حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ تیر ۳۱, سه‌شنبه

رابرت داونی جونیور، 'پردرآمدترین' بازیگر هالیوود در سال گذشته

رابرت داونی جونیور، برای دومین سال پیاپی به عنوان پردرآمدترین بازیگر هالیوود شناخته شد.



رابرت داونی جونیور، برای دومین سال پیاپی به عنوان پردرآمدترین بازیگر هالیوود شناخته شد.در گزارش سالانه مجله فوربز، این بازیگر ۴۹ ساله با درآمدی حدود ۷۵ میلیون دلار در یک سال در صدر این جدول قرار گرفت.عمده درآمد داونی جونیور،بین ژوئن ۲۰۱۳ تا ژوئن ۲۰۱۴ از محل دستمزد بازی در سومین قسمت رشته فیلم‌های مرد آهنی (Iron Man) بوده است.این فیلم که در ماه مه امسال به نمایش در آمد تا کنون بیش ۱.۲ میلیارد دلار فروش داشته است.در رده دوم این جدول دواین جانسون، که به صخره (The Rock) معروف است، با درآمدی ۵۲ میلیون دلاری جای گرفته است.

پردرآمدترین بازیگران هالیوود در سال گذشته

  • رابرت داونی جونیور: ۷۵ میلیون دلار
  • دواین جانسون: ۵۲ میلیون دلار
  • بردلی کوپر: ۴۶ میلیون دلار
  • لئوناردو دی کاپریو: ۳۹ میلیون دلار
  • کریس هموورث: ۳۷ میلیون دلار
  • لیام نیسن: ۳۶ میلیون دلار
  • بن افلک: ۳۵ میلیون دلار
  • کریستین بیل:۳۵ میلیون دلار
  • ویل اسمیت: ۳۲ میلیون دلار
  • مارک والبرگ: ۳۲ میلیون دلار
منبع: فوربز
بردلی کوپر، ستاره رشته فیلم‌های خماری (Hangover) هم با ۴۶ میلیون دلار در رده سوم ایستاد.

جانسون سال گذشته رده پنجم را در اختیار داشت



این کشتی‌گیر حرفه‌ای سابق سال گذشته رده پنجم را در اختیار داشت. اما با بازی در دو فیلم پرفروش "جی آی جو: تلافی" (G.I. Joe: Retaliation)و قسمت ششم رشته فیلم‌های "سریع و خشمگین" (Fast and Furious) جهش قابل توجهی داشت.

دی کاپریو امسال هم از رسیدن به جایزه اسکار باز ماند
فوربز درباره او نوشت: "بازی در مجموعه فیلم‌های وسوسه انگیز خماری این فرصت را برای او فراهم کرد که خطر کند و در فیلم‌های کم هزینه‌تری مثل دفترچه امیدبخش (Silver Linings Playbook) و کلاهبرداری آمریکایی (American Hustle) بازی کند."
لئوناردو دی کاپریو هم با توجه به بازی در فیلم‌های "گرگ وال استریت" و "گتسبی بزرگ" سال پرسودی را پشت سر گذاشته و درآمدی حدود ۳۹ میلیون دلار کسب کرد.
کریس هموورث با ۳۷ میلیون دلار در رده پنجم قرار دارد.


ویل اسمیت و مارک والبرگ که سال گذشته درآمد بیشتری داشتند، امسال با ۳۲ میلیون دلار درآمد مشترکا در رده آخر این فهرست دهگانه قرار گرفتند.

در فهرست دهگانه پردرآمدترین بازیگران هالیوود، بازیگر زنی حضور ندارد و پردرآمدترین بازیگران زن (آنجلینا جولی، سارا جسیکا پارکر و جنیفر انیستون) در رده های بعدی قرار دارند.
فوربز این فهرست را بر اساس تخمین‌ها و گفت‌وگو با تهیه کنندگان فیلم‌ها، مدیران برنامه و کارگزاران بازیگران تنظیم می کند.


هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج