حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ بهمن ۱۳, دوشنبه

«دو سال، هشت ماه و ۲۸ شب»؛ کتاب جديد سلمان رشدی در راه است

جديدترين اثر سلمان رشدی، نويسنده بريتانيايی با عنوان «دو سال، هشت ماه و ۲۸ شب» شهريورماه سال آينده منتشر شده و به بازار می‌آيد. 



جديدترين اثر سلمان رشدی، نويسنده بريتانيايی با عنوان «دو سال، هشت ماه و ۲۸ شب» شهريورماه سال آينده منتشر شده و به بازار می‌آيد. 
به گزارش روز نهم بهمن خبرگزاری فرانسه، جاناتان کيپ، ناشر اين اثر در بيانيه‌ای اعلام کرد: «اين اثر تلفيقی از تاريخ، اساطير و داستان عشقی بی‌پايانی است که در ورطه عصر بی‌خردی افتاده است».
اين نخستين رمان سلمان رشدی پس از هفت سال است. داستان اثر تازه اين نويسنده، بر اساس داستان‌های فولکلور قصه‌های «هزار و يک‌شب» است. 
سلمان رشدی در سال ۲۰۱۳، دو سال پيش، کتابی با عنوان «جوزف آنتون» نوشت. جوزف آنتون، نام مخفی اين نويسنده در زمانی بود که برای حفظ جان خود پس از صدور فتوای مرگ آیت‌الله خمینی تحت تدابير شديد امنيتی به سر می‌برد. 

از سلمان رشدی، دو اثر «شرم» و «بچه‌های خيابان» - هر دو با ترجمه مهدی سحابی - در ايران به فارسی منتشر شده است. 
اين نويسنده در پی نگارش کتابی با عنوان «آيات شيطانی» مورد غضب مسلمانان واقع شد و آيت‌الله روح‌الله خمينی، رهبر وقت جمهوری اسلامی ايران، فتوای قتل او را صادر کرد
«آیات شیطانی» نخستین بار ۹ روز پس از چاپ در ۲۶ سپتامبر ۱۹۸۸ در هند تحت فشار گروه «جنت» ممنوع شد. با این همه عربستان سعودی بود که نوک پیکان اعتراضات را شکل داد و این روحانیان سعودی بودند که از محاکمه رشدی سخن به میان آوردند.
با گسترده شدن اعتراضات و هم‌چنین تظاهرات روحانیون شهر قم، ایران نیز به این قافله پیوست و فتوای آیت‌الله خمینی صادر شد و ایران توانست به برنده اصلی رقابت بر سر نفرت از رشدی و در نهایت کل غرب و میراث آن بدل شود.
ناشر آخرين اثر سلمان رشدی می‌گويد برخلاف کتاب‌های قبلی اين نويسنده که قطور بودند، اين يکی خلاصه‌تر و کوتاه‌تر و حدود ۲۵۰ صفحه است. 
کتاب «بچه‌های نيمه‌شب» که برای سلمان رشدی جايزه بوکر را به همراه داشت، نزديک به ۵۳۰ صفحه است. 
آخرين رمان سلمان رشدی در سال ۲۰۰۸ منتشر شد که «ساحر فلورنس» نام داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج