حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۱ تیر ۳۰, جمعه

‌به ازای هر یک زن خيابانی هفت مرد خيابانی وجود دارد!

http://www.pcparsi.com/uploaded/pcc56ec0359692bc8b4dc96c1654b2b97f_587090_orig.jpg
آمار 7برابري مردان نسبت به زنان خياباني
هميشه پاي يك مرد در ميان است!

گروه اجتماعي- مريم نظري: «به ازاي هر يك زن خياباني 7 مرد خياباني وجود دارد!» اين خبر تامل برانگيز را دكتر مجيد ابهري، جامعه شناس و عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي به تهران امروز مي‌گويد و هشدار مي‌دهد در صورتي كه كارشناسان فكري براي اين موضوع نكنند، به‌زودي با بحران‌هاي اجتماعي جدي‌تري روبه‌رو خواهيم شد.

هرچند نيروي انتظامي در قالب طرح‌هاي امنيت اخلاقي با اين موارد برخورد مي‌كند اما «مردان خياباني» اين روزها در بيشتر خيابان‌ها ديده مي‌شوند و براي زنان و دختران مزاحمت ايجاد مي‌كنند. ابهري آمارهاي ناخوشايند ديگري نيز دارد. 76 درصد مردان خياباني متاهل هستند و هر مرد خياباني در طول روز به طور ميانگين يكصدبار براي زنان نجيبي كه هرگز سوار بر ماشين آنها نمي‌شوند،‌ بوق مي‌زند!

كارشناسان مي‌گويند هميشه پاي مردان خياباني در ميان است و تا مردان خياباني نباشند، سن روسپيگري زنان در كشور- بر اساس آمار منتشر شده از سوي مسئولان سازمان بهزيستي -كاهش پيدا نمي‌كند. هر چند رئيس سازمان بهزيستي، روز گذشته اين كاهش سن را تكذيب كرد اما دكتر مجيد ابهري، در اين باره مي‌گويد: «اگر زنان خودفروش خياباني به عنوان يك ناهنجاري اجتماعي در جامعه ما غير قابل انكار هستند، اين بستر اجتماعي است كه باعث تولد و رشد اين ناهنجاري و ضد ارزش شده است.»

او معتقد است كه بازار غريزه جنسي نيز مانند ساير بازارها تابع اصل عرضه و تقاضاست و حضور مردان تنوع طلب و غيرهمسو با هنجارهاي اجتماعي در اين ميان مزيد بر علت است.
http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2010/11/588527_orig.jpg

هر مرد خياباني روزانه يكصد بوق!

او معتقد است كه مردان خياباني با فاصله گرفتن از هنجارهاي فردي و گروهي رفتارهايي دور از حرمت اجتماعي انجام مي‌دهند و البته تاكيد مي‌كند كه به دليل مشكلاتي كه بر سر راه ازدواج جوانان است، بعضي جوانان مجرد در راستاي غريزه جنسي خود به اين‌سو مي‌روند، اما دكتر ابهري به آمار بالاي مردان متاهلي كه در زمره مردان خياباني قرار مي‌گيرند اشاره مي‌كند: «جاي تاسف دارد كه 76درصد مردان خياباني متاهل هستند! مردان متاهلي كه به ارزش‌هاي اخلاقي خانواده و جامعه پايبند نيستند. اين در حالي است كه جوانان مجرد جامعه ايراني، بار بدنامي اين پديده را به دوش مي‌كشند!»

دكتر سعيد معدني مدير گروه جامعه شناسي دانشگاه تهران مركز نيز در اين باره به تهران امروز مي‌گويد: «مردان متاهلي كه در هر كوچه و خيابان به دنبال سوار كردن زنان بر ماشين خود هستند، يا هميشه چنين كاري را به عنوان تفريح انجام مي‌داده‌اند يا در جواني به دلايلي مانند فقر مالي مثلا نتوانسته‌اند ماشين بخرند و چون تفكري بيمارگونه دارند، گمان مي‌كنند حالا كه صاحب خودرو هستند مي‌توانند جواني كنند! چنين افرادي از نگاه بيمارگونه خود تمايزي بين زنان متشخص و زنان خياباني نمي‌بينند.» او تاكيد مي‌كند: «هر مرد خياباني به طور ميانگين صد بوق در طول روز براي زنان مي‌زند تا بالاخره طعمه خود را پيدا كند.»

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج