حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ آبان ۲۰, سه‌شنبه

کتاب «انقلاب 57» پس از 7 سال انتظار منتشر شد/ تصاویر دیده‌نشده از انقلاب اسلامی

مریم زندی از انتشار کتاب عکس هایش از دوران انقلاب اسلامی ایران با عنوان «انقلاب 57» سال خبر داد که بعد از 7 سال انتظار از سوی نشر نظر منتشر و روانه بازار شد.









کتاب عکس انقلاب 57 اثر مریم زندی
مریم زندی از انتشار کتاب عکس هایش از دوران انقلاب اسلامی ایران با عنوان «انقلاب 57» سال خبر داد که بعد از 7 سال انتظار از سوی نشر نظر منتشر و روانه بازار شد.
مریم زندی بانوی عکاس ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: این کتاب سرانجام بعد از 7 سال انتظار از امروز شنبه 17 آبان ماه منتشر و روانه بازار شد. این کتاب با تیراژ 2 هزار جلد از سوی نشر نظر در 238 صفحه و با قیمت 125 هزار تومان منتشر شده است.
کتاب عکس انقلاب 57 اثر مریم زندی
زندی درباره عکس هایی که در این کتاب منتشر شده است، بیان کرد: در این کتاب حدود 200 عکس سیاه و سفید از انقلاب سال 57 منتشر شده است که این عکس ها به لحاظ تاریخی از آبان ماه سال 57 تا فروردین ماه سال 58 و رأی به جمهوری اسلامی ایران را دربرمی گیرد.
او درباره سیاه و سفید بودن عکس ها هم اظهار کرد: بیشتر عکس هایم از انقلاب اسلامی سال 57 سیاه و سفید است که البته عکس های رنگی هم داشتم اما خواستم که همه عکس ها یک دست باشد و به همین دلیل همه این عکس ها سیاه وسفید است.
این بانوی عکاس پیشکسوت درباره دلایل تعویق هفت ساله انتشار این عکس ها توضیح داد: معتقدم که بنا به دلایل کاملاً سلیقه ای، انتشار این عکس ها در طول این سال‌ها به تعویق افتاد و اکنون همه این عکس ها بدون سانسور منتشر شده است.هیچ یک از این عکس ها مشکلی نداشت و تصاویری از تاریخ این کشور است که اتفاق افتاده و دیده شده است و هیچ دلیلی برای حذف آنها وجود نداشت.
او درباره عکس هایی که بیشترین حساسیت را برای انتشار در قالب کتاب برانگیخته بود و به نظر مدیران دوره های قبلی باید حذف می شد، گفت: بیشترین حساسیت روی عکس هایی بود که 14 اسفندماه سال 57 در خانه محمد مصدق گرفته شده بود، تعدادی عکس دیگر هم بود  که همه آنها به دلایل کاملاً سلیقه ای محکوم به حذف شدن بودند اما حالا همه این تصاویر در کتاب «انقلاب 57» منتشر شده است.
کتاب عکس انقلاب 57 اثر مریم زندی
زندی با اظهار خوشحالی از انتشار این کتاب یادآور شد: من7 سال است که در انتظار گرفتن مجوز انتشار این عکس ها هستم و حالا بسیار خوشحالم که این کتاب سرانجام منتشر و روانه بازار شده است. معتقدم این عکس ها بخشی از تاریخ و سرنوشت این مملکت است و خوب است که همه جوانان امروز و نسلی که آن روزها را به یاد ندارند، با دیدن این عکس ها با تاریخ کشورشان آشنا شوند.
زندی در بخش دیگری از سخنانش از برنامه آینده اش برای انتشار بخش دوم این عکس ها خبر داد و گفت: من حدود 14 هزار عکس از تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارم که اکنون تنها حدود 200 عکس آن را در قالب جلد اول عکس های انقلاب 57 منتشر کرده ام و قصد دارم که جلد دوم این کتاب را نیز منتشر کنم.
وی درباره مقطع تاریخی عکس های جلد دوم این کتاب توضیح داد: در جلد دوم این کتاب عکس های انقلاب اسلامی از فروردین ماه سال 58 و روزههای بعد از رأی به جمهوری اسلامی ایران به بعد را منتشر خواهم کرد.
کتاب عکس انقلاب 57 اثر مریم زندی
این عکاس در خاتمه تأکید کرد: با توجه به مخارج بسیاری که انتشار جلد اول این کتاب به همراه داشت و همچنین انتظاراتی که از آن وجود دارد، باید در حال حاضر منتظر بازخورد این کتاب باشم و بعد از آن برای انتشار جلد دوم آن اقدام خواهم کرد.
مریم زندی از جمله عکاسانی بود که از روزهای انقلاب اسلامی ایران عکاسی کرده است اما حاصل کارش را از روند پیروزی انقلاب اسلامی 57 تاکنون به دلایل مختلف نتوانسته بود منتشر کند او در طول 7 سال گذشته برای انتشار عکس هایش از دوران انقلاب اسلامی بسیار تلاش کرد اما هر بار با موانعی برای انتشار این عکس ها مواجه شد.
او در طول سالهای گذشته بارها در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده بود که اگرچه ناشران کشورهای خارجی برای انتشار این عکس ها بسیار علاقه مندی نشان داده اند، اما او حاضر نیست این عکس ها را در جایی خارج از ایران منتشر کند، چرا که این عکس ها متعلق به ایران است.
مریم زندی متولد دی ۱۳۲۵ در گرگان و دانش آموخته حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه تهران است که نمایشگاه های بسیاری را در زمینه عکاسی در داخل و خارج از کشور برپا کرده است.
تاکنون مجموعه آثار بسیاری از این بانوی عکاس منتشر شده است که از آن جمله می توان به مجموعه عکس ترکمن صحرا، تک چهره نویسندگان در کتاب آنتولوژی داستان‌نویسی در ایران، چهره‌های (1) سیمایی از ادبیات معاصر ایران، چهره‌های (2) سیمایی از نقاشان معاصر ایران، چهره‌های (3) سیمایی از هنرمندان سینما و تئاتر معاصر ایران، عکاسی، کتاب نقاشی روی عکس کار مشترک با ابراهیم حقیقی اشاره کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج