حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۲ دی ۱۳, جمعه

پدرسوخته ایی به نام ابراهیم نبوی

واکنش ابراهیم نبوی (کسی‌ که خامنه‌ای را معتدل ترین سیاستمدار جمهوری اسلامی می‌داند) به مطلب منتشر شده در صفحه سپیده دم













                                                     توییتر سه پنج برای مطلب فرهنگی و هنری





واکنش ابراهیم نبوی (کسی‌ که خامنه‌ای را معتدل ترین سیاستمدار جمهوری اسلامی می‌داند) به مطلب منتشر شده در صفحه سپیده دم: 


عکسی که با فلش نام ابراهیم نبوی گذاشته شده، عکس آقای مجید مجیدی کارگردان و بازیگر سینماست که در سال ۱۳۶۴ پشت صحنه فیلم بایکوت محسن مخملباف گرفته شده است. و هیچ شباهتی هم به من ندارد، لطفا دروغ هم می گوئید به اندازه‌ای بگوئید که جا داشته باشد.

سپیده دم: افراد معتبر و سر شناسی‌ از جمله جناب آقای دکتر اسماعیل نوری‌علاء شهادت دادند که این عکس شماست و در مورد همکاری شما با لاجوردی اطلاع‌رسانی کرده اند. ولی‌ در حال حاضر بحث ما این عکس نیست، بلکه این نگاه خطرناکی است که "اخلاق را در قلمرو سیاست و اقتصاد نمی‌دانید" که در نتیجه چشمان خود را هم می‌گذارید و همانند دهه ۶۰ که جمهوری اسلامی هر مخالفی را مجاهد می‌نامید و اعدام‌های فله‌ای انجام میداد (همان زمانی‌ که شما به عنوان مدیر دفتر سیاسی وزارت کشور در حال خدمت به نظام جمهوری اسلامی بودید) و کسانی‌که به موج گسترده اعدام‌ها در ماه‌های اخیر اعتراض کردند، شما هم ولی‌ اینبار در سال ۱۳۹۲ در حمایت از جمهوری اسلامی دوباره به مخالفین اعدام برچسب مجاهدین خلق زدید. و یا از صحنه کشته شدن ندا آقا سلطان عزیز که نماد جنبش آزادی‌خواهی ایران در برابر حکومت مستبد دینی است، و برای بسیاری از مردم ایران بسیار دلخراش بود، و هنوز هم با هربار دیدن باعث جاری شدن اشک از چشمان هر انسان با وجدانی میشود، ولی‌ شما به خاطر دفاع از جمهوری اسلامی و اثبات اینکه، ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه کشور آزادی است، تنها شلوار جینی که به پای ندا آقا سلطان بود را به خاطر داشتید! و آن را به عنوان سند آزادی در حق انتخاب پوشش جلوه دادید! … و این است طرز تفکر شما !!!

مطلبی که روز گذشته منتشر کردیم:

استدلال‌های ابراهیم نبوی برای اینکه ثابت کند "تحمیل اخلاق به سیاست و اقتصاد" کاری اشتباه است! شاید از همین رو در اوایل آبان رفتاری مشمئز کننده نسبت به کسانی‌ که اعدام‌ها را مورد انتقاد قرار دادند از خود نشان داد و منتقدین را طرفدار مجاهدین خلق نامید. نبوی می‌نویسد:


"او از اینکه من مرد هیزی هستم ناراحت است. من نمی توانم زنهایی که سینه های قشنگی دارند نگاه نکنم. دست خودم نیست، اصلا چشمم لیز می خورد و می رود به طرف آنها. او معتقد است باید خوش قول باشم، من نمی توانم. من خوشم نمی آید او حرف های صد من یک غاز می زند، در حالی که او خودش اصلا معتقد نیست حرف هایش صد من یک غاز است. دقت کردید! گاهی اوقات زنی را بخاطر زیبایی اش دوست داریم، عاشقش هستیم، تمام حس مان او را می خواهد، ولی نمی توانیم تحمل اش کنیم؟ به نظرم اخلاق و زیبایی و عقل سه حیطه جداگانه اند. الزامی ندارد که وقتی از نظر حسی و عاشقانه زنی را دوست داری اخلاقش را هم بپسندی. عاشقش هستی، اما نمی توانی تحمل کنی که کارهایش را همیشه نصفه نیمه انجام دهد. بعد از هم جدا می شوید. می فهمی باید با کسی زندگی کنی که از نظر اخلاقی و فکری توافق دارید. با یکی از همکارانت که همفکر تو هست ازدواج می کنی، زندگی خوبی دارید، بچه دار می شوید، بچه هایتان هم خوب تربیت می شوند. ولی اصلا نمی توانی از همسرت لذت ببری.

به همان اندازه که معیاری مثل عشق برای زندگی مشترک احمقانه به نظر می رسد، معیاری مثل زیبایی برای دوستی و همکار بودن احمقانه است، یا معیاری مثل عشق در سیاست وحشتناک است. ترکیب عشق و سیاست می شود استبداد و فاشیسم. سیاست قلمرو عقل است، حتی اخلاق هم قلمرو سیاست نیست. آرمانگراها اخلاق را به سیاست تحمیل می کنند. همانطور که اخلاق را به اقتصاد هم تحمیل می کنند. در حالی که سیاست و اقتصاد یک منطق بیشتر ندارد و آن منطق عقلانی است"

------------


مطلبی که ابراهیم نبوی با اشاره به شلوار جین ندا آقا سلطان در دفاع از جمهوری اسلامی و اثبات اینکه، در ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه، زنان ایرانی‌ حق انتخاب پوشش دارند، مقاله ای نوشت: 


مطلبی که روز گذشته ابراهیم نبوی در توجیه عملکرد "اقتصادی و سیاسی" جمهوری اسلامی نوشت : در مورد حتی اخلاق هم قلمرو سیاست نیست. آرمانگراها اخلاق را به سیاست تحمیل می کنند. همانطور که اخلاق را به اقتصاد هم تحمیل می کنند



کامنت‌های رد و بدل شده نبوی با ادمین سپیده دم و واکنش‌های متفاوت مردم:


مطلبی که دکتر اسماعیل نوری‌علاء جمعه ۳۰ اسفند ماه ۱۳۸۷ در مورد ابراهیم نبوی منتشر کرد: 



وقتی قلم بمزد اسب تروا بی شرمانه حبیب الله گلپری‌پور را قاچاقچی و قاتل می نامد (آبانماه ۱۳۹۲):


مقاله‌ای که در آن ابراهیم نبوی خامنه‌ای را "معتدل ترین فرد" نامید:



تئوری پردازی‌های ابراهیم نبوی در جهت حمایت از محمود احمدی‌نژاد:



ابراهیم نبوی : ده دلیل برای حمایت از هاشمی رفسنجانی


دعوت ابراهیم نبوی از خاتمی ۲۴ اسفند ۱۳۹۱:

آخرین مهره قدرتمند مردم در بازی «اصلاح» شمایید؛ قدرت نامزدی‌تان را باور کنید و بازی ایران‌سوزان را برهم بزنید. 


ابراهيم نبوی ۲۶ خرداد ۱۳۹۲: آقای روحانی! ما طلبکارنیستیم، همراهیم


رفیق گرمابه و گلستان سابق ابراهیم نبوی، امیرفرشاد ابراهیمی به صراحت از رابطه فعال ابراهیم نبوی ملقب به "داور" با وزارت اطلاعات پرده برداشته است. 

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج