حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۶ اسفند ۲۸, دوشنبه

نوروز است. هیولاهای اردوغان و داعش در شهر عفرین، تندیس کاوه آهنگر را پایین می کشند


بربرهای خاورمیانه هرگز اسطوره را بر نمی‌تابند چون این دین است که به آنها وجاهت و مشروعیت می‌دهد، فتوای مفتی اردوغان در مباح دانستن خون "کوردهای زندقه و کافر" ، در واقع تایید حضور ضحاک در عصری است که دین و بربریت و سرمایه، این سه‌گانه مقدس، بی همپوشانی هم هرگز امکان حیات ندارند.


















فرهاد گوران


بربرهای خاورمیانه هرگز اسطوره را بر نمی‌تابند چون این دین است که به آنها وجاهت و مشروعیت می‌دهد، فتوای مفتی اردوغان در مباح دانستن خون "کوردهای زندقه و کافر" ، در واقع تایید حضور ضحاک در عصری است که دین و بربریت و سرمایه، این سه‌گانه مقدس، بی همپوشانی هم هرگز امکان حیات ندارند.
این پیوستار مهم را هم باید یادآوری کنم؛ کاوه در آیین یارسان دارنده فره حقیقت است، و اصلا یکی از مقامات کلامی و حقانی تنبور در وصف و ستایش او تکوین یافته به دوران شاخوشین، قرن چهارم ه.ش و نیز در دوره‌ی باباناووس. ضمن اینکه هر هفتن پدیدآورندگان آیین یارسان در دوره‌ی پردیوری ( قرن هفتم و هشتم‌ ه.ش) در "دفاتر پیروز یارسان" گواهی می‌دهند که یک "دوون" یا کالبد نمادین خود را در شانامه فردوسی سپری کرده‌اند، کاوه، دوون و نشان حقیقت و رستگاری است، و سیاوش دوون بابایادگار، سیمرغ، دوون رمزبار و ... کوردهای عفرین هم عمدتا علوی هستند، یعنی شاخه دیگری از یارسان ایران، چنانکه در عراق و ترکیه (درسیم) و آذربایجان و کلاردشت و نقاطی از گیلان و قزوین و همدان ایران نیز آنها را کاکه‌ای و بکتاشی و علوی و گوران و اهل حق نامیده‌اند.‌ پایین کشیدن تندیس کاوه به گاه نوروز در واقع تاکید بر برانداختن مردمانی تاریخمند و حقیقت‌خواه است که خویشتن را پیوسته در پیوند با اساطیر رستگاری‌بخش‌شان بازآفرینی و تمدید کرده‌اند و همچنان خواهند کرد.‌
در دفاتر یارسان آمده است: 
کاوه‌م هی هی کاوه‌ی آهنگرم
پرچم و دفتر رستگاری در دستش... ا

#AfrinGenocide
#Turkey_ISIS_Brutality

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج