یک روز پس از انتشار مصاحبه اصغر فرهادی با روزنامه هاآرتص، روابط عمومی دفتر فیلم‌سازی این کارگردان سینما در اطلاعیه‌ای، درباره این مصاحبه توضیح داد.
دفتر فرهادی نوشت که مصاحبه‌های فرهادی در جشنواه فیلم کن از سوی روابط عمومی شرکت پخش‌کننده فرانسوی فیلم فروشنده تنظیم و «معمولا به صورت جمع سه یا چهار نفره از سه یا چهار رسانه مختلف برگزار می‌شوند».
براساس اطلاعیه دفتر فرهادی «امکان دقیق به خاطر آوردن‌» جزییات این مصاحبه پس از گذشت یک سال «دشوار» است، اما «احتمالا» این روزنامه‌نگار «اعلام نکرده از طرف روزنامه اسرائیلی هاآرتص سوال می‌پرسد» و یا در صورت اشاره به این مساله «این اعلام توسط روابط عمومی کمپانی پخش‌کننده فیلم به اطلاع آقای فرهادی نرسیده است».
روزنامه هاآرتص روز گذشته متن مصاحبه‌ای با اصغرفرهادی منتشر کرد. در این مصاحبه فرهادی در پاسخ به سوالی پیرامون مشکلات بین ایران و اسراییل، گفت که امید او به مردم است و از سیاست‌مداران ناامید شده. به گفته فرهادی سیاست‌مداران برای مشروعیت بخشیدن به خود، ترس ایجاد می‌کنند. او در پاسخ به روزنامه‌نگار اسراییلی که از بنیامین نتانیاهو به عنوان یکی از این سیاست‌مداران یاد می‌کند، پاسخ داده: «ما هم احمدی‌نژاد را داشتیم».

برگرفته از زیتون