حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۵ مهر ۲۴, شنبه

شهرزاد؛ از راه دزدی شکل گرفت

شهرزاد؛ از راه دزدی شکل گرفت.آنهم از جیب خالی معلمانی که حداقل بگیری شان یکی از ناجوانمردانه ترین نامردمی های این کشور است ، دستمزد بالای یک میلیارد تومان به شهاب حسینی و ترانه علیدوستی نشان می دهد آنها در این دزدی شریک اند و همدست گرسنگی گرسنه هایند.







شهرزاد؛ از راه دزدی شکل گرفت.آنهم از جیب خالی معلمانی که حداقل بگیری شان یکی از ناجوانمردانه ترین نامردمی های این کشور است ، دستمزد بالای یک میلیارد تومان به شهاب حسینی و ترانه علیدوستی نشان می دهد آنها در این دزدی شریک اند و همدست گرسنگی گرسنه هایند. همانطور که پرگار بی بی سی و حتی جشنواره فیلم کن برای رواج غارت پشت این ماجرایند.کل مضمون شهرزاد تسلیم شدن در برابر منطق پدرسالاری و تسلیم بزرگ آقاها شدن است .مازاد سرکوب نیاز دارد که این منطق در جامعه نهادینه شود و استقبال توده ها ار این مجموعه تلویزیونی نشان می دهد بهترین حامیان سرکوب ، هنرمندان پول زده و خود فروخته است.خیل اسپانسرها در تاتر ، سینما ، هنرهای تجسمی و حتی کافه ها ... توسط غارتگران جوان آنهم با همدستی مدیران جلو و پشت پرده نشان می دهد یک برنامه ریزی دقیق برای به کثافت کشاندن هنر است . همان برنامه یی که ورزش و حتی رسانه ها را به کثافت کشاند . وقت آنست برای مبارزه با شهرزادها و فروشنده ها با این هنرمندان و اسپانسرها جنگید . هر چند باید منتظر کیفر ابله هایی شد که تسلیم بزرگ آقاها می شوند . نشریه هایی که علیه این دار و دسته ها فحاشی می کنند از موضع مخالف دست به این عمل نمی زنند بلکه نقش مکمل این پروژه را بر عهده گرفته اند . باید اپوزیسیون را از میان کسانی برگزید که در نهایت دم و دستگاه بزرگ آقایند . وقت آن است که این مثلث شوم نهادهای فرهنگی، هنرمندان واداده و همدست غارت و هچنین روزنامه و مجلات را در معرض رسوایی قرار داد که نقد جدی را خفه کردند و برای پول در آوردن و مدام با هزینه کلان از این جشنواره به آن جشنواره بین المللی می روند و می آیند تسلیم همه چیز از جمله سانسور شده اند و در همه جا هستند ، حتی رسانه ملی که از ملی بودنش هیج نمانده است جز آنکه وضعیت فعلی را دایمی کند . در این میان هنرمندان ، سینماگران مستقل و تاتری های متعهد در فشار این مثلث شر یا برای همیشه حذف می شوند و استعدادهایشان در آتش سوزان پولهای دزدی پژمرده می شوند . برای این گروه باید صدایمان را به هر قیمتی بلند کنیم


هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج