حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

در بیانیه جمعی از فعالان حقوق کودک طرح شد؛ عکس سلفی با کودکان کار: پوچ، تبلیغاتی و مُد روز

اکنون که شرایط سخت اقتصادی کار کارگران کوچک را پدید آورده است و تا محو کار کودک فاصله هاست/ صرف انتشار عکس و عکاسی با کودک کار رفتاری کاملا تبلیغ سالار است و گونه‌ای استفادهٔ ابزاری از کارگران کوچک شهر است




«اکنون که شرایط سخت اقتصادی کار کارگران کوچک را پدید آورده است و تا محو کار کودک فاصله هاست/ صرف انتشار عکس و عکاسی با کودک کار رفتاری کاملا تبلیغ سالار است و گونه‌ای استفادهٔ ابزاری از کارگران کوچک شهر است.»
جمعی از فعالان حقوق کودک در ایران به اقدام اخیر تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون برای انداختن عکس سلفی با کودکان کار واکنش نشان دادند.
به گزارش ایلنا، این بیانیه در واکنش به برگزاری مراسم و به راه انداختن کمپین «کودک کار، اینجا همین نزدیکی…» و بازتاب و تبلیغات آن در رسانه‌ها برای انداختن عکس سلفی با کودکان کار نوشته شده است.
در قسمتی از این بیانیه که توسط جمعی از فعالان اجتماعی در انجمن کوشا تهیه شده، آمده است: ما گروهی از فعالین حوزهٔ کودکان کار و خیابان ضمن مردود شمردن رفتارهای فارغ از درک پیمان نامهٔ حقوق کودک و پوچ اخیر دربارهٔ عکاسی و انتشار عکس کودکان کار صرفا برای تبلیغ توسط چهر ه‌های معروف؛ خواهان توقف این موج و هر حرکتی از این جنس هستیم.


متن کامل این بیانیه در ادامه می‌آید:
گذشته از کوششهای ِ بسیاری انسانهای ِ مهربان که پیش از ما می‌زیسته‌اند، اکنون ۲۰سال ِ پیاپی است که فعالین حقوق کودک روز‌ها و شب‌هایشان را برای ِ لحظه‌ای لبخند؛ بر لب کودکان و قدری کرامت بیشتر؛ برای ِ انسانهای ِ کوچک، می‌گذرانند. همراهی با کودکان ِ کار بخشی از فعالیت برای ِ احقاق حقوق کودکان است. آرمان و آرزوی ِ فعالین این حوزه؛ لغو کار کودک است. اکنون که شرایط ِ سخت اقتصادی کار ِ کارگران ِ کوچک را پدید آورده است و تا محو کار کودک فاصله هاست؛ خوب است بادرک عمیق‌تر از این موضوع، دل به مهربانی بسپاریم. مهربانی از جنسی ناب. آنچه انگیزهٔ این همه سال کوشش و همت ِ والا بوده است، عمیقا با استفاده‌های ِ ابزاری از کودکان در ستیز بوده و هست. روالی که مدتی است میان برخی هنرمندان و چهره‌های سینمایی شبیه یک مد به جان ِ کرامت انسانی و اصالت مهربانی برای کودکان کار افتاده است؛ با مسیری که ۲۰ سال است طی می‌شود همسو نیست. ما گروهی از فعالین حوزهٔ کودکان کار و خیابان ضمن مردود شمردن ِ رفتارهای ِ «فارغ از درک پیمان نامهٔ حقوق کودک» و پوچ اخیر دربارهٔ عکاسی و انتشار عکس کودکان کار صرفا برای تبلیغ توسط چهر ه‌های معروف؛ خواهان توقف این موج و هر حرکتی از این جنس هستیم. ما از چهره‌های ِ مشهور و لبخندهای ِ زیبا دعوت می‌کنیم برای بهبود شرایط کودکان کار آستین همت بالا برند و سری به مدرسه‌های ِ ما در محله‌های ِ صمیمی و قدیمی تهران بزنند. ما حضورشان را ارج خواهیم نهاد و کارهای ِ بسیاری را به ایشان خواهیم سپرد. صرف ِ انتشار عکس و عکاسی با کودک کار رفتاری کاملا تبلیغ سالار است و گونه‌ای استفادهٔ ابزاری از کارگران کوچک شهر است.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج