حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۲ بهمن ۲۴, پنجشنبه

دستگیری ده‌ها قاچاقچی فیلم 'گرگ وال استریت' در کنیا


هیئت طبقه بندی فیلم در کنیا در ماه ژانویه فیلم گرگ وال استریت را به دلیل "صحنه های بیش از حد از برهنگی، سکس،‌ هرزگی، عیاشی و فحاشی" ممنوع کرده است.





مسئولان هیئت طبقه بندی فیلم کنیا به بی بی سی گفته‌اند که ‌ده‌ها نفر از قاچاقچیان نسخه‌های غیرقانونی فیلم توقیف شده گرگ وال استریت در کنیا دستگیر شده‌اند.
هیئت طبقه بندی فیلم در کنیا در ماه ژانویه فیلم گرگ وال استریت را به دلیل "صحنه های بیش از حد از برهنگی، سکس،‌ هرزگی، عیاشی و فحاشی" ممنوع کرده است.

با این وجود بسیاری از کنیایی‌ها تاکنون این فیلم را روی نسخه‌های غیرقانونی، که در دی وی دی فروشی‌های کوچک به مبلغ حدود ۵۷ سنت (۳۵ پنس) فروخته می شود،‌ تماشا کرده‌اند.
بازداشت شدگان ممکن است با جریمه نقدی تا ۱۱۶۰ دلار یا چندین سال حبس روبه رو شوند.
فیلم تازه مارتین اسکورسیزی درباره زندگی جوردن بلفورت و موفقیت و شکستش در دنیای بورس و تجارت در سال‌های دهه ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ در نیویورک است.
به گفته ایوا مبونی، از مسئولان هیئت طبقه بندی فیلم در کنیا، دست کم ۳۰ نفر از قاچاقچیان در کمتر از یک ماه بازداشت شده‌اند. این بازداشت‌ها در پی تلاش مستمر برای توقف توزیع فیلم‌های ممنوعه در کنیا صورت گرفته است.
خانم مبیونی به بی بی سی گفت: "ما این کار را به خاطر کودکان و زنانمان می‌کنیم. آیا ما قرار است اینها را به خاطر لذت جنسی نشان دهیم؟"
امانوئل ایگونزا،‌خبرنگار بی‌بی‌سی در امور آفریقا می‌گوید که فروش دی‌وی‌دی‌های قاچاق به صورت زیرزمینی در شهرهای بزرگ کنیا تجارتی رو به رشد و پرسود است.
بیشتر قاچاقچیان، که قرار است به زودی در دادگاه محاکمه شوند، از اهالی شهرهای نایروبی،‌ مومباسا، ناکورو و ادورت هستند. آنها ممکن است به حبس تا سقف پنج سال محکوم شوند.
توزیع کنندگان فیلم و سالن‌های اصلی سینما در کنیا به حکم توقیف فیلم گرگ وال استریت اعتراض کرده‌اند. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم است. همچنین لئوناردو دی کاپریو، بازیگر نقش اول این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول است.
خانم مبونی گفته است:‌ "اگر توزیع کنندگان فیلم، بخش‌هایی را که ما با آن راحت نبودیم حذف می‌کردند،‌ امکان اکران و پخش آن وجود داشت. اما آنها حاضر به پذیرش توصیه‌های ما نشدند و ما دیگر انتخابی نداشتیم."

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج