حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۶ اسفند ۲, چهارشنبه

در جمع هنربندانی چون سحر قریشی و الهام چرخنده و ترانه علیدوستی و باران کوثری که به تبلیغ برای دو بال نظام مشغولن چقدر سخته لیلای حاتمی بودن

لیلا حاتمی در جشنواره فیلم برلین: شرم‌آوراست که در کشورم مردم فقط به بهای جان خود می‌توانند اعتراض کنند.لیلا حاتمی در گفتگوی خبری در جشنواره برلین برخورد با اعتراضات اخیر را محکوم کرده و می‌گوید ناراحت است که اعتراض در ایران به قیمت جان مردم تمام می شود. خانم حاتمی می‌گوید اولین بار است که اظهار نظر سیاسی می‌کند







هنرمند آژیر و زنگ خطر اون جامعه س.تعداد لیلا حاتمی ها تو مملکت ما کمه.حتی کمتر از انگشتان دست. همه نوکر صفت و چاکر مآب شدن.جامعه ای که زنگ خطر نداشته باشه یک جامعه بدبخته .چیزی که الان هستیم. تسلط به زبان انگلیسی نداشت میتونست مثل خیلی از سلبریتی های ایرانی سکوت کنه اما به جاش از اون تریبون استفاده کرد و حرفی که چندین میلیون ایرانی نمیتونن بزنن زد.به این میگن جسارت، به این میگن شهامت






لیلا حاتمی بازیگر سینمای ایران در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «خوک» در فستیوال فیلم برلین می‌گوید خجالت‌آور است که در کشور من مردم فقط می‌توانند به بهای جان خود اعتراض کنند.







لیلا حاتمی در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «خوک» از برخورد با معترضان دی ماه امسال انتقاد کرد؛ 


لیلا حاتمی در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «خوک» تازه‌ترین ساخته مانی حقیقی نسبت به اعتراضات سراسری دی‌ماه امسال واکنش نشان داد و گفت که «می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و خشم و اندوه عمیق خودم را از شیوه برخوردی که اخیرا با معترضان در ایران شد اعلام می‌کنم.»





مانی حقیقی، لیلا حاتمی، حسن معجونی و لیلی رشیدی در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «خوک» در فستیوال فیلم برلین؛ 

وی گفت «شرم‌آور است که در کشور من مردم فقط می‌توانند به بهای جان خود اعتراض کنند.»
لیلا حاتمی همچنین یادآوری کرد که این اولین اظهار نظر سیاسی وی است.


لیلا حاتمی و مانی حقیقی؛ عکس از رویترز

فیلم پارودی- کمدی «خوک» ساخته مانی حقیقی روز گذشته اولین نمایش خود را در بخش مسابقه فستیوال فیلم برلین داشت. کنفرانس مطبوعاتی این فیلم با حضور مانی حقیقی، حسن معجونی، لیلا حاتمی، علی مصفا، لیلی رشیدی و محمود کلاری مدیر فیلمبرداری این فیلم  برگزار شد.
این فیلم داستان یک کارگردان شناخته شده‌ و  ممنوع‌الکار به نام حسن است که در پی قتل‌ زنجیره‌ای کارگردانان‌ سینما هر لحظه امکان کشته شدن خود را می‌دهد. «خوک» یک پارودی- کمدی از وضعیت تراژدیک- کمیک این روزهای ایران است که فجیع‌ترین اتفاقات در آن عادی و بدیهی جلوه می‌کنند.





لیلا حاتمی؛ عکس از رویترز
عکس ها از کیهان لندن kayhan.london©



هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج