حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ خرداد ۲۰, سه‌شنبه

آيا گروه اسلامگرايان طالبان همجنسگرا هستند

«توماس ورزاک» عکاس آژانس عکس مگنوم که در سال ۲۰۰۱ در قندهار مشغول عکاسی بود، به طور اتفاقی با آرشیو عظیمی از عکس‌های اعضای طالبان مواجه می‌شود که در عکاسخانه‌ای به نام شاه و در دوران حضور طالبان در قندهار گرفته شده است.



«توماس ورزاک» عکاس آژانس عکس مگنوم که در سال ۲۰۰۱ در قندهار مشغول عکاسی بود، به طور اتفاقی با آرشیو عظیمی از عکس‌های اعضای طالبان مواجه می‌شود که در عکاسخانه‌ای به نام شاه و در دوران حضور طالبان در قندهار گرفته شده است.
به گزارش ایسنا، «فرارو» با این مقدمه ادامه داد: در این عکاسخانه تعداد زیادی از اعضای گروه طالبان به دستور ملاعمر برای گذرنامه‌هایشان عکس گرفته‌اند؛ عکس‌هایی که در آن با یک دست گل و گلدان را نگه داشته‌ا‌ند و در دستی دیگر اسلحه و در بعضی موارد ژست‌های بسیار مهربانانه‌ای هم دارند.
طالبان در ابتدای قدرت‌گرفتن، عکاسی را به طور کلی ممنوع اعلام کرد و بسیاری از عکاسخانه‌ها را به تعطیلی کشاند اما بعد از مدتی اجازه داد تا دوباره کارشان را شروع کنند، با این تفاوت که کسی حق عکاسی از اعضای طالبان را نداشت.
«سعید کمال» صاحب عکاسخانه‌ شاه درباره‌ گرفتن این عکس‌ها می‌گوید: باید عکس‌ها را به صورت محرمانه و در اتاق پشتی می‌گرفتم و کسی نباید متوجه وجود آنها می‌شد.
ورزاک عکس‌ها را از «سعید کمال» که پس از خروج طالبان جرات می‌کند تا آنها را در ویترین خود به نمایش بگذارد، به قیمت ۲۰ تا ۴۰ دلار خریداری می‌کند و در سال ۲۰۰۴ در کتابی به نام طالبان منتشر می‌کند.






















































هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج