حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۵ اسفند ۳, سه‌شنبه

همایون شجریان: نگرانی‌ها درباره بیماری پدرم همچنان باقی است

همایون شجریان، فرزند محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران می‌گوید پدرش همچنان با سرطان دست و پنجه نرم می‌کند هرچند به گفته او وضعیت جسمانی پدرش نسبت به قبل بهتر شده است.








همایون شجریان، فرزند محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران می‌گوید پدرش همچنان با سرطان دست و پنجه نرم می‌کند هرچند به گفته او وضعیت جسمانی پدرش نسبت به قبل بهتر شده است.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) همایون شجریان گفته است: "با توجه به وضعیت پدرم اکنون امکان بازگشت او به صحنه موسیقی نیست و منتظریم مراحل درمانی به خوبی طی شود."
همایون شجریان هر چند از بهتر شدن وضعیت پدرش نسبت به ماه‌های قبل خبر داده اما گفته دغدغه‌ها و نگرانی‌های بیماری سرطان همچنان باقی است. 
محمدرضا شجریان حدود یک سال پیش کنسرت خود را در ارمنستان لغو کرد و در توضیح آن گفت: "پزشک معالجم موردی را در ام‌آر‌آی اخیرم مشاهده کرد که قاطعانه از من خواست سفرم را لغو کرده تا برای ۶ تا ٨ هفته زیر نظر ایشان به معالجه و درمان مورد دیده شده بپردازیم".
حدود یک ماه بعد و در نوروز ۱۳۹۵ او ویدیویی منتشر کرد که در آن موهایش را کوتاه کرده بود و تلویحا از بیماری "طولانی مدت" خود خبر می‌داد.
استاد آواز ایران در بخشی از این ویدیو گفته بود: "با مهمان پانزده ساله‌ای سال‌هاست آشنا هستم و با هم دوست شده‌ایم". 
آقای شجریان در آن زمان گفته بود که در حال معالجه است و قول داد که پس از درمان به کار هنری خود برگردد.
پس از انتشار این ویدیو، فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: "تمام تلاش خود را برای برداشتن موانع فعالیت محمدرضا شجریان می‌کند تا آثار او به دست مخاطبانش برسد."

کتایون شجریان، همسر محمدرضا شجریان حدود دو هفته پیش عکس جدیدی از او منتشر کرده است

حدود ۵ ماه پیش آقای شجریان بعد از یک دوره درمانی به ایران برگشت.
درآن زمان همایون شجریان، با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود گفت پزشکان به پدرش اجازه پرواز و سفر دادند تا "مراحل بعدی درمان" او آغاز شود.
محمدرضا شجریان از سال ۱۳۸۸ تا کنون کنسرتی در ایران برگزار نکرده است.
او از جمله هنرمندانی بود که در پی انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ پشتیبانی خود را از معترضان به نتیجه آن انتخابات اعلام کرد.
آخرین کنسرت شجریان در ایران به سال ۱۳۸۷ برمی‌گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج