حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ مرداد ۲۲, چهارشنبه

گرانترین هنرپیشه‌های زن هالیوود در سال ۲۰۱۴

سَندرا بولاک، هنرپیشه زن سرشناس هالیوود، با کسب درآمدی ۵۱ میلیون دلاری در مدت ۱۲ ماه گذشته مقام نخست جدول پولسازترین هنرپیشه‌های زن جهان را به خود اختصاص داد.













سَندرا بولاک، هنرپیشه زن سرشناس هالیوود، با کسب درآمدی ۵۱ میلیون دلاری در مدت ۱۲ ماه گذشته مقام نخست جدول پولسازترین هنرپیشه‌های زن جهان را به خود اختصاص داد.
به نوشته روزنامه گاردین، بولاک با دریافت دستمزد ۵۱ میلیون دلاری برای نقش‌آفرینی در فیلم موفق «جاذبه» با پشت سر گذاشتن دو «جنیفر» سودآور  - جنیفر لارنس و جنیفر انیستون - توانست نام خود را در صدر جدول گرانترین بازیگران زن جهان تثبیت کند.

گفته می‌شود که بولاک پنجاه ساله با گنجاندن یک بند در قرارداد خود با آلفونسو کوارون، با این سازنده فیلم «جاذبه» شرط کرد که از محل فروش فیلم در گیشه نیز درصدی سود عایدش شود. فروش نجومی ۷۱۶ میلیون دلاری این اثر سینمایی موفق و درو کردن هفت جایزه اسکار بولاک را باری دیگر به بالای جدولی کشاند که یک بار دیگر در سال ۲۰۱۰ نیز مقام اولی آن را از آن خود کرده بود. در آن سال درآمد ۵۶ میلیون دلاری بولاک بابت فیلم‌های «نقطه کور» و «پیشنهاد» این هنرمند را به صدر جدول پولدارترین‌ها رسانده بود.

در جایگاه بعدی جنیفر لارنس ۲۳ ساله ایستاده که دستمزد ۳۴ میلیون دلاری وی در سال جاری برای بازی در فیلم «بازی‌های هانگر» و «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» بود. لارنس همچنین نامزد دریافت سه جایزه اسکار شد و سال گذشته این جایزه به خاطر ایفای نقش در فیلم «دفترچه امیدبخش» به این هنرمند جوان رسید.

لارنس امروز به رغم سن کم به یکی از قدرتمندترین زنان هالیوود تبدیل شده و همچنان مسیر موفقیت را طی می‌کند.
بانوی بعدی این فهرست جنیفر انیستون ۴۵ ساله است. انیستون که بعد از بولاک و لارنس در جایگاه سوم پولسازترین زنان بازیگر ایستاده با دریافت مبلغ ۳۱ میلیون دلار برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های «ما میلرها هستیم» و «رئیس‌های وحشتناک» سومین زن پولساز جهان معرفی شده است.

نفر چهارم گوئینت پالترو است که امسال ۱۹ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. پالترو درآمد خود را مدیون بازی در فیلم گیشه پسند «مرد آهنین ۳» است که فروش آن حدود «یک میلیارد دلار» برآورد شده است.

در همین حال آنجلینا جولی، که سال پیش مقام اول جدول را از آن خود کرد، امسال با چهار پله تنزل به جایگاه پنجمین هنرپیشه زن ثروتمند جهان رسید. جولی با درآمدی ۱۸ میلیون دلاری مقام پنجم فهرست زنان پولساز را کسب کرده است.
اما چهار جایگاه بعدی فهرست به ترتیب به کامرون دیاز (با ۱۸ میلیون دلار درآمد)، اسکارلت جوهانسون (۱۷ میلیون دلار)، ایمی آدامز (۱۳ میلیون دلار) و ناتالی پورتمن (۱۳ میلیون دلار) اختصاص یافته است. کریستن استیوارت، گرانقیمت‌ترین بازیگر زن هالیوود در دوسال پیش، امسال با ۱۲میلیون دلار دستمزد نفر دهم این فهرست است.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج