حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۲ بهمن ۲۰, یکشنبه

متن و حواشی شلوغ‌ترين روز جشنواره

یکی از عجیب ترین حاشیه های جشنواره در روزهای اخیر حرف و حدیث پیرامون آراء مردمی فیلم سینمایی "عصبانی نیستم" به کارگردانی رضا درمیشیان است. فیلمی که چند روز پیش توانست در اولین روز اکران در سینماهای مردمی صدرنشین جدول آرا مردم شود اما به فاصله 24 ساعت در فهرست های بعدی حتی در میان سه فیلم ابتدایی هم نشانی از آن نبود.




                                            لایک زنی فیس بوک ما

ششمین روز نمایش فیلم‌ها در کاخ جشنواره فیلم فجر تا ساعت 3 بامداد ادامه داشت و از شش فیلم به نمایش درآمده 3 فیلم به سینمای دفاع مقدس اختصاص داشت. کاخ جشنواره در روز پنج‌شنبه (17 بهمن‌ماه) شلوغ‌ترین روزش را طی شش روز گذشته پشت سر گذاشت.

نمایش آثار با فیلم «میهمان داریم» محمدمهدی عسگرپور آغاز شد که این فیلم با موضوع دفاع مقدس، داستانش در سال‌های بعد از جنگ روایت می‌شد. «پنجاه قدم آخر» ساخته کیومرث پوراحمد دیگر فیلم دفاع مقدسی بود که در روز ششم به نمایش درآمد که از نیمه‌های فیلم به بعد تماشاگران با دست زدن و خندیدن به برخی از صحنه‌های این فیلم واکنش نشان دادند.

فیلم «چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی موفق‌ترین فیلم ششمین روز جشنواره در برج میلاد بود که بعد از نمایش این فیلم تماشاگران دقایق طولانی به ابزار احساسات پرداختند و از نشست این فیلم نیز علی‌رغم هم‌زمانی با آغاز نمایش «معراجی‌ها» استقبال شد.

علی‌رغم اینکه قرار بود در ساعت 23 و 30 فیلم «معراجی‌ها» به نمایش درآید، نمایش آن ساعت 12 و 45 دقیقه بامداد آغاز شد و تا نزدیک‌های ساعت 3 بامداد ادامه داشت. پیش از آغاز این فیلم عوامل آن با حضور بر روی سن یاد و خاطره کشته‌شدگان پشت صحنه این فیلم را که خانواده‌هایشان در سالن حاضر بودند گرامی داشتند.

حسام‌الدین آشنا -مشاور رئیس جمهور- و حبیب کاشانی -عضو شورای شهر- از میهمانان حاضر در روز ششم در کاج جشنواره بودند که به تماشای فیلم «معراجی‌ها» نشستند. علیرضا رضاداد (دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر) نیز برای نمایش این فیلم حاضر بود.

برای نمایش «معراجی‌ها» به دلیل ازدحام جمعیت کارت‌ها چک نشد و همه وارد سالن شدند، اما تأخیر در نمایش این فیلم که علت آن نقص فنی اعلام شد باعث شد برخی سالن را ترک کنند.

ساعد سهیلی بازیگر دو فیلمه‌ی ششمین روز جشنواره که برای نشست فیلم «چند مترمکعب عشق» پدرش سعید سهیلی نیز در سالن حاضر بود. یکی از ویژگی‌های این دوره جشنواره در برج میلاد عدم حضور افراد غیرمرتبط در سالن بود که در دو روز اخیر این افراد خصوصا بچه‌ها در سالن دیده شدند.

شهاب مرادی (رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری)، پژمان‌فر (عضو کمیسیون فرهنگی)، پژمان جمشیدی و سامان مقدم از جمله افرادی بودند که در کاخ جشنواره‌ی فجر حضور داشتند.

حواشي پررنگ تر از متن!
جشنواره سی و دوم هرچه به روزهای پایانی نزدیکتر می شود از روزهای آرام ابتدایی هم فاصله می گیرد و تنور حاشیه هایش داغ تر می شود.

به گزارش مهر، یکی از عجیب ترین حاشیه های جشنواره در روزهای اخیر حرف و حدیث پیرامون آراء مردمی فیلم سینمایی "عصبانی نیستم" به کارگردانی رضا درمیشیان است. فیلمی که چند روز پیش توانست در اولین روز اکران در سینماهای مردمی صدرنشین جدول آرا مردم شود اما به فاصله 24 ساعت در فهرست های بعدی حتی در میان سه فیلم ابتدایی هم نشانی از آن نبود.

این اتفاق سبب پخش شایعاتی همچون حذف دستوری آراء این فیلم از سبد آرا مردمی شد اما این شایعه هیچگاه به صورت مستند تأیید نشد. هرچند اظهارات دوپهلوی دبیر جشنواره در گفتگو با سایت خبری کافه سینما درباره این شایعات که در آن گفته بود "هرجواب واضحی به شما بدهم از آن علیه من استفاده میکنید!" کمی مسئله را پیچیده کرد. هنوز مسئولان خانه سینما که مسئولیت شمارش آراء مردمی را عهده دار هستند واکنشی در این زمینه نشان نداده اند.

برنامه خیرمقدم گویی عوامل فیلمها به مخاطبان در برج میلاد بستر مناسبی برای اظهارنظر حاشیه ای برخی از فیلمسازان شده است. مانند کیومرث پوراحمد که در این فرصت چند دقیقه ای اظهارات متفاوتی را برزبان آورد. کارگردان "پنجاه قدم آخر" در معرفی عوامل این فیلم دلیل علاقه اش به یکی از عوامل را کراوات زدن او دانست و به لحنی طنز گفت: "من هم کراوات دوست دارم اما جرأت زدنش را ندارم!"

پوراحمد در ادامه یکی بازیگران فیلم را در ظاهر و باطن شبیه به زنده یاد خسرو شکیبایی توصیف کرد و گفت: "خوشبختانه او همه خوبیهای خسرو را دارد اما مانند او خود ویرانگر نیست." وی در پایان این صحبت ها هم درباره دشواری های ساخت فیلم از سعید سعدی تهیه کننده تشکر کرد و گفت: "سعدی مچکریم، روحانی مچکریم!"

نشست خبری فیلم "50 قدم آخر" هم خالی از حاشیه نبود. به خصوص که جو سالن اکران در دقایق پایانی فیلم به دلیل اعتراض های مکرر حاضران در سالن برای عوامل کمتر قابل تحمل بود و به همین دلیل آنها با کمی دلخوری و تا حدودی عصبانیت در نشست حاضر شدند. این نشست به میدان انتقاد متقابل اهالی رسانه از فیلم و عوامل فیلم از رسانه ها بدل شد!

اکران فوق العاده فیلم سینمایی "معراجی ها" در برج میلاد مانند فیلمهای قبلی مسعود ده نمکی یکی از پرحاشیه ترین اکران های کاخ جشنواره بود. فیلمی که قرار بود به صورت فوق العاده ساعت 23:30 روی پرده برود سبب ازدحام جمعیت در ساعات پایانی شب گذشته در برج میلاد شد. ازدحامی که یادآور خاطره حضور افراد بی ربط به فضای رسانه و گعده های خانوادگی در دوره های گذشته جشنواره در برج میلاد بود.

در کنار این اتفاق که امکان تماشای فیلم را از برخی اهالی رسانه و منتقدان سلب کرد، تأخیر یک ساعت و نیمه در شروع فیلم هم مزید بر علت شد تا حال و هوای سالن اصلی برج میلاد برای دقایقی اساسا بی ارتباط با فضای یک جشنواره سینمایی شود. فضایی که کمی بعد با اکران فیلم "معراجی ها" با ساختار و محتوایی بی ارتباط با "سینما" تکمیل شد! متن و حواشي ششمين روز جشنواره را از دريچه دوربين خبرگزاري هاي داخلي مي بينيم:

نشست خبری عوامل فیلم چیزهایی برای فروش





نشست خبری عوامل فیلم پنجاه قدم آخر






نشست خبری عوامل فیلم میهمان داریم





نشست فیلم " چند متر مکعب عشق





اکران فیلم سینمایی معراجی ها






حواشي روز ششم









هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج