حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ اردیبهشت ۸, دوشنبه

لیلا حاتمی جزو داوران جشنواره فیلم کن شد

لیلا حاتمی، هنرپیشه ایرانی، به عنوان یکی از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم کن سال ۲۰۱۴ معرفی شده است. شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ مه امسال برگزار می‌شود.

جین کمپیون، کارگردان نیوزلندی ریاست هیات داوران را به عهده خواهد داشت.خانم کمپیون با فیلم پیانوی خود در سال ۱۹۹۳ به نخل طلای کن رسید و تنها کارگردان زنی به شمار می‌رود که به این افتخار دست یافته است.سوفیا کاپولا، کارگردان آمریکایی، کارول بوکه، هنرپیشه فرانسوی و جئون دو یئون، بازیگر اهل کره جنوبی از دیگر اعضای هیات داوران کن امسال هستند. این اولین بار پس از سال ۲۰۰۹ است که اکثریت هیات داوران کن را زنان تشکیل می‌دهند.
ویلم دافو، بازیگر آمریکایی، گارسیا برنال، کارگردان و هنرپیشه مکزیکی، جیا ژانگ که، کارگردان چینی و نیکولاس ویندینگ رفن، کارگردان دانمارکی، دیگر اعضای هیات داوران هستند.
خداحافظ زبان اثر ژان لوک گدار، دو روز و یک شب، از ژان پیر و لوک داردن،ابرهای سیلس ماریا از اولیویر آسایاس و جیمی هال از کن لوچ برخی از فیلم‌های مطرح بخش اصلی جشنواره امسال هستند.
خواب زمستانی از نوری بیلکه سیلان، کارگردان اهل ترکیه نیز در این بخش به نمایش در می‌آید.
رودخانه گمشده رایان گاسلینگ و نمک زمین ساخته ویم وندرس و جولیانو ریبریو سالگادو نیز از فیلم‌هایی هستند که در بخش "نوعی نگاه" حضور دارند.
پیش از این از اهالی سینمای ایران کسانی چون سمیرا مخملباف، بهمن قبادی و نیکی کریمی نیز در بخش‌های مختلف کن داوری کرده‌اند. اما تا پیش از لیلا حاتمی، تنها عباس کیارستمی از ایران داور بخش اصلی بوده است.
عباس کیارستمی امسال نیز ریاست هیات داوران بخش سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه را به عهده دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج