حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ بهمن ۱۹, یکشنبه

آلبوم عکس: پروژه عکاس امریکایی برای تغییر معیارهای زیبایی زنان

ویکتوریا جانشویلی، عکاس مُد مقیم شهر نیویورک که برای سا‌‌ل‌ها از مدل‌های معروف عکاسی می‌کرده، اکنون قصد دارد کتابی منتشر کند که در آن، مدل‌ها تنوع ظاهری زیادی دارند و از قدکوتاه و قدبلند، لاغر و چاق، و از همه نژاد‌ها را شامل می‌شوند.





ویکتوریا جانشویلی، عکاس مُد مقیم شهر نیویورک که برای سا‌‌ل‌ها از مدل‌های معروف عکاسی می‌کرده، اکنون قصد دارد کتابی منتشر کند که در آن، مدل‌ها تنوع ظاهری زیادی دارند و از قدکوتاه و قدبلند، لاغر و چاق، و از همه نژاد‌ها را شامل می‌شوند.
خانم جانشویلی که برای مجلات معروفی هم‌چون ماکسیم، جی.کیو، اسکوایر و کاسموپولیتن عکاسی کرده می‌گوید که در پروژه‌های شخصی‌اش همواره قصد داشته زیبایی زنانی را برجسته کند که بدن‌های نرمال‌تر و سالم‌تری در مقایسه با مدل‌های لاغری که در مجلات به تصویر کشیده می‌شوند دارند.

او در صفحه‌ی پیش‌فروش کتاب خود با عنوان “منحنی‌ها” (Curves) می‌نویسد: «با این‌که میانگین سایز زنان امریکایی ۱۴ است، اما هم‌چنان جامعه به بازتولید کلیشه‌های خود درباره سایز استاندارد بدن زنان ادامه می‌دهد. به همین دلیل من سال‌ها است که در کمپین‌هایی که برای تغییر این تصور ذهنی از بدن زنان راه‌اندازی شده و سروصدا به پا کرده‌اند، شرکت می‌کنم. من می‌خواهم از طریق کتابم این تصورات اجتماعی را بشکنم و به زنان درباره بدن و رنگ پوست‌شان اعتماد به نفس بدهم.»
وی به ویژه تاکید می‌کند که دیدن تصاویر کتابش می‌تواند روی نگاه افراد نسبت به این‌که یک باسن “زیبا” و “سالم” چه شکلی است، تاثیر بگذارد.
در ویدئوی کوتاهی که در معرفی این پروژه منتشر شده، دو مدل سایز بزرگ، درباره «عشق به خود» حرف می‌زنند و با بدن‌های رنگ‌آمیزی شده سعی دارند تصویر غالب از بدن «زن ایده‌آل» را به چالش بکشند. یکی از آن‌ها می‌گوید وقتی از او خواسته شده که مدل برهنه شود برایش قابل تصور نبوده ولی الان با اعتماد به نفس روبه‌روی دوربین می‌ایستد و عکس‌های برهنه می‌گیرد.
این عکاس که برای تامین هزینه‌ی ۳۷ هزار دلاری چاپ کتاب خود، روی کمک‌های مردم و طرفداران ایده‌اش حساب کرده، در ده روز گذشته توانسته بیش از ۳۲ هزار دلار را از طریق وب‌سایت “کیک استار‌تر” جمع‌آوری کند و به نظر می‌رسد زودتر از سقف زمانی پیش‌بینی شده در روز دوم ژانویه ۲۰۱۵، به هدف مورد نظرش دست پیدا کند.
از بین بیش از ۴۰۰ نفری که تا کنون این کتاب را پیش‌خرید کرده‌اند، زنانی از نقاط مختلف جهان، به تمجید از کتاب و هدف ویکتوریا جانشویلی پرداخته‌اند. از جمله زنی در قسمت نظرات نوشته: «دیدن زیبایی طبیعی زنان در عکس‌های تو الهام‌بخش زنان زیادی خواهد بود.» زنی ۶۲ ساله از پورتوریکو هم می‌نویسد: «همیشه آرزو داشتم عکس‌های سکسی از خودم بگیرم ولی حتی هنگامی که جوان بودم و لاغر٬ جرات این کار را نداشتم و حس خوبی به بدنم نداشتم. الان با دیدن این عکس‌های زیبا حس بهتری پیدا کردم.».

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج