حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۲ دی ۲۴, سه‌شنبه

پایان یک اسطوره : مردم با مهران مدیری شوخی ندارند!

تنها کارگردان و بازیگر ایرانی است که تاکنون چند بار تلویحا گفته به اندازه بیل گیتس ثروتمند نیست! حتی دختر و پسرش هم در گفتگوهایی که با مجلات خانوادگی داشته‌اند هم به این نکته اشاره کرده‌اند که درست است، خیلی پولدار هستند اما ثروت پدرشان به اندازه بیل گیتس نیست! این ادعا یعنی این‌که آنها خیلی ثروتمند هستند اما هنوز پولشان به اندازه یکی از ثروتنمدترین مردان دنیا نشده است!

                                                   لایک زنی فیس بوک ما




تنها کارگردان و بازیگر ایرانی است که تاکنون چند بار تلویحا گفته به اندازه بیل گیتس ثروتمند نیست! حتی دختر و پسرش هم در گفتگوهایی که با مجلات خانوادگی داشته‌اند هم به این نکته اشاره کرده‌اند که درست است، خیلی پولدار هستند اما ثروت پدرشان به اندازه بیل گیتس نیست! این ادعا یعنی این‌که آنها خیلی ثروتمند هستند اما هنوز پولشان به اندازه یکی از ثروتنمدترین مردان دنیا نشده است!

مهران مدیری؛ مردی که در جنوب شهر تهران در یک خانواده متوسط رو به پایین متولد شد اما با استفاده از هنر و خلاقیت خود توانست در ابتدای جوانی به یکی از چهره‌های مطرح ایران تبدیل شود و با استفاده از همین هنرمندی به ثروت زیادی دست پیدا کند و حالا در میان‌سالی در کاخ رویایی خود در میان حیواناتی مانند مار و تمساح زندگی کند و از همه داشت‌های خود لذت ببرد و دیگر از این موضوع نهراسد که مردم او را هنرمندی کلاهبردار بدانند که حتی حاضر است سر طرفداران پر و پا قرص خود هم کلاه بگذارد تا به پول بشتری دست پیدا کند.

مهرام مدیری که روزی از محبوب‌ترین هنرمندان فعال تلویزیون بود که حالا همه مردم می‌دانند او شریک برادران گلیان است که یکی از شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی را اداره می‌کنند و تا همین یکی، دو سال قبل که بازار آگهی‌های تلویزیونی بسیار داغ بود، انحصار تولید و پخش بیشتر این آگهی‌ها در دست برادران گلیان بود.

آنها با کمک مهران مدیری آنتن تلویزیون را در دست داشتند و کار حتی به جایی رسید که آنها سریال باغ مظفر را با موضوع آگهی‌های تلویزیونی تولید کردند و به خورد مردم دادند.باغ مظفر مثل بیشتر سریال‌های مدیری کاری دیدنی بود اما مردم در زمان تماشای این کار احساس بدی پیدا می‌کردند چون می‌دانستند که مثلث مهران مدیری، برادران گلیان و تلویزیون دارد کلاه بزرگی بر سر آنها می‌گذارد.

این کلاهبرداری هنری زمانی به اوج رسید که مدیری مجموعه قهوه تلخ را برای شبکه نمایش خانگی تولید کرد .سریالی که مردم زیادی به تماشای آن نشستند و برادران گلیان و مدیری به مردم این وعده را دادند که قرعه کشی خواهند داشت و به برنده‌ها یک آپارتمان هدیه خواهند داد...مردم قهوه تلخ را تماشا کردند با این چاشنی که شاید برنده یک آپارتمان شوند اما ته ماجرا یک جور دیگر شد، قهوه تلخ قرعه کشی کرد اما به برنده‌ها جایزه نداد و قهوه تلخ آنقدر بد سر هم بندی و تمام شد که مردم از مهران مدیری بدترین خاطره را درذهن خود به ثبت رسانند.

مدیری بعد از قهوه تلخ مجموعه ویلای من وشوخی کردم را برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرد اما کمتر کسی حاضر شد بار دیگر کلاه گشاد مدیری را بر سر بگذارد و به ریش خود بخنند.

مدیری یک نابغه است.او بهترین کمدی‌ها را برای تلویزیون ساخته و به پخش رسانده هیچ‌کس نمی‌تواند منکر سریال‌هایی مانند پاورچین،شب‌های برره و مرد هزار چهره شود اما واقعیت این است که پول فساد می‌آورد.

پول زیاد آدمی را مانند شراب مست و از خود بیخود می‌کند و مهران مدیری مست ثروت است.او نتواست هنرمندی بماند که از طریق هنر خود به ثروت دست پیدا می‌کند او از هنر خود خرج کرد تا به ثروت بیل گیتسی دست پیدا کند.

در اوایل دهه هفتاد که بازار موبایل داشت کم کم داغ می‌شد،‌مهران مدیری یکی از کله‌گنده‌های واردات گوشی موبایل بود و خودش هم فروشگاه بزرگی برای فروش گوشی موبایل داشت.حالا هم روی موج اقتصاد کشور موج سواری می‌کند و حتما می‌داند که در چنین شرایطی چگونه باز هم به ثروت خود بیفزاید.

ثروت بد نیست.هستند کسانی در کشورما که خیلی پولدارتر از مدیری هستند اما آنها هنرمند نیستند و از حسن نیت مردم به خودشان سوء استفاده نکرده و پولدار نشده‌اند.مدیری تنها هنرمند تلویزیون است که ثروت خود را به رخ دیگران می‌کشد و از این فخرفروشی لذت می‌برد.

شاید برای همین است که دیگر محبوبیت سابق را بین مردم ندارد و طرفداران او ترجیح می‌دهند به جای تماشای سریال شوخی کردم، در ذهن خود با سریال‌های خوب این کارگردان خاطره‌بازی کنند و در جواب مدیری بگویند اگر تو با ما شوخی داری ما با تو شوخی نداریم.


منبع: پارسینه. نوشته : امیرعلی رامه


هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج