حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۴ شهریور ۲۳, دوشنبه

اکثر نویسندگان امریکا زیر خط فقر قرار دارند

وقتی درباره درآمد نویسندگان سخن به‌میان می‌آید، اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد. این بدین معنی است که ناشران باید حق امتیاز بیشتری برای نویسندگان درنظر بگیرند. پرداخت‌ها به نویسندگان از سوی ناشران باید عادلانه‌تر شود در غیر این صورت شاهد پایین آمدن کیفیت آثار خواهیم بود.








به نقل از هفته‌نامه ناشران امریکا (publishersweekly)، «مری رازنبرگر»، مدیر انجمن نویسندگان امریکا گفته است که نتایج برگرفته از پژوهش درباره درآمد نویسندگان امریکایی تصویر نگران کننده‌ای به دست می‌دهد. وی می‌گوید: «وقتی درباره درآمد نویسندگان سخن به‌میان می‌آید، اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد. این بدین معنی است که ناشران باید حق امتیاز بیشتری برای نویسندگان درنظر بگیرند. پرداخت‌ها به نویسندگان از سوی ناشران باید عادلانه‌تر شود در غیر این صورت شاهد پایین آمدن کیفیت آثار خواهیم بود.»
 


پژوهش انجام شده درباره درآمد نویسندگان توسط گروه «کودکس» (Codex Group) با نظرسنجی از 1674 عضو انجمن نویسندگان امریکا انجام شده است که از این تعداد 1406 تن از آنان به طور تمام وقت یا نیمه‌دقت به کار نویسندگی اشتغال دارند. از این تعداد 89 درصد از نویسندگان مورد پرسش قرار گرفته بالای 50 سال سن داشتند.
 
بر مبنای میزان سطح فقر فدرال امریکا، هر شخصی که در طول سال کمتر از 11 هزار دلار درآمد داشته باشد، زیر سطح فقر قرار دارد.

پژوهش انجام شده هم‌چنین نشان می‌دهد که نه تنها بیشتر نویسندگان درآمد کمی از راه نویسندگی کسب می‌کنند بلکه، درآمد بسیاری از آن‌ها از 10 هزار دلار در سال 2009 به 8 هزار دلار در سال 2014 کاهش یافته است.
 
در عین حال «رازنبرگر» تاکید می‌کند که نتایج به‌دست آمده میزان تاثیر ورود نرم‌افزارهای دیجیتال را بر کار نویسندگان نیز نشان می‌دهد. در سال 2009 که نخستین پژوهش بر درآمد نویسندگان انجام شد، هنوز کتاب‌های الکترونیک خیلی رایج نشده بودند.
 
مدیر انجمن نویسندگان امریکا می‌گوید که به دلیل فقدان تامین مالی از راه نوشتن، نویسندگان را به روش‌های ترکیبی ترغیب کرده است تا جایی که بیشتر آنان به مولف – ناشر بودن روی آورده‌اند. بر اساس پژوهش انجام شده، 4 درصد مورد پرسش قرار گیرنده‌ها مولف – ناشر بوده و 33 درصد نیز حداقل یک اثر خود را با هزینه شخصی منتشر کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج