حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۴ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

دیگر حتی شاملو و ساعدی هم فروش نمی‌روند!


حتی پرفروش‌ترین کتاب‌ها هم در رکود حال حاضر بازار نشر، با مشکل فروش مواجه شده‌اند. آن‌قدر که کتاب‌های شخصیت‌های مشهور و محبوبی مانند شاملو و ساعدی هم فروش کمی دارند









کارشناس و سرویراستار نشر نگاه می‌گوید: «حتی پرفروش‌ترین کتاب‌ها هم در رکود حال حاضر بازار نشر، با مشکل فروش مواجه شده‌اند. آن‌قدر که کتاب‌های شخصیت‌های مشهور و محبوبی مانند شاملو و ساعدی هم فروش کمی دارند.»
فرید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا با اشاره به رکود کم سابقه بازار نشر و شرایط نابسامان فروش کتاب گفت: «وضعیت بازار به قدری راکد شده که حتی مجموعه‌ آثار شاعران سرشناس که همیشه جزو پرفروش‌ها بودند هم با استقبال کمی مواجه می‌شوند. کتاب‌هایی که مطابق با معیارهای گذشته فکر می‌کردیم مثل برق و باد تجدید چاپ شوند، خیلی سخت به چاپ دوم می‌رسند.»
احمد شاملو
وی با اشاره به رکود سنگین بازار کتاب در سال جدید، خصوصا بعد از اتمام نمایشگاه کتاب تهران، ادامه داد: «دیگر عمده فروش‌ کتاب‌ها در حد 400 الی 500 نسخه خلاصه می‌شوند و رسیدن به فروش بالای هزار نسخه برای یک کتاب، به رویا تبدیل شده است.»
مرادی اضافه کرد: «فکرش را بکنید جلد چهارم آثار احمد شاملو که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد، هنوز به چاپ دوم نرسیده است. درصورتی که در سال‌های قبل کتاب‌هایی از این دست ظرف کمتر از یک ماه به چاپ‌‌های بعدی می‌رسیدند. حتی کتاب «میراث» شاملو هم بعد از گذشت چند ماه، هنوز در چاپ اول مانده است.»
وی ضمن بیان این مطلب که «مار در مبعد» و «چوب به دست‌های ورزیل» در ادامه انتشار آثار دیگر ساعدی، مراحل انتشار را طی می‌کنند، اظهار داشت: «آثار غلامحسین ساعدی هم که چندی‌ست نشر نگاه انتشار تمامی آن‌ها را آغاز کرده و پیشبینی می‌شد با فروش خوبی مواجه شوند، شرایطی مشابه دارند و چندان با اقبال همراه نبوده‌اند.»
مرادی درباره مجموعه آثار شاعران سرشناس دیگری که نشر نگاه پیگیر انتشارشان است، گفت: «در حال حاضر مجموعه آثار فریدون توللی، ژاله اصفهانی و ملک‌الشعراء بهار در حال آماده سازی و ارسال به ارشاد هستند که باید دید این کتاب‌ها پس از انتشار چه شرایطی را در بازار خواهند داشت.»

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج