حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۲ اسفند ۱۵, پنجشنبه

اظهارات وزیر ارشاد در مورد پس گرفتن شکایت وزارت اطلاعات از انجمن روزنامه نگاران، رفع فیلتر فیسبوک، شجریان و بیضایی

 محدودیت برای برخی هنرمندان از جمله بهرام بیضایی، کارگردان و نمایشنامه‌نویس مطرح ایرانی ساکن امریکا گفت که آقای بیضایی برای ساخت فیلم در ایران «خیلی مشکل ندارد». وی درباره برگزاری کنسرت‌های محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران نیز با بیان اینکه «همه» برای او «احترام قائل هستند»، افزود: «محدودیت‌هایی درباره آقای شجریان وجود دارد که بخشی از آن خارج از حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.» 

وزیر ارشاد می‌گوید فیلترینگ فیس‌بوک با گذشت زمان برداشته می‌شود.
به گزارش ایسنا، علی جنتی درباره فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی گفت: «به بهانه‌ی حفظ ارزش‌های اسلامی جلوی رشد چیزی را در کشور نمی‌توان گرفت.»
وزیر ارشاد دولت تدبیر و امید ضمن اشاره به اشتباهات دهه اول انقلاب اظهار داشت: «اگر به عقب بازگردیم، می‌بینیم خیلی کارها که در اول انقلاب انجام شده، مضحک به‌نظر می‌آید، مثل این‌که ویدئو و دستگاه فکس ممنوع بود.»
وی افزود:‌ «من شخصا با مجموعه‌ای از فرهیختگان در کشور اعتقاد داریم که نمی‌توانیم افراد را در محیطی محدود محصور و ادعا کنیم، هیچ ارتباطی با دنیا نداریم و به بهانه‌ی حفظ ارزش‌های اسلامی جلوی چیزی را بگیریم.»
جنتی با انتقاد از سیاستهای کنونی در برخورد با شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: «700 میلیون نفر در دنیا عضو فیسبوک هستند که چهار میلیون نفر از این تعداد را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند؛ ولی ما آن را محصور کرده‌ایم.»
وزیر ارشاد تصریح کرد که دولت یازدهم مخالف فیلترینگ فیس بوک است و افزود: «در دولت چنین تفکری وجود ندارد که شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کنیم. در کارگروه مصادیق مجرمانه که شش وزیر در آن عضو هستند، درخواست جلسه داده‌ایم و مباحث را در این زمینه به تفسیر بیان و اعلام کرده‌ایم نمی‌توانیم دور خود حصار بکشیم.»
جنتی ضمن تاکید اینکه باید از شبکه‌های اجتماعی بیشترین بهره را به نفع کشور برد، اظهار داشت:‌ «البته این موضوع جزو مواردی است که حل آن به زمان نیاز دارد و با گذشت زمان برطرف می‌شود.»
گفتنی است که علی جنتی روز پنجشنبه گذشته هم درباره ضرورت رفع فیلتر از شبکه‌های اجتماعی در جمع خبرنگارانسخنان مشابهی مطرح کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج