حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

مفتخرم که راهگشای سینمای ایران به اسرائیل بوده و هستم. قهر و بایکوت منجر به جنگ می‌شود

 برای دریافت آخرین خبرها  توییتر ما را دنبال کنید

دوستان خوب صفحه ما را در فیس بوک لایک بزنید


 یک فیلم ساز ایرانی و پسرش به اسرائیل سفر می کنند، برای تحقیق درباره بهائیت یک دین ایرانی که حدود ۱۷۰ سال پیش در ایران به وجود آمده و اکنون چند میلیون پیرو دارد. پیروان این دین از سراسر جهان به شهر حیفا می آیند تا در باغی که مرکز این دین است خدمت کنند و از طریق کار در طبیعت خود را صلح طلب بار بیاورند. پدر از طریق همراهی و گفتگو با باغبانی که از پاپانیوگینی آمده در می یابد که افکار او و دینش با افکار صلح طلبانه و به دور از خشونت کسانی چون گاندی و ماندلا شباهت دارد. برای پدر این سوال مطرح می شود که اگر نگاه دینی اصلاح طلبانه ای در ایران وجود داشت آیا حکومت ایران امروز، هنوز به دنبال ساخت بمب اتمی می رفت؟ اما پسر عمیقاً معتقد است همه ادیان جز تخریب جهان کاری نکرده اند. جدل پدر و پسر بر سر نقش ادیان در زندگی انسان ها، راه آن ها را از هم جدا می کند و هر یک به راهی می روند. کارگردان از طریق دو نگاه متفاوت به نقش دین می کوشد، تجربه دو نسل ایرانی را در مقوله دین مطرح کند

 http://news.gooya.com/society/archives/images/makhmalbafs.jpg

جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در نامه‌ای به پزشک مدیرعامل موزه سینما دستور برداشتن آثار مخملباف از موزه سینما را صادر کرد. در این نامه آمده است: ایام پرفیض ماه مبارک رمضان فرصتی است که در آستان و میهمانی دوست تمرین بندگی و عبودیت را به نمایش بگذاریم. ملت بزرگ و مسلمان ایران با تکیه بر باورهای دینی، انقلابی و فرهنگی خود در میان ملل جهان جایگاه ویژه ای یافته است و نقش بی بدیل آن در تحولات جهانی و منطقه ای و تاریخی غیرقابل انکار است. البته معدود افراد خود باخته و بی ریشه هستند که در مقابل عظمت ملت بزرگ ایران به دنبال کسب افتخارات رذیلانه هستند و حاضرند همه هویت و داشته های تاریخی و اسلامی خود را به تاراج بگذارند. او همچنین نوشته است: حضور یک فیلمساز ایرانی که با حمایت و پول نهادهای انقلابی و سازمان های دولت ایران ده فیلم اول خود را ساخته است تا مشق سینمایی کند، امروز در آغوش غاصبان قدس و صهیونیسم جنایتکار به تجلیل از آنان و یک آیین ضاله که ساخته و پرداخته انگلیس است تمسک می جوید و درس صلح و دینداری می دهد. در جشنواره فیلم بیت المقدس در اسرائیل که از چهارم تا سیزدهم ژوئیه برگزار می شود، همزمان با نمایش فیلمهای گبه، سلام سینما، سفر قندهار و باغبان از ساخته های محسن مخملباف، از این فیلمساز ایرانی تقدیر و جایزه ویژه جشنواره به او اهدا شده است. مخملباف در نشست خبری در جشنواره فیلم اورشلیم، گفت، به جای حمله نظامی به ایران، باید از «نیروهای دموکراتیک» حمایت کرد.


استقبال از فیلم جدید مخملباف در اسراییل








 http://www.makhmalbaf.com/img/news/130620122051The%20Gardener-%20By%20Mohsen%20Makhmalbaf.jpg


محسن مخملباف با سفر به اسرائیل در جشنواره فیلم بیت‌المقدس شرکت کرده و در این جشنواره از او تقدیر شده است.
حضور آقای محملباف در این جشنواره مخالفت شماری از چهره‌های دانشگاهی و فرهنگی ایرانی را نیز برانگیخته است.
 آنان حضور وی را "حمایت ضمنی از سیاست‌های آپارتاید دولت اسرائیل" توصیف کرده‌اند.

محسن مخملباف در پاسخ به این مخالفت‌ها گفته است که
"مفتخرم که راهگشای سینمای ایران به اسرائیل بوده و هستم. قهر و بایکوت منجر به جنگ می‌شود."


هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج