حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۴ خرداد ۲۳, شنبه

کنسرت پرواز همای به دستور مقام‌های قضایی ایران لغو شد

بنا بر گزارش‌ها از ایران کنسرت پرواز همای که قرار بود این هفته در تهران برگزار شود به دستور مقامات قضایی لغو شد.






پرواز همای در هشت سال گذشته کنسرتی در ایران برگزار نکرده است
بنا بر گزارش‌ها از ایران کنسرت پرواز همای که قرار بود این هفته در تهران برگزار شود به دستور مقامات قضایی لغو شد.
قرار بود این کنسرت در چهار روز از بیستم خرداد در تالار وزارت کشور برگزار شود و با وجود آن که تعدادی از بلیت‌ها فروخته شده بود، ساعاتی پیش از برگزاری لغو شد.
شرکت برگزارکننده این کنسرت در پیامکی به کسانی که بلیت خریده‌اند نوشته: "این کنسرت بنا به دستور مقام محترم قضایی تا اطلاع ثانوی لغو شده است. مبلغ دریافت شده ظرف ۷ روز به حساب خریداران عودت داده خواهد شد."
پرواز همای در هشت سال اخیر کنسرتی در ایران نداشته است.
او در یادداشتی که دیروز منتشر کرد خود را "فرزند انقلاب" خواند و نوشت: "هر کسی در گذشته‌ زندگی خویش، اشتباهاتی داشته است که با مرور زمان به حقیقت دست پیدا کرده و راهش را پیدا می‌کند. من نیز یک انسانم که پی به اشتباهاتم برده‌ام و امروز تلاش می‌کنم تا ثابت کنم من هم فرزند همین سرزمینم. بلاتشبیه، مگر جز این است که امام حسین علیه‌السلام به حُر ریاحی که از یزیدیان بود، اعتماد کرد و او را بخشید؟ اما شما به یک جوان که دوست دارد به وطن و مردم سرزمین و نظامش خدمت کند، هزار تهمت ناصواب می‌زنید تا فرصت اثبات خویش را نداشته باشد؟"
امروز همچنین در خبر دیگری اعلام شد که کنسرت گروه موسیقی پایور به خوانندگی وحید تاج برای دومین بار در شهرستان رشت لغو شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، این کنسرت که قرار بود بعد از لغو کنسرت دهم و یازدهم خرداد ماه این گروه، روز بیست و یکم خرداد ماه در رشت برگزار شد، دوباره لغو شد.
سعید ثابت، سرپرست این گروه گفته که دلیل مشخصی را برای لغو کنسرت اعلام نشده است.
در ماه‌های اخیر موج لغو کنسرت‌ها با وجود داشتن مجوز از وزارت ارشاد درست پیش از برگزاری آن توسط مقام‌های قضایی و یا نیروی انتظامی افزایش یافته است.
در تازه‌ترین رخداد دو روز پیش اعلام شد که اداره اماکن نیروی انتظامی به کیهان کلهر و بروکلین رایدر اجازه برگزاری کنسرتدر تهران نداد.
کیهان کلهر از برجسته‌ترین موزیسین‌های ایرانی در عرصه‌های جهانی است
کیهان کلهر، نوازنده کمانچه در پی عدم صدور مجوز برای برگزاری این کنسرت به سایت موسیقی ما گفت: "کنسرت‌ها دوباره برگزار نخواهد شد. تا زمانی‌ که فرهنگ و هنر ایران گروگان زورگیری و زورآزمایی جناح‌های سیاسی است و خط مشی‌ مشخصی‌ برای اینگونه فعالیت‌ها تعریف و اجرا نشده، بنده از انجام هرگونه فعالیت در ایران خودداری خواهم کرد."
کیهان کلهر از برجسته‌ترین موزیسین‌های ایرانی در عرصه‌‌های جهانی است که تاکنون چهار بار نامزد جایزه موسیقی گرمی شده است.
در سال های اخیر، شماری از برنامه های هنری با وجود داشتن مجوز از سوی وزارت ارشاد، به دلایل مختلفی از جمله اعتراضات گروه های سنتی و تندرو و تصمیم‌گیری مقام های محلی، پیش از اجرا لغو شده است.
صاحب‌نظران فرهنگی، میزان قدرت و نفوذ وزارت ارشاد را در دفاع از عملکرد خود و مجوزهایی که در زمینه های مختلف صادر می کند، ناچیز می دانند.
منتقدان عدم توانایی وزیر ارشاد و معاونانش در دفاع از آثار و برنامه های مجوز گرفته و ناهماهنگی میان مسئولان ارشاد در تهران و شهرستان ها را سبب ناامنی حرفه ای و اقتصادی در عرصه هنر می دانند.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج