حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

این قیافه‌ی مشکوک


فیلم مستند «این قیافه‌ی مشکوک» - زندگی و شعر علی باباچاهی - به کارگردانی وحید علیزاده رزازی در قالب DVD منتشر شد. در این مستند 85 دقیقه‌ای با آرا و عقاید چهره‌هایی هم‌چون: هوشنگ چالنگی، مسعود بهنود، محمد محمدعلی، محمد قائد، مدیا کاشیگر، احمد پوری، فتح‌الله بی‌نیاز، ، فرخنده حاجی‌زاده، بهزاد خواجات، رضا عامری، اردشیر رستمی، علی عبداللهی، علیرضا مجابی و بابک صحرانورد درباره‌ی زوایای گوناگون شعری و شخصیتی علی باباچاهی آشنا می‌شویم. در این فیلم تلاش شده است که از کلیشه‌های رایج این دست فیلم‌ها، پرهیز و بیننده با نوع دیگری از مستند پرتره روبه‌رو شود.
گفتنی‌ست این فیلم، اولین بار در مراسم بزرگداشت علی باباچاهی؛ بزرگداشت «این قیافه‌ی مشکوک» که به همت گروه ادبی مایا در اسفندماه 1390 و در فرهنگسرای خانه‌ی مشق به نمایش درآمد با استقبال کم‌نظیر اهالی ادبیات و سینما مواجه شد.
عوامل فیلم عبارتند از: طراحی، تدوین و کارگردانی: وحید علیزاده رزازی، تصویر: ابراهیم اصغری، صدا: محمد زمانی‌عصمتی، عکس: امیر رنجبران، طراح گرافیک: فهیمه امامی، تهیه‌کننده: حمیدرضا وَ وحید علیزاده رزازی.



دوستانی که تمایل به تهیه‌ی DVD این فیلم دارند می‌توانند به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایند:

1. کتابفروشی نشر ثالث

خیابان کریم‌خان زند - بین ایرانشهر و ماهشهر- پلاک 160 - تلفن: 88302437



2. فروشگاه انجمن شاعران ایران

خیابان انقلاب - روبروی دانشگاه تهران - پاساژ فروزنده - طبقه 1- - واحد 212
تلفن: 66970131
• ( امکان خرید تلفنی از این فروشگاه میسر می‌باشد)



3. کتابفروشی نشر افق

خیابان انقلاب - بعد از دانشگاه تهران - جنب سینما سپیده - نبش اسکو - تلفن: 66408646



4. فروشگاه انتشارات پارت

خیابان انقلاب - روبروی دانشگاه تهران - ابتدای فخررازی - پلاک 87 - تلفن: 66485013



5. انتشارات نیل

خیابان انقلاب - روبروی دانشگاه تهران - پلاک 1300 - تلفن: 66409576



6. نشر بیدگل

خیابان انقلاب - روبروی دانشگاه تهران - بین خیابان فروردین و فخررازی - پلاک 1274 - تلفن: 66963617



7. انتشارات کتاب پنجره

سهروردی شمالی - میدان شهید قندی (پالیزی) - پلاک 21 - تلفن: 861060




ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در روزها و هفته‌های آینده، کتابفروشی‌ها و مراکز فرهنگی‌هنری دیگری در شهر تهران به لیست بالا افزوده خواهند شد. امیدواریم در چاپ دوم بتوانیم «این قیافه‌ی مشکوک» را به دیگر شهرهای بزرگ ایران نیز ببریم.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج