حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۶ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

توقیف نمایش با موضوع بلاتکلیفی زنان تن‌فروش

موضوع آن بلاتکلیفی زنان تن‌فروش دوره‌ی پهلوی پس از سرنگونی رژیم شاه است: «در شرایط بحرانی سقوط رژیم پهلوی، محله قلعه زاهدی مورد هجوم و تخریب قرار می‌گیرد. سه زن که از چنگ هجوم‌آوران می‌گریزند به زیرزمین خانه‌ای بزرگ در مرکز شهر پناه می‌برند. زیرزمینی که چند مرد در طبقه بالای آن مشغول سلاخی کردن هستند...» 


























نمایش "روز عقیم" در جشنواره دولتی فجر ممنوع شد. کارگردان این نمایش حسین کیانی و موضوع آن بلاتکلیفی زنان تن‌فروش دوره‌ی پهلوی پس از سرنگونی رژیم شاه است: «در شرایط بحرانی سقوط رژیم پهلوی، محله قلعه زاهدی مورد هجوم و تخریب قرار می‌گیرد. سه زن که از چنگ هجوم‌آوران می‌گریزند به زیرزمین خانه‌ای بزرگ در مرکز شهر پناه می‌برند. زیرزمینی که چند مرد در طبقه بالای آن مشغول سلاخی کردن هستند...» 
رویا میرعلمی،بازیگر و همسر حسین کیانی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: « با عنایات مکرر مرکز هنر‌های نمایشی اجرای روز عقیم در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر توقیف شد و این در حالی‌ست که این نمایش در جدول جشنواره گنجانده شده و قرار بود ما فردا در دو سانس شش و هشت و نیم روی صحنه برویم و این در حالی‌ست که گروه اجرایی ما با تمام سختی‌ها و کاستی‌ها تمرین کرده آماده بودیم برای اجرا و این در حالی‌ست که ما نخواسته بودیم در جشنواره باشیم و از ما دعوت شده بود و این درحالی‌ست که ساعت ۱۰ همین امشب این حکم به حسین کیانی ابلاغ شد و این درحالی‌ست که ما اصلا حال خوبی نداریم. همین.»
خبرها حاکی است ابتدا قرار بوده این نمایش در جشنواره دولتی فجر به صحنه برود؛ اما نهادی خارج از وزارت ارشاد در نامه‌ای به "شورای نظارت مرکز هنر‌های نمایشی" اجرای نمایش را ممنوع می‌کند. کارگردان در نامه‌ای سرگشاده ماجرا را برملا و از اجرای نمایش اعلام انصراف می‌کند. در واکنش به این نامه، فرهاد مهندس‌پور دبیر سی‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از حسین کیانی درخواست می‌کند که از تصمیم خود منصرف شود و دوم بهمن "روز عقیم" را در جشنواره به صحنه ببرد. کارگردان " دست به قلم شده در نامه‌ای به او پاسخ داد و واکنش مسئولانه مهندس‌پور را در روزگار مسئولیت‌گریزی مغتنم شمرد". اما چند ساعت پیش از اجرا نمایش توقیف می‌شود!


هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج