حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۲ اسفند ۱۷, شنبه

نامزدهای سیزدهمین دوره جایزه هوشنگ گلشیری اعلام شدند

نامزدهای سیزدهمین دوره جایزه هوشنگ گلشیری اعلام شدند. در این دوره، فهرست آثار واجد شرایط (نخستین رمان یا مجموعه ­داستان نویسنده که برای اولین بار در سال ۱۳۹۱ در ایران منتشر شده بودند) تهیه و در سایت بنیاد گلشیری منتشر شده است.


نامزدهای سیزدهمین دوره جایزه هوشنگ گلشیری اعلام شدند. در این دوره، فهرست آثار واجد شرایط (نخستین رمان یا مجموعه ­داستان نویسنده که برای اولین بار در سال ۱۳۹۱ در ایران منتشر شده بودند) تهیه و در سایت بنیاد گلشیری منتشر شده است.
فرزانه طاهری، مدیر بنیاد و جایزه ادبی هوشنگ گلشیری
به گزارش بنیاد گلشیری فهرست آثار واجد شرایط در طی چند ماه تکمیل و اصلاح شده. همچنین کتاب‌هایی که در سیزدهمین دوره جایزه بنیاد گلشیری با هم رقابت می‌کنند تهیه شده و در اختیار داوران قرار گرفته است.
بنیاد گلشیری در سایتش گزارش داده است که مجموعه داستان‌های «بهت‌زدگی و داستان‌های دیگر» از پیام ناصر (نشر مرکز)، «در هوای گرگ و میش» از محسن عباسی، (رخداد نو)، «شما از کجا بادمجان می‌‌خرید» نوشته دینا کاویانی (هیلا)، «کاج‌های مورب» از علی چنگیزی (چشمه)، «کتلت سرد» نوشته امید پناهی ‌آذر (هیلا) به عنوان نخستین مجموعه داستان‌های این نویسندگان، نامزد دریافت جایزه گلشیری شده‌اند.
این آثار توسط هلن اولیائی‌نیا، شاپور بهیان، علی خدایی، مهدی ربی و فرهاد کشوری بررسی می‌شوند.
همچنین «دکتر داتیس»، نوشته حامد اسماعیلیون (زاوش)، «گرمازده» از مهام میقانی (چشمه)، «نامحرم» نوشته یاسر نوروزی (آموت) و «یک رمانس دانشگاهی مرگبار» از محمود سعیدنیا نخستین رمان‌ها و داستان‌های بلند نویسندگانی هستند که در سیزدهمین دوره جایزه بنیاد گلشیری با هم رقابت می‌کنند.
داوران بخش رمان عبارت‌اند از فرشته احمدی، محمد حسینی و کامران سپهران.
فرزانه طاهری، مدیر عامل بنیاد گلشیری پیش از این به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته بود: «انتظاری که از ارشاد و سایر سازمان‌ها و نهادهای حکومتی وجود دارد این است که از در اختیار گذاشتن سالن‌ها برای برگزاری مراسم‌های اختتامیه نهراسند. همچنین برداشتن نگاه‌ امنیتی و سنگ‌اندازی‌های مختلف که در مراحل مختلف برگزاری جایزه ما را آزار می‌دهد، انتظار دیگر ماست.»
بنیاد گلشیری در سال‌های گذشته همواره با مشکلات عدیده‌ای، از جمله مشکلاتی در زمینه تهیه سالن برای برگزاری مراسم اهدای جوایزش مواجه بوده است.
مدیر عامل بنیاد گلشیری در این زمینه گفته است: «مسئولان باید بدانند که این سالن‌ها از پول مالیات من و شما ساخته شده‌اند و ما به لحاظ مدنی و قانونی حق استفاده‌ از آنها را داریم؛ حقی که سال‌هاست از ما گرفته شده است.»

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج