حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ مهر ۲۷, یکشنبه

باد مجسمه‌ سکسی، خالی شد

چند معترض در پاریس با حمله به مجسمه بادی بزرگی که به دلیل شباهتش به یک وسیله جنسی سبب اعتراضاتی شده بود، کابل های نگهدارنده مجسمه را پاره کردند و نگهبان را مجبور کردند که بادش را خالی کند.



چند معترض در پاریس با حمله به مجسمه بادی بزرگی که به دلیل شباهتش به یک وسیله جنسی سبب اعتراضاتی شده بود، کابل های نگهدارنده مجسمه را پاره کردند و نگهبان را مجبور کردند که بادش را خالی کند.

به گفته پلیس فرانسه این اثر هنری ۲۴ متری که به گفته هنرمند سازنده اش "الهام گرفته از یک وسیله جنسی و درخت کریسمس" بوده است، از سوی گروهی از افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت. آنها کابل های نگهدارنده آن را پاره کردند که سبب شد مجسمه روی زمین بیفتد و نگهبان برای اینکه اثر هنری بیش از این صدمه نبیند، تصمیم گرفت که بادش را خالی کند.
مجسمه بی باد عصر روز شنبه ۱۸ اکتبر از میدان بیرون برده شد.
در روزهای گذشته اعتراضاتی به این اثر که در یکی از میدان های معروف پاریس بنا شده بود صورت گرفته و هنرمند سازنده این اثر در خیابان مورد حمله قرار گرفته بود.
پل مک کارتی،‌ هنرمند آمریکایی،‌ به روزنامه لوموند گفته بود که وقتی برای دیدن اثر خود ("درخت")، رفته بود مردی به او سه بار سیلی زد و فرار کرد.
مک کارتی ۶۹ ساله به لوموند گفته بود که "درخت" اثری انتزاعی است که از یک شوخی درباره وسیله‌ای جنسی برآمده است.
کسی که به مک کارتی سیلی زد فریاد کشیده بود که او فرانسوی نیست و کارش نباید در میدان نصب شود.

پل مک‌کارتی گفته است که این سیلی برایش درد نداشت اما او را غافلگیر کرد که چنین اتفاقی در فرانسه می‌افتد.
در همین حال شهردار پاریس گفته است که این حمله غیرقابل پذیرش است. او در بیانیه ای گفته است: "پاریس حاضر به تسلیم شدن در برابر تهدیدهای کسانی نیست که با حمله به هنرمند یا اثر هنری، به آزادی هنری حمله می کنند. هنر در خیابان‌های ما جایگاه خود را دارد و هیچ کس نخواهد توانست آن را فراری بدهد."
یکی از مقام‌های مسئول در زمینه سفارش و اجرای "درخت" گفته است که این مجسمه به زودی احیا خواهد شد.



هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج