حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۴ دی ۱۶, چهارشنبه

تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی از جشنواره فجر کنار گذاشته شد

هیأت انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در یک اقدام عجیب، نیمه‌شب اسامی فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش اصلی این جشنواره را اعلام کرد. ۲۲ فیلم با موضوعاتی درباره خانواده، زندگی عاطفی جوانان و چند فیلم پرحادثه با پیام‌های اخلاقی مورد تأیید نظام در مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران برای به دست آوردن جایزه سیمرغ با هم رقابت می‌کنند.






هیأت انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در یک اقدام عجیب، نیمه‌شب اسامی فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش اصلی این جشنواره را اعلام کرد. ۲۲ فیلم با موضوعاتی درباره خانواده، زندگی عاطفی جوانان و چند فیلم پرحادثه با پیام‌های اخلاقی مورد تأیید نظام در مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران برای به دست آوردن جایزه سیمرغ با هم رقابت می‌کنند.
فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی، سینماگر سرشناس ایرانی و برنده جایزه اسکار در بین فیلم‌های بخش اصلی جشنواره فیلم فجر نیست.

بر اساس اطلاعاتی که رادیو زمانه به دست آورده، فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی در مرحله تدوین قرار دارد و هنوز آماده نمایش نیست، با این‌حال خبرگزاری‌های داخلی اعلام کرده بودند که تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شود.
همچنین فیلم «سنتوری، مرد پائیزی» تازه‌ترین ساخته داریوش مهرجویی و «مینا» به کارگردانی حمید نعمت‌الله نیز در مهم‌ترین بخش جشنواره فیلم فجر شرکت داده نشده‌اند.
محمد حیدری، دبیر جشنواره فیلم فجر به رسانه‌های داخلی گفته است: «هیچ فیلم دیگری به بخش سودای سیمرغ اضافه نمی‌شود. اسامی قطعی همین اسامی است که اعلام شده و فیلم دیگری اضافه نخواهد شد.»
«امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی، «دختر» به کارگردانی سید رضا میرکریمی و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان در بخش اصلی جشنواره فیلم فجر با فیلم‌های دیگر، از جمله با فیلم «رسوایی» از مسعود ده‌نمکی و «بادیگارد» از ابراهیم حاتمی‌کیا رقابت می‌کنند.

محمد احسانی، شهرام اسدی، فریدون جیرانی، محمد باقر قهرمانی، حسین کرمی، علیرضا شجاع نوری و رضا مقصودی اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجراند.
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.
اسامی فیلم‌های بخش اصلی جشنواره فیلم فجر:

آبنبات چوبی به کارگردانی حسین فرحبخش
امکان مینا به کارگردانی کمال تبریزی
آخرین بار کی سحر را دیدی به کارگردانی فرزاد موتمن
اژد‌ها وارد می‌شود به کارگردانی مانی حقیقی
بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا
به دنیا آمدن به کارگردانی محسن عبدالوهاب
بارکد به کارگردانی مصطفی کیایی
خشم و هیاهو به کارگردانی هومن سیدی
دختر به کارگردانی سید رضا میرکریمی
دلبری به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری
رسوایی به کارگردانی مسعود ده‌نمکی
زاپاس به کارگردانی برزو نیک‌نژاد
سیانور به کارگردانی بهروز شعیبی
عادت نمی‌کنیم به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان
کفش‌هایم کو به کارگردانی کیومرث‌پور احمد
لانتوری به کارگردانی رضا درمیشیان
مالاریا به کارگردانی پرویز شهبازی
نفس به کارگردانی نرگس آبیار
نقطه کور به کارگردانی مهدی گلستانه
نیمه شب اتفاق افتاد به کارگردانی تینا پاکروان
وارونگی به کارگردانی بهنام بهزادی
هفت ماهگی به کارگردانی هاتف علیمردانی

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج