حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۲ آذر ۲۲, جمعه

هیئت نمایندگان پارلمان اروپا وارد تهران شد

EU 313398k هیئت نمایندگان پارلمان اروپا وارد تهران شدهیأت پارلمان  اروپا روز جمعه  در تهران با نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر و جعفر پناهی ،کارگردان، دیدار کرد.










رضا خندان، همسر نسرین ستوده ، درصفحه فیس بوک خود، از این ملاقات خبر داده و نوشته است:
به دعوت هیات پارلمانی اروپا, نسرین و آقای پناهی پس از ورود این هیات به تهران با آنان دیدار کرده و در زمینه وضع حقوق بشر در ایران با آنان گفتگو کردند.
آقای پناهی و نسرین هر کدام ۲۰ و ۱۰ سال ممنوع الخروج بوده و امکان سفر به خارج از کشور از جمله به منظور دریافت جایزه ی پارلمان اروپا (ساخاروف) را ندارند.
رضا خندان
۲۲ آذر ۱۳۹۲
هیئتی از پارلمان اروپا برای نخستین بار در شش سال گذشته به ایران سفر کرده است. برقراری ارتباط با مجلس و دولت ایران و دیدار با جعفر پناهی و نسرین ستوده از جمله اهداف سفر این هیئت عنوان شده است.
هیئتی از نمایندگان پارلمان اروپا جمعه ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر) وارد تهران شد. این هیئت هشت نفره قرار است در سفر پنج روزه خود به ایران که تا چهارشنبه ۲۷ آذر (۱۸ دسامبر) ادامه خواهد داشت، با نمایندگان مجلس و دولتمردان جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کنند.
نمایندگان این هیئت همچنین خواستار دیدار با جعفر پناهی و نسرین ستوده هستند که سال ۲۰۱۲ میلادی جایزه ساخاروف را دریافت کردند.
به عقیده کارشناسان زمینه مسافرت هیئت پارلمانی اروپا به ایران، پس از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱ + ۵ در ژنو فراهم شده است.
“عدم نیاز به مجوز” برای دیدار با پناهی و ستوده
سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران برای پائیز سال گذشته برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل مخالف مقامات ایرانی با درخواست ‎نمایندگان اروپا برای دیدار با جعفر پناهی و نسرین ستوده لغو شد.
پارلمان اروپا جایزه ساخاروف سال ۲۰۱۲ میلادی را به جعفر پناهی و نسرین ستوده اهدا کرد
جعفر پناهی و نسرین ستوده سال ۲۰۱۲ میلادی برنده جایزه آزادی افکار ساخاروف از پارلمان اروپا شدند.
خانم نسرین ستوده در زمانی که قرار بود هیئت اروپائی به ایران برود هنوز در زندان بود.
هیئت پارلمانی که اکنون وارد تهران شده است تصمیم دارد با جعفر پناهی و نسرین ستوده دیدار کند.
خبرگزاری فرانسه در پوشش سفر این هیئت به تهران خاطر نشان کرده از آنجا که جعفر پناهی و نسرین ستوده آزاد هستند، نمایندگان پارلمان اروپا برای دیدار با آنها نیازی به مجوز ندارند.
واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس
در آستانه این سفر یکی از نمایندگان مجلس خواستار جلوگیری از دیدار نمایندگان این هیئت با “فعالان فتنه” شده است.
جواد کریمی قدوسی، نماینده‌ی مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است: «این هیئت اجازه ندارد که با این گونه افراد دیدار داشته باشد.»
آقای کریمی قدوسی که عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است، دیدار با خانم ستوده و آقای پناهی را بخشی از “بازی‌های هدایت‌شده‌ای از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های جاسوسی غرب” دانسته است.
دیدارهای اعضای هیئت پارلمانی اروپا از روز شنبه (۲۳آذر) آغاز می‌شود. به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی اعضای این هیات را افرادی چون “کورنلا ارنست”‎ از آلمان، “ماریته شاک” از هلند تشکیل می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج