حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۶ اسفند ۱۲, شنبه

پنج فیلم برتر کل تاریخ سینمای سکسی

برایان پرویر برنده جوایز متعدد فیلمنامه نویسی و کارگردانی و خالق آثاری چون "فساد (Corruption)"، "آیکون (Icon)" و"کابوی ها و موتورها (Cowboys & Engines)"، آخرین مستندش رو با عنوان "رده ی ایکس : فیلم های برتر کل تاریخ سینمای بزرگسالان (X-Rated: The Greatest Adult Movies of All Time)" در ساعت 11 شب ششم فوریه 2015 بر روی پرده برد.










برای دریافت آخرین فیلترشکن ها به کانال فیلترکات در تلگرام بپیوندید

https://telegram.me/filtercut


 



برایان پرویر(Bryn Pryor) به معرفی پنج فیلمی میپردازه که نشون دادن پورن یه هنر هستش.

برایان پرویر برنده جوایز متعدد فیلمنامه نویسی و کارگردانی و خالق آثاری چون "فساد (Corruption)"، "آیکون (Icon)" و"کابوی ها و موتورها (Cowboys & Engines)"، آخرین مستندش رو با عنوان "رده ی ایکس : فیلم های برتر کل تاریخ سینمای بزرگسالان (X-Rated: The Greatest Adult Movies of All Time)" در ساعت 11 شب ششم فوریه 2015 بر روی پرده برد.

زمانیکه ما فیلم برداری این مستند رو شروع کردیم، هدف ما این بود که اثبات کنیم همه فیلم های پورن شرم آور و محصولی بی کیفیت ولی با ظاهری عالی نیستن و استثنا هایی هم وجود داره. بله، بیشتر شون اونجورین، ولی تولیداتی هم وجود داره که در معنای کلمه استثنا محسوب میشن. ما 32 تا از بهترین هاشون رو برای این مستند انتخاب کردیم که دراین بین 5 تا از اونا از دیدگاه من برترین فیلم های بزرگسالان هستن که تا حالا ساخته شدن.





بهترین پورن: گشایش بتهوون مه آلود (The Opening of Misty Beethoven) (1976)



خب، شاهکار هِنری پاریس (Henry Paris) واقعا یه شاهکار هستش، چرا که با هوشمندی ساخته شده، جالبه، سکسیه، به خوبی بازی شده و عالی نوشته شده. کونستانس مونی ((Constance Money ترو تازه و بسیار جذاب و زیبا هستش. جیمی جیلیز (Jamie Gillis) بهترین بازیگری هستش که تا این تاریخ زینت بخش فیلم های بزرگسالان بوده و به جرات میشه گفت که بهترین بازی خودش در سینما رو تو این فیلم به نمایش گذاشته. اگه تو اون زمان کسی آرزوی ساختن فیلمی درست و حسابی رو داشت که توش سکس هم بوده باشه، هیچ کس بهتر از این نمیتونست بسازه، چطور که بعد از 39 سال هنوز هم بهترینه.





بهترین پورن: آرزوی دختر بلوند (Blonde Ambition)(1981)

من به شخصه تا زمانی که شروع به تماشا و انتخاب فیلم ها برای مستند نکرده بودیم، این فیلم رو ندیده بودم. واقعا فیلم جالب و پر هیجانی هستش. این فیلم که بر گرفته از موسیقی های شرکت MGM (Metro-Goldwyn-Mayer) دهه 30 هستش، داستان دو دختر هستش که تو نیویورک میخوان در صنعت سرگرمی های بزرگسالان نردبان ترقی رو طی کنن. صحنه سکس گروهی فیلم با نام "آتش سوزی در آتلانتا" که با موسیقی و رقص فیلم بر باد رفته همراه شده، به تنهایی ارزش پولی رو که براش داده میشه، رو داره.






بهترین پورن: کافه شهوت (Café Flesh)(1982)

قطعه سورئال رینز دریم (Rinse Dream) تا سال ها به عنوان پورن آمیخته با هنر های تجسمی شناخته میشد. صحنه های این فیلم ریشه در زبان بصری تئاتر نیویورک داره و همین الانشم همون احساسی را تو تماشاگر القا میکنه که در سال 1982 القا میکرد. بیش از آنکه یک پورن ضبط شده در کاباره باشه، این فیلم جذاب و بطور غیر قابل انکاری تحریک آمیز هستش.






بهترین پورن: لاتکس (Latex)(1995)

این اولین فیلمه بزرگسالان بود که ثابت کرد محتوایی که برای بزرگسالان فیلم برداری میشود میتونه به یه هنر تبدیل بشه. با استفاده از جلوه های ویژه و به کمک کامپیوتر و با بازی مرحوم جان داق (Jon Dough) و کارگردانی مایکل نین(Michael Ninn) این فیلم برا خودش یه دنیایی ساخت و همه ما به این مطلب ایمان داریم.








بهترین پورن: آپلود (Upload)(2007)

خب، اعتراف میکنم که من این فیلم رو کارگردانی کردم، ولی تهیه کننده این مستند پاول فیشبین (Paul Fishbein) اصرار داشت که این فیلم رو هم تو لیست داشته باشیم، منم ازش خواستم تا این فیلم رو برامون توصیف کنه.

پائول میگه: "در کنار دزدان دریایی، آپلود یکی از بهترین فیلم های بزرگسالان هستش که تاحالا ساخته شده. یه داستان عالی با یه نمایشنامه فوق العاده، بازیگرانی بزرگ و عالی و صحنه های سکسی باورنکردنی باعث میشه که این فیلم بازگشتی باشه به دوران طلایی فیلم سازی که تماشگر بجای اینکه حس کنه داره پورن میبینه، احساس میکنه داره فیلم میبینه."
بدیهی هستش که این فهرست با توجه به موضوع مستند، گرد آوری شده. ولی واقعیت اینکه همه فیلم هایی که انتخاب کرده بودیم و ده ها فیلمی که وقت نکردیم تماشاشون کنیم میتونستن در جایگاه هر یک از این پنج فیلم قرار بگیرن. در عین حال که پورن به عنوان یک ژانر یکبار مصرف قابل طرح هستش، در پشت صحنه، شما افرادی رو میبینین که ذره ذره زندگی، کار و هنرمندیشون رو وقف این کار کردن. همونطور که در هر هنر دیگه ای میشه مصداقش رو پیدا کرد. و فیلم های نام برده شده در این مستند میتونن گواهی بر این ادعا باشن.


هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج