حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۱ خرداد ۳۰, سه‌شنبه

انتشار مجموعه آثار قلمی و گفتاری میرحسین موسوی در قالب یک کتاب الکترونیک: «چنین گفت میرحسین»

چکیده :کتاب «چنین گفت میرحسین» حاوی مجموعه سخنرانی ها، گفت و گو ها، بیانیه ها، یادداشت ها، اطلاعیه ها و پیام های میرحسین موسوی از بهمن 87 تا اسفند 89 است که به همت کانون دکتر علی شریعتی با همکاری سایت خبری تحلیلی کلمه گردآوری شده و ویراست نخست آن در سومین سالگرد تولد جنبش سبز در خرداد 91 در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد....

مجموعه آثار قلمی و گفتاری میرحسین موسوی در سه سال اخیر، در قالب یک کتاب الکترونیک منتشر شد.
کتاب «چنین گفت میرحسین» حاوی مجموعه سخنرانی ها، گفت و گو ها، بیانیه ها، یادداشت ها، اطلاعیه ها و پیام های میرحسین موسوی است که از بهمن ۸۷ تا اسفند ۸۹ در رسانه ها منتشر شده است.
این کتاب به همت کانون دکتر علی شریعتی با همکاری سایت خبری تحلیلی کلمه گردآوری شده و ویراست نخست آن در سومین سالگرد تولد جنبش سبز در خرداد ۹۱ در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.
کتاب الکترونیک «چنین گفت میرحسین»، یکی از کامل ترین مراجع قابل استناد درباره مواضع میرحسین موسوی در جریان انتخابات ۸۸ و حوادث پس از آن است، در ۱۱۸۳ صفحه و به صورت فایل PDF تهیه شده و از امروز قابل دریافت است.


برای دریافت فایل، ابتدا بر روی لینک بالا کلیک راست کنید و سپس از منوی باز شده، گزینه “Save Link as” در مرورگر های فایرفاکس و کروم و “Save as target” در اینترنت اکسپلورر را انتخاب کنید.
این فایل از قابلیت جست و جو، کپی کردن و انتشار برخوردار است و فونت و اندازه صفحات آن به شکلی است که در دستگاه های کتابخوان، تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و مانیتورهای کامپیوتر قابل استفاده و مطالعه است.
برای این کتاب همچنین صفحه ای نیز در سایت فیس‌بوک ایجاد شده که در این آدرس قابل مشاهده است و علاقه مندان می توانند با عضویت در آن، به انتشار مواضع و آثار میرحسین در فضای مجازی یاری برسانند و در بحثهایی در این باره نیز شرکت داشته باشند.
دانشجویان سبز ایرانی مقیم فرانسه، که سه سال قبل در کانون دکتر علی شریعتی گرد هم آمدند و این کار به همت آنها به سرانجام رسیده، در بخشی از مقدمه این کتاب، بیانیه های میرحسین را یک منبع غنی و سرشار برای بازخوانی جنبش سبز و جست و جو در این تجربه برای یافتن پاسخ بسیاری از پرسش ها دانسته و نوشته اند: بیانیه های میرحسین موسوی نه فقط روایت اصیلِ فردی که آرا و حمایت جمع بزرگی از هموطنانمان را پشت خود داشت، که صدای خود مردم بود.
در گردآوری این کتاب از افزودن توضیح به این مجموعه خودداری شده تا این روایت غنی و منسجم، دست نخورده باقی بماند. علاوه بر بیانیه های ۱۸ گانۀ میرحسین، مجموعۀ سخنرانی ها، پیامها، اطلاعیه ها،یادداشت ها و گفتگوهای وی از بهمن ۱۳۸۷ تا اسفند ۱۳۸۹ نیز در این کتاب گردآوری شده است.
در مقدمه این کتاب همچنین تاکید شده است: هنر بزرگ میرحسین فهم و نزدیکی با نبض جامعه است. این موضوع وقتی برایمان روشن تر شد که بیانیه های میرحسین را به دنبال هم مرور کردیم. این متن ها صدای مردم معترضی است که امید به یک آیندۀ روشن تر داشتند. با خواندن پیوسته این متن ها ما به عمق تاریخ جنبش می رویم. این متنها داستان مردمی است که جنبش سبز را آفریدند. روایت ترس ها و بیم های ما. ترسیم گر خواست ها و رویاهای ما. حاوی گفتگو های ما مردم و میرحسین.
گردآورندگان کتاب «چنین گفت میرحسین»، یکی از انگیزه های خود در تهیه این کتاب الکترونیک را ایده راهگشای همراه سبز مردم در معرفی کتاب و پیشنهاد مطالعه به صورت جمعی ذکر کرده اند و با اشاره به دو کتاب «وجدان بیدار» و «گزارش یک آدم ربایی» که به محض معرفی از سوی میرحسین، در بازار نایاب و بارها به صورت افست تجدید چاپ شد و نیز به شکلی گسترده در اینترنت مورد بحث قرار گرفت، تاکید کردند که این مجموعه نیز می تواند در کتابخوانی های دسته جمعی در گروه های کوچک مورد استفاده قرار گیرد.

سرچشمه گرفته از وب سایت کلمه

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج