حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۴ آذر ۱, یکشنبه

مراسم هفدهمین سالگرد قتل های سیاسی پاییز ۱۳۷۷نیروهای امنیتی کوچه ی منتهی به خانه ی فروها را بستند

یکی از معدود اجتماعات بزرگداشت داریوش و پروانه فروهر در سال ۱۳۸۲ در مقابل حسینیه ارشاد تهران
مأموران امنیتی جمهوری اسلامی، بار دیگر در هفدمین سالگرد قتل داریوش فروهر و پروانه اسکندری، از برگزاری مراسم سالگرد آنها جلوگیری کرده‌اند.پرستو فروهر،‌ دختر داریوش فروهر و پروانه اسکندری، روز یکشنبه در گفت‌وگو با رادیو فردا از ممانعت مسئولان امنیتی از برگزاری مراسم سالگرد پدر و مادرش در خانه آنها در تهران خبر داد.






در تلگرام به کانال سه پنج بپیوندید تا از تازه‌ترین مطالب آن باخبر شوید:









مأموران امنیتی جمهوری اسلامی، بار دیگر در هفدمین سالگرد قتل داریوش فروهر و پروانه اسکندری، از برگزاری مراسم سالگرد آنها جلوگیری کرده‌اند.
پرستو فروهر،‌ دختر داریوش فروهر و پروانه اسکندری، روز یکشنبه در گفت‌وگو با رادیو فردا از ممانعت مسئولان امنیتی از برگزاری مراسم سالگرد پدر و مادرش در خانه آنها در تهران خبر داد.
خانم فروهر به رادیو فردا گفت که «در حالی که در گذشته ممنوعیت برگزاری این مراسم ابلاغ می‌شد،‌ این بار تا آخرین لحظه هیچ‌گونه اطلاعی درباره منع برگزاری این مراسم اعلام نشده بود».
خانم فروهر اضافه کرد که حضور نیروهای امنیتی و انتظامی از نخستین ساعات روز یکشنبه اول آذر زیاد بود، و گرچه در نخستین ساعات از تردد افراد ممانعت نمی‌شد، اما از حوالی ساعت ۲ بعدازظهر، حتی از ورود نزدیکان به خانه جلوگیری شده است.
پرستو فروهر، همچنین گفت که با توجه به اینکه هیچ اطلاعی یا ابلاغ رسمی در مورد منع برگزاری مراسم داده نشده بود، با پلیس امنیت در این زمینه تماس گرفته اما پاسخ گرفته که «این روال کار است».یکی از معدود اجتماعات بزرگداشت داریوش و پروانه فروهر در سال ۱۳۸۲ در مقابل حسینیه ارشاد تهران
داريوش فروهر، رهبر حزب ملت ایران، و همسرش، پروانه اسکندری، اول آذرماه سال ۱۳۷۷ در منزلشان در تهران به وسیله ضربات چاقو به قتل رسیدند. قتل آنها سرآغاز قتل شماری از روشنفكران و دگراندیشان ايرانی بود كه به «قتل‌هاى سیاسی زنجيره‌اى» معروف شد.
وزارت اطلاعات ایران «عناصر خودسر» را مسئول آن قتل ها اعلام کرد.


هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج