حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ بهمن ۳۰, پنجشنبه

«تاکسی» جعفر پناهی به بیش از ۳۰ کشور فروخته شد

«تاکسی»، آخرین ساخته جعفر پناهی که در جشنواره برلین جایزه خرس طلایی را به‌دست آورد و در ایران اجازه نمایش ندارد، در بسیاری از کشورهای اروپا، آسیا و آمریکای لاتین به‌نمایش در خواهد آمد.



«تاکسی»، آخرین ساخته جعفر پناهی که در جشنواره برلین جایزه خرس طلایی را به‌دست آورد و در ایران اجازه نمایش ندارد، در بسیاری از کشورهای اروپا، آسیا و آمریکای لاتین به‌نمایش در خواهد آمد.
جعفر پناهی و حنا سعیدی در صحنه‌ای از فیلم «تاکسی»
جعفر پناهی و حنا سعیدی در صحنه‌ای از فیلم «تاکسی»
به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، «سلولوئید دریمز»، شرکت توزیع بین‌المللی فیلم در پاریس اعلام کرد که «تاکسی» تاکنون در بیش از ۳۰ کشور جهان به فروش رسیده و به نمایش در خواهد آمد.
بنا به این گزارش، این فیلم در ۲۰ کشور اروپایی، از جمله روسیه و ترکیه نمایش داده خواهد شد.
همچنین تایوان، هنگ‌کنگ، چین، برزیل و کلمبیا نیز «تاکسی» را برای نمایش عمومی سفارش داده‌اند.
برای نمایش این فیلم در بریتانیا و آمریکا نیز مذاکراتی در حال انجام است.
روز سه‌شنبه ۱۷ فوریه / ۲۸ بهمن ماه رادیو زمانه گزارش داد که شرکت «ممنتو»، یکی از پخش‌کننده‌های فیلم‌های سینمایی در فرانسه، فیلم «تاکسی» را به مبلغ ۲۰۰ هزار یورو خریده و ۱۵ آوریل سال جاری این فیلم را در سینماهای فرانسه به نمایش می‌گذارد.

«تاکسی» که در بخش رقابتی شصت‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم برلین شرکت کرده بود، شنبه ۱۴ فوریه / ۲۵ بهمن‌ماه در مراسم پایانی این جشنواره، در غیاب کارگردان آن خرس طلایی را به‌دست آورد.
جعفر پناهی یک روز پس از دریافت جایزه خرس طلایی گفت همه فیلمسازان ایرانی دل‌شان می‌خواهد فیلم‌شان اول در کشورشان به نمایش درآید اما دیوار سیاست همیشه مانع نمایش این فیلم‌ها در ایران شده است.
او گفت به حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی ایران پیشنهاد نمایش فیلم «تاکسی» در جشنواره فیلم فجر را داده و تا آخرین روز جشنواره فجر نیز منتظر تصمیم وی مانده، اما پاسخی دریافت نکرده است.
فیلم «تاکسی» با بودجه‌ای که از ۱۰ هزار دلار تجاوز نمی‌کند و با امکانات خانگی ساخته شده است. این فیلم از سویه‌های سیاسی و در‌‌ همان حال سرگرم‌کننده‌ای برخوردار است. جعفر پناهی در این فیلم نقش یک راننده تاکسی در تهران را ایفا می‌کند. در گفت‌و‌گوی او با مسافرانش، موقعیت‌های قابل تأمل و ‌گاه طنزآمیزی شکل می‌گیرد. منتقدان گفته‌اند این فیلم در مقایسه با فیلم‌های پیشین جعفر پناهی که پس از ممنوعیت فیمسازی‌اش در ایران ساخته شاد‌تر است و در فضای باز اتفاق می‌افتد.
جعفر پناهی در جریان رویدادهای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ دو بار دستگیر و سپس به شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از فیلمسازی و سفر به خارج از ایران محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج