حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۲ اسفند ۱, پنجشنبه

«آسمان» توقیف شد

 روزنامه «آسمان» بعد از فقط یک هفته توقیف شد

روزنامه «آسمان» به طور غیر منتظره‌ای امروز، ۱ اسفند (۲۰ فوریه) توقیف شد. ابتدا قرار بود پرونده «آسمان» دوشنبه، ۵ اسفند (۲۴ فوریه) در هیأت نظارت بر مطبوعات بررسی شود، اما پس از آنکه برخی رسانه‌های  اصولگرا  این روزنامه را به توهین به «حکم قرآنی» قصاص متهم کردند، سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه مدیر مسئول این روزنامه اعلام جرم کرد و خواستار توقف انتشار آن شد.
  
                                لایک زنی فیس بوک ما
روزنامه «آسمان» به طور غیر منتظره‌ای امروز، ۱ اسفند (۲۰ فوریه) توقیف شد. ابتدا قرار بود پرونده «آسمان» دوشنبه، ۵ اسفند (۲۴ فوریه) در هیأت نظارت بر مطبوعات بررسی شود، اما پس از آنکه برخی رسانه‌های  اصولگرا  این روزنامه را به توهین به «حکم قرآنی» قصاص متهم کردند، سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه مدیر مسئول این روزنامه اعلام جرم کرد و خواستار توقف انتشار آن شد. سپس پرونده «آسمان» به سرعت به شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع داده شد و بازپرس پرونده پس از رسیدگی، دستور توقیف این روزنامه را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر و ابلاغ کرد.

 روزنامه «آسمان» بعد از فقط یک هفته توقیف شد
روزنامه «آسمان» بعد از فقط یک هفته توقیف شد
عباس بزرگمهر، مدیر مسئول روزنامه «آسمان» هم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.
آقای بزرگمهر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره کیفیت احضارش به دادسرای رسانه گفته است: «ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه ظهر روز پنجشنبه که من در خارج از شهر تهران بودم، مدیر دادسرای رسانه با من تماس گرفت و گفت برای ارائه توضیح به دادسرای رسانه بیایید. من با توجه به اینکه فاصله زیادی با شهر داشتم، درخواست کردم که این قرار به روز شنبه صبح موکول شود اما نپذیرفتند و من در حال حاضر در حال رفتن به دادسرای رسانه برای ارایه توضیحات هستم.»
روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه در روزنامه «آسمان» گزارشی منتشر شد با عنوان «علم سیاست در زمانه سخت» که در آن گروهی از استادان و دانشجویان خاطراتشان را از سال‌های دهه ۱۳۶۰ تعریف کرده بودند. در آن میان دکتر هرمیداس باوند درباره بیانیه‌ای که در آن زمان درباره قصاص مطرح شده بود، خاطره‌ای تعریف کرده بود. عنوان این بیانیه، قصاص «غیرانسانی» بود. برخی از رسانه‌ها صفت «غیر انسانی» را توهین به حکم قرآنی «قصاص» وانمودند و به «آسمان» هجوم آودند.
 گزارش و نقل قول دردسرساز «آسمان»
گزارش و نقل قول دردسرساز «آسمان»
عباس بزرگمهر در توضیح این پیشامد گفته است: «من در نسخه‌ای که برای چاپخانه قرار بود فرستاده شود، این پسوند را حفظ کردم اما متأسفانه بخش فنی روزنامه سهوا نسخه اصلاح‌نشده را برای چاپخانه فرستاده بود. با توجه به اینکه روزنامه ما شماره‌های ابتدایی خود را منتشر می‌کند و امکانات فنی کمی داریم، چنین اشتباهی ممکن است که اتفاق بیفتد.»
محمد قوچانی، سردبیر «آسمان» هم صبح امروز با سایت «مشرق» تماس گرفت و درباره غیر انسانی خواندن حکم قصاص توضیحاتی داد. او گفت: «در شماره ۴ روزنامه «آسمان» به دلیل تراکم و شتاب کار در روزهای آغازین انتشار روزنامه، مطلب مندرج در صفحه ۲۳ بدون اعمال تغییرات و حذفیات اعمال‌شده از سوی مدیریت روزنامه، روانه چاپخانه شده بود. این اشتباه به دلیل آشفتگی شروع کار و ضعف امکانات فنی رخ داده و بدیهی است که دیدگاه «آسمان» نبوده است و فرض بر این بوده که گوینده سخن تنها در پی بیان عنوان عنوان اعلامیه جبهه ملی بوده و با همین حساسیت متن اصلاح شد که متأسفانه سهواً اعمال نشد.»
علاءالدین ظهوریان، دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات خبر داده بود که دوشنبه، ۵ اسفند (۲۴ فوریه) پرونده روزنامه «آسمان» بررسی می‌شود. اما دادسرای فرهنگ و رسانه پیشدستی کرد و این روزنامه را به سرعت توقیف کرد.
هجوم علیه روزنامه «آسمان» با گفت‌و‌گوی سایت مشرق با صادق کوشکی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران آغاز شد. آقای کوشکی در این گفت‌و‌گو روزنامه «آسمان» را به تحرک علیه مبانی اسلام و رفتار ارتدادآمیز متهم کرد و از وزیر ارشاد خواست که ترتیبی دهد که «آسمان» هرچه سریع‌تر توقیف شود. او گفته بود: « توقع می‌رود حتماً وزارت ارشاد و شخص وزیر وارد عمل بشوند و اجازه ندهند این روزنامه‌ هتاک در روزهای آینده منتشر شود.»
عباس بزرگمهر، مدیر مسئول روزنامه «آسمان» هم در راه دادسرا پاسخ داد: «اگر آقای کوشکی جبهه رفته است، من در خط مقدم جنگیده‌ام. اگر او جنگیده است، من شیمیایی جبهه هستم که حتی به دنبال دریافت کارت جانبازی نیز نرفته‌ام. آقایان طوری رفتار می‌کنند که گویی آن‌ها امامزاده هستند و ما بچه یزید.»
روزنامه «آسمان» ۱۴ بهمن‌ماه از هیأت نظارت بر مطبوعات مجوز انتشار دریافت کرده بود، انتشار خود را از ۲۶ بهمن‌ماه آغاز کرد اما درست هفت روز پس از انتشار توقیف شد.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج