حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۶ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

حجاب، زنان مذهبی، سکس و بوسیدن پای شوهرانشان

می‌خوام بهت بفهمونم که چقدر دوستت دارم، چقدر عاشقتم. می‌خوام این عشقو بهت نشون بدم. پای آقا رو بذار تو تشت یک ماساژی بده؛ آروم آروم شروع می‌کنی به ماساژ دادن بعدم پای آقا رو بذار تو یه حوله خشک کن. حالا این قسمتش؛ بعدا یه بوسه‌ای به پای آقا بزن













صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از "پخش تقطیع شده" سخنان کارشناس یک برنامه تلویزیونی که از تلویزیون یزد پخش شده بود عذرخواهی کرد.
روابط عمومی صدا و سیمای مرکز یزد در اطلاعیه خود آورده است: "براساس تماس‌های مکرر و ارتباط با صدا وسیمای مرکز یزد، عده‌ای از مردم شریف و بزرگوار درباره بخش تقطیع شده از کارشناس یک برنامه تلویزیونی که در فضای مجازی منتشر شده اظهار گلایه و ناراحتی کرده‌اند؛ لذا به این وسیله از حضور ارجمندتان پوزش طلبیده و تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی و دقت بیشتر در ارائه محتوا، این مساله جبران و با نظارت بیشتر و موثرتر برنامه‌های سازنده و مؤثر تولید و پخش شود ."
روابط عمومی صدا و سیمای یزد درباره اینکه کجای این سخنان تقطیع شده توضیح نداد.
کارشناس یکی از برنامه‌های سیمای یزد موسوم به "سیمای تابان" از زنان خواسته بود که پای شوهرانشان را ماساژ دهند و ببوسند. صحبت‌های این خانم در کانال تلگرام سیمای یزد هم منتشر شده و در توضیح آن آمده: "بانوان بدانند: اگر می‌خواهید مردتان تا یکماه شارژ باشد به راه حل کارشناس برنامه عمل کنید."
اطلاعیه عذرخواهی هم در همین کانال تلگرام منتشر شده و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هم آن را منتشر کرده است. کابران شبکه‌های اجتماعی در دو روز گذشته واکنش گسترده‌ای نسبت به این صحبتهای کارشناس زن این برنامه نشان دادند و به شدت نسبت به آن انتقاد کردند.
آنطور که در ویدیویی که در این کانال آمده و بارها در شبکه‌های اجتماعی هم بازنشر شده کارشناس در این برنامه می‌گوید:
"کاری که شما می‌خوای انجام بدی و دوست داری که تا یک ماه مردت شارژ باشه گذاشتن تشت آبه. تشت آب ولرم... چندتا گلبرگ توش می‌ریزی... گلاب برای استرس خوبه، نمک دریا می‌تونی توش بریزی. بعد مثلا می‌خوای خیلی کولاک کنی از شیر استفاده کن؛ شیر؛ روشم چندتا گلبرگ می‌ریزی، می ذاری زیر پای آقا. نمی‌خواد آقا تا اومد خونه من سریع برم این کار و انجام بدم..."
مجری برنامه:
"از قبل آماده باشه؟"
کارشناس برنامه:
"نه مثلا یک وقتی را مشخص کن... (ممکنه بعضی‌ها بگن) شوهر من بیکاره سر کار نمی‌ره، شوهر من معتاده، شوهرم منو می‌زنه... تو این کار رو انجام بده و معجزه‌شو تو زندگیت ببین. مثلا بعدازظهر جمعه شده، آقا اونجا لم دادن نشستن؛ این تشت را آماده کن برو بذار زیر پای آقا. (او ممکنه فکر کنه) می‌خوای چیکار کنی نکنه می خوای جادو جنبلم کنی؟ آقا می‌خوام جادوی عشقت کنم. می‌خوام بهت بفهمونم که چقدر دوستت دارم، چقدر عاشقتم. می‌خوام این عشقو بهت نشون بدم. پای آقا رو بذار تو تشت یک ماساژی بده؛ آروم آروم شروع می‌کنی به ماساژ دادن بعدم پای آقا رو بذار تو یه حوله خشک کن. حالا این قسمتش؛ بعدا یه بوسه‌ای به پای آقا بزن؛ دلایلشم می‌گم. چرا باید این کاررا رو انجام بدم؟ عزیز من تو همین که داری ماساژ می‌دی تمام استرس و تنش عصبی از بدن مردت دفع می‌شه جلوگیری می‌کنه از سکته مغزی و قلبی در آقایون و از همین رگ‌ها که تو داری ماساژ می‌دی وارد قلب مرد می‌شی. این مرد دیگه به خودش اجازه نمی‌ده با چنین خانمی بدرفتاری بکنه. حالا من چرا باید پای آقا رو بوسه بزنم؟ پیامبر اکرم می‌فرمایند اگر شرک نبود و امر می کردم برای بنده ای سجده کنید دستور می‌دادم برای همسران خود سجده کنید. اینو بذاریم پیش آیه باارزش ترین بندگان با تقواترین آنهاست؛ وقتی که من این کار را انجام بدم این به منزله این نیست که مرد من برتری نسبت به من خانوم داره. وقتی که تو این کار رو انجام می‌دی باعث می‌شه مرد شما آرامش داشته باشه و تو هم داری تلاش می‌کنی برای آرامش زندگیت که با این کار آرامش زندگیت تضمین بشه."

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج