حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۱ تیر ۱۸, یکشنبه

Virginity بکارت

فیلم سینمایی "بکارت" محصول جدید کمپانی لایف در هالیوود به نویسندگی و کارگردانی سعید خوزه . در این فیلم هنرمندان بزرگی از سراسر جهان به ایفای نقش پرداختند. فیلم به زبان های فارسی، روسی، انگلیسی و اسپانیایی می باشد. کامران ملک مطیعی برای اولین باردر خارج از ایران در نقشی متفاوت در این فیلم هنرنمایی می نماید. از دیگر هنرمندان ایرانی خانم نینا نایبی هنرپیشه مطرح ایرانی در هالیوود در این فیلم نقش آفرینی نمودند. همچنین هنرپیشه اصلی فیلم میشل فریور هنرپیشه ایرانی آمریکایی میباشد.
داستان فیلم ماجرای یک دختر ایرانی در یک خانواده مذهبی میباشد که به اسرار پدر تن به ازدواج اجباری میدهد و سعی در ترمیم بکارت از دست رفته خود دارد و در طول داستان فیلم، دو هنرپیشه روس و فرانسوی فیلم تلاش مینمایند تا او را حمایت نمایند و زندگی او را نجات دهند. فیلم به مسائلی از قبیل قتل های ناموسی، قاچاق زنان و دیگر مشکلات زنان در خاور میانه و اروپا میپردازد.
بکارت از اواخر سال ۲۰۱۲ در جشنواره های معتبر سینمایی جهان به نمایش در می اید و در پایان سال ۲۰۱۳ در سینماهای جهان اکران میگردد.
موسیقی تیتراژ فیلم با صدای زیبای خانم سیما بینا می باشد و یکی از بزرگترین ادیتورهای یونیورسال استودیو در هالیوود سرپرستی تیم مونتاژ را به عهده دارد که بارها در بزرگترین فیلم های هنری تاریخ سینمای آمریکا برنده جوایز متعددی گردیده است







Virginity is being made for women of Muslim faith in the Middle East who have become the sacrificial lambs of honor killings; those women whose voices have been choked behind thousands of years of oppression; the same voices, which do not have an echo loud enough to be heard across oceans and mountains. Those same women, who suffer at the hands of a false pride, an inflated bravado, and often die silent deaths buried by bribes and insufficient fines of a corrupt government. Those women need films like Virginity , so that they can fall in love without fear, so that they can experience the joys of womanhood without the terror of persecution. Virginity does not aim to single out at any particular culture or people; it poignantly and artistically draws attention to an antiquated epidemic of small-mindedness and control, which haunts the women of the world to this day. Honor killings, rape, prostitution and sexual trafficking are a few of the crises affecting the 3 leading characters at the heart of the film.
 
www.virginityfilm.com

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج