حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه

نامه‌ی تند بهروز افخمی به علی معلم و امیر قادری


چند روز پيش گفت‌وگويي با بهروز افخمي در سايت‌ "كافه سينما" منتشر شد كه اين فيلم‌ساز درباره موضوعات مختلفي از جمله چند فيلم‌‌ مطرح سينماي ايران و سانسور و ... حرف‌هايي زده بود. بهروز افخمي پس از انتشار اين مصاحبه و به‌روز شدن حرف‌هايي در قالب «كامنت» زير اين مصاحبه، نامه‌اي در تكذيب اين حرف‌ها و گفت‌وگويش به آن رسانه فرستاد كه گويا هنوز پس از گذشت دو روز منتشر نشده است.
Behroozafkhami
افخمي به دليل اين تعلل در انتشار پاسخ و تكذيبيه‌اش، نسخه‌اي از آن را در اختيار ما گذاشته كه بي‌كم و كاست منتشر مي‌شود. اگر پاسخ يا نوشته و توضيحي هم از آن رسانه در اختيارمان قرار بگيرد، به رسم اداي وظيفه‌ي حرفه‌اي قطعاً با كمال ميل و احترام منتشرش خواهيم كرد. متن نامه‌ي بهروز افخمي به اين قرار است:
 
هوالحق
 
گردانندگان محترم کافه سینما
آقایان علی معلم و امیر قادری
 
با سلام و احترام
 
چندی پیش به من خبر دادند که در کافه سینما از قول من حرف‌هایی سراپا ساختگی نقل شده درباره‌ي ممیزی و در این مایه که گفته‌ام سانسور خیلی خوب است و ممیزی‌های موجود در ساخت فیلم راه درست را به فیلم‌ساز نشان می‌دهد و ممیزی در دنیا امری رایج و طبیعی است و خلاصــه همـه جای دنیا همین اسـت که اینجا هســت و فیلم‌سازان بـایــد بچـه‌های خــوبی باشـــند و آدم‌های «به به از آفتاب عالم‌تاب» باشند تا با موانع مواجه نشوند، وگرنه اشک کباب موجب طغیان آتش است و همین جور از قول ما هر چه دل‌تان خواسته منتشر کرده‌اید و بعد هم به عنوان «کامنت» هر چه دوست داشته‌اید در جواب حرف‌هایی که خودتان از قول من جعل کرده‌اید، آورده‌اید. من از خیلی وقت پیش با اینترنت وقتم را تلف نمی‌کنم، اما سعی کردم حرف‌هایی که به من نسبت داده‌اید‌ پیدا کنم و بخوانم تا ببینم چه گفته‌ام. معلوم شد شما مطلب را از بساط دروغ‌پردازی دیگری به نام «آوینی فیلم» (؟) نقل کرده‌اید که من نمی‌شناسم. اما من شما را خوب می‌شناسم و شما مرا این قدر می‌شناسید که بدانید خزعبلاتی که از قول من نقل شده، به عقاید و نظریات من شباهتی ندارد و گذشته از این اگر روزنامه‌نگاری یادتان نرفته بـود و به کلی کافه‌چـی نشـده بـودید، می‌دانستید که وظیفه دارید یک تلفن به من بزنید و از صحت و سقم مطلب با خبر شوید. 
 
آقایان! این راه و رسم کافه‌داری نیست که برای سرگرم‌کردن مشتری، یک مشت دروغ‌ جعل کنید و از قول آدمی که وقـت وبـ‌گردی و ولـ‌گردی و کافه‌نشینی ندارد منتشـر کنید و بعد از چند روز آن را پنهــان کنید و امیدوار باشــید که آن بنده خدا بی‌خبر و غــافل بماند. اما اگر خطا کرده و فــریب خورده‌اید، رسم ادب این اسـت که عذر‌خواهـی کنید و از این به بعـد بیش‌تر مراقـبت کنید که در کافه شمـا دروغ و جــعل و ناجـوانمردی روی صحنه نـرود. 
 
حـالا هم لطف بفــرمایید و بـرای رعایت اخلاق کافه‌داری حداقل همین چند سطر را بدون کم وکاست و تحریف منتشر کنید. 
 
والسلام ـ بهروز افخمی

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج