حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ اسفند ۱۲, سه‌شنبه

اسکارلت جوهانسون: رفتار جان تراولتا نه چندش‌آور بود نه نامناسب

سکارلت جوهانسون، هنرپیشه هالیوودی، از رفتار جان تراولتا روی فرش قرمز اسکار دفاع کرده و گفته است که "هیچ چیز غریب، چندش آور یا نامناسبی درباره [رفتار] جان تراولتا وجود ندارد."







اسکارلت جوهانسون، هنرپیشه هالیوودی، از رفتار جان تراولتا روی فرش قرمز اسکار دفاع کرده و گفته است که "هیچ چیز غریب، چندش آور یا نامناسبی درباره [رفتار] جان تراولتا وجود ندارد."
جان تراولتا، بازیگر ۶۱ ساله فیلم پالپ فیکشن، در مراسم اسکار ۲۰۱۵ با رفتارهایی که برخی آن را ناپسند توصیف کرده اند، واکنش های زیادی را برانگیخت.


قبل از شروع مراسم اسکار، هنگام عبور ستاره های سینما از روی فرش قرمز، جان تراولتا بیش از حد به اسکارلت جوهانسون نزدیک شد و از روی عکسی که منتشر و دست به دست شد،‌ این گونه برداشت می شد که اسکارلت جوهانسون از این رفتار آزرده شده است.
اما اسکارلت جوهانسن ۳۰ ساله، در بیانیه ای که در اختیار اسوشیتدپرس گذاشته است، از جان تراولتا دفاع کرده و این عکس را بدشانسی در ثبت لحظه ای از یک سلام و احوالپرسی ِ "خیلی شیرین و دلپذیر" دانسته است.


خانم جوهانسون در این بیانیه نوشته است: "اگر فیلم کامل این لحظه ها را ببینید، معلوم می شود که تصویری که اکنون دست به دست می شود، بازتاب دهنده واقعیت لحظه های قبل و بعدش نیست. این هم نمونه دیگری است از اینکه چرخه اخبار ۲۴ ساعته، ما را گمراه می کند، به ما اطلاعات نادرست می دهد و جار و جنجال به پا می کند. من سال ها می شد که جان را ندیده بودم و همیشه مایه خوشوقتی من است از اینکه با او سلام و حال و احوال کنم."
بر اساس فیلمی که از این صحنه ثبت شده، اسکارلت جوهانسون در حال ژست گرفتن مقابل دوربین عکاسان است، جان تراولتا که در حال عبور از کنار اوست، یک لحظه بی هوا نزدیکش می شود و او را می بوسد. عکس مربوط به لحظه ای است که اسکارلت جوهانسون هنوز متوجه حضور جان تراولتا نشده است ولی همین که متوجه می شود، به سوی او می چرخد و لبخند می زند. 


در مراسم اسکار امسال، رفتار جان تراولتا با آدینا منزل، خواننده آمریکایی، نیز با انتقادهایی رو به رو شد.
سال گذشته او هنگام معرفی آدینا منزل، اشتباه کرد و او را آدله دازیم نامید و امسال روی صحنه، وقتی با آدینا منزل روی صحنه قرار گرفت، جان تراولتا اسم او را درست گفت و سپس شروع کرد به نوازش کردن صورت او.
اما کارگزار جان تراولتا گفته است که این شوخی از پیش برنامه ریزی شده بود و تمام این صحنه را تمرین کرده بودند.
با این حال، به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، جان تراولتا در پی انتقادهای فراوان، درباره رفتارش با آدینا منزل گفته است که "ظاهرا من با چانه اش زیادتر از حد بازی کرده ام."

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج