان ، فیلم های سرگرم کننده و تفریحی و در چند نقش حاشیه ای و پر زرق و برق در فیلمهای مهم هم بازی کرده است.
"من همیشه ریسک می‌کنم و از زمانی که جوان بودم همیشه کارهای مختلف را آزمایش می کردم تا ببینم با کدامیک بیشتر راحتم."
او می‌گوید ورودش به فیلم های پورن، بازیگری در بالیوود و نقش جدیدش به عنوان نویسنده را بعنوان چالش پذیرفته است.
اما شهرت و محبوبیت او انتقاد پلیس اخلاقی هند را برانگیخته است.
"به نظرم موضوعات بسیار مهمتری از من و یا شغل من در جامعه هند وجود دارد که باید برای آن مبارزه کرد مثل مبارزه به خاطر بهبود وضعیت اقشار فقیر و یا کودکان برهنه ای که در شهرهای کشور سرگردانند، تمیز کردن شهرها و یا گسترش فضای سبز."
ماه ژانویه مجری مرد یکی از برنامه های تلویزیونی هند در مصاحبه‌ای در مورد کارهای سابق سانی لئونه از او سئوالات سختی پرسید ولی او خیلی آرام و با وقار به سئوالات جواب داد. کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش او را تحسین کرده و از مجری برنامه انتقاد کردند.
او می‌گوید:"بازی در فیلم های پورن چیزی بود که در زندگی من اتفاق افتاده، نه خاطرات وحشتناکی از آن دوره دارم و نه از آن شرمنده ام. از آن زمان به بعد هر چیزی که در زندگی من اتفاق افتاده خوب بوده است."

Image captionسانی لئونه در تعداد زیادی فیلم های بالیوودی نیز بازی کرده است
حق نشر عکسGETTY IMAGES
Image captionبرخی از فعالان دست راستی در هند معتقدند سانی لئونه در این کشور جایی ندارد

از جمله برنامه‌هایش در آینده او برای فیلم بعدی که در آن بازی می‌کند یک ترانه دو صدایی با شاهرخ خان، سوپر ستاره سینمای هندی، ضبط کرده است. و در عین حال به فکر تولید عطرهایی است که به نام خود او به بازار عرضه خواهند شد.
آقای سارکار می‌گوید: "او تجسم یک زن قوی است که هیچگاه در مورد انتخاب‌ها و تصمیماتی که گرفته احساس خجالت نمی‌کند."
روزالین دملو نویسنده یک کتاب خاطرات اروتیک می‌گوید: "سانی لئونه با تسلیم نشدن به نصایح تکراری در مورد شرم و نقش جنسی زنان، الگوها و تصورات رایج از کنترل زنان بر سرنوشت خود را به چالش کشیده است."

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج