حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۱ خرداد ۲۶, جمعه

MARY and MAX

mary and max
Mary and Max کاری از Adam Elliot
این انیمیشن محصول 2009 کشور استرالیاست. انیمیشنی که بسیار ساده و در حضور کم رنگ شگفتی های انیمیشن امروز که در هالیود دیده میشود ساخته شده، اما با موضوعی که امروزه در تمام دنیا با آن دست و پنجه نرم میکنند و مختص شرق یا غرب نیست و در همه جا دیده میشود از شرق تا غرب از شهرهای بزرگ و شلوغ با آسمان خراش های سر به فلک کشیده تا شهری کوچک با جمعیتی کم از آن شهرها که همه یکدیگر را میشناسند این مشکل وجود دارد مشکلی که از سرخوردگی در کودکی آغاز میشود و در انتها آن را افسردگی می نامند، مشکلی که میلیون ها انسان در تمام نقاط جهان گرفتار آن هستند برخی در شهرهای بزرگ و برخی در کوچک ترین شهر  آما همه در یک چیز مشترک هستند " کودکی" زمانی در زندگی که همه چیز از آنجا آغاز میگردد.
انیمیشن "mary & max" مضوع خود را به افسردی و تنهایی دو انسان در دو مکان بسیار دور از هم و با اختلاف سنی زیاد از هم اما با یک مشکل اختصاص داده است، دختری به نام mary که 8 سال دارد و در شهری کوچک در استرالیا زندگی میکند و به دلایل مختلف از لکه ای بر روی پیشانی تا الکلی بودن مادراش... همیشه تنها بوده است و هرگز نتوانسته با کسی ارتباط برقرار کنند و شخصیت دیگر کار max می باشد مردی 44 ساله که در نیویورک آمریکا زندگی میکند او یهودی است و بسیار تنها او بارها و بارها شغل تغییر داده و اساساّ برقراری ارتباط باعث اضطراب شدید او میشود که تنها راه فرار از آن را خوردن غذای محبوب خود یعنی هاداگ شکلات میداند او هرگز رابطه جنسی برقرار نکرده و همیشه از این کار وحشت داشته است.
حال رابطه این دو نفر یکی در شرق و دیگری در غرب چگونه آغاز می شود، ماجرا از آنجا آغاز میشود که mary در فروشگاه محل خود دفتر راهنمای نیوریورک را میبیند و از اسم های عجیب آمریکایی ها متعجب میشود و برای آنکه جواب سئوال خود را بیابد به صورت تصادفی یکی از اسم های دفترچه را انتخاب میکند و برای او نامه ای مینویسد و آن یک نفر max می باشد و ارتباط با سئوال mary آغاز میشود " تو استرالیا بچه ها از لیوان آبجو بوجود میان تو آمریکا در قوطی های نوشابه بوجود میان؟"  این سئوال باعث برقراری ارتباطی چند ساله میشه که باید این انیمیشن را دید تا به انتهای کار برسید و از آن لذت ببرید.
زمان کار 90 دقیقه است با اینکه کار بصورت انیمیشن ساخته شده به نظر من بچه ها را سرگرم نمیکنه و اصلا فیلم سرگرم کننده ای نیست با این حال برای دوست داران سینما از طرف من پیشنهاد میشه که چگونه داستانی معمولی با ساخت انیمیشنی ساده تاثیر گذار میشه.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج