حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ شهریور ۲۷, پنجشنبه

وزارت ارشاد: هواپیمایی ایران ایر از هنرمندان عذرخواهی کند

روز گذشته گزارش شد که حسین علیزاده و اعضای گروه 'هم‌آوایان' به دلیل ممانعت مسئولان شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، نتوانسته‌اند سوار هواپیمای اصفهان به شیراز شوند.





بی بی سی:مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ایران از بابت ممانعت از ورود حسین علیزاده و گروهش به هواپیما 'به دلیل حمل ساز' عذرخواهی کرده و گفته که "این وظیفه مدیران ارشد ایران ایر و کارمندان آن پرواز است که عذرخواهی کنند."
پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد به خبرگزاری مهر گفته که "به عنوان نماینده دولت در دفتر موسیقی از رفتار و برخورد نامناسب هواپیمایی ایران ایر با هنرمندان ارزشمند موسیقی کشورمان در گروه "هم آوایان" به ویژه استاد حسین علیزاده عذر می خواهم."
روز گذشته گزارش شد که حسین علیزاده و اعضای گروه 'هم‌آوایان' به دلیل ممانعت مسئولان شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، نتوانسته‌اند سوار هواپیمای اصفهان به شیراز شوند.








محمد معتمدی، خواننده ایرانی، به خبرگزاری فارس گفته بود که "مسولان هواپیمایی ایران ایر به خاطر همراه داشتن ساز اجازه سوار شدن ما به هواپیما را ندادند."

آقای معتمدی گفته بود که سرمهماندار در واکنش به شکایت آنها گفته بود که نیازی به پاسخگویی ندارد.
به گفته مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد "این هنرمندان از نخبگان فرهنگی کشورمان هستند. من فکر نمی کنم حمل ساز آنقدر خطرناک باشد. این سازها بمب نیستند و باید رفتاری با سازها شود که احترام آمیز باشد."
آقای ارجمند تاکید کرده که امنیت وسایل مسافران در ابتدای ورود به ترمینال فرودگاه برعهده نیروهای سپاه پاسداران مستقر در فرودگاه است است ولی "این رفتار عجیب پس از عبور از گیت و نظارت نیروهای امنیتی بوده است و این نشان می دهد که محموله سازها مشکلی نداشته اند."
"یر کل ایران ایر در اصفهان
آقای ارجمند گفته "همانطور که ایران ایر در تاخیر پروازها عذرخواهی می کند باید از این رفتار هم عذرخواهی کند."
بعد از این اتفاق گروه موسیقی "هم‌‌آوایان" تصمیم گرفتند که زمینی به شیراز بروند تا کنسرت خود را برگزار کنند.
آقای علیزاده به خبرگزاری فارس گفته است: "تا به حال این تجربه را نداشتم که در فرودگاهی چنین برخورد توهین آمیزی با ما داشته باشند."

واکنش شرکت هواپیمایی ایران‌ایر

خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از روابط عمومی گروه هم‌آوایان اعلام کرده است که به خاطر این رفتار نامناسب از شرکت ایران ایر شکایت خواهد کرد.
اما محمد صادق مدیر کل ایران ایر در اصفهان در پاسخ به انتقادات به خبرگزاری مهر گفته که گروه موسیقی هم‌آویان ۹ بسته همراه خود داشتند که به قسمت انبار هواپیما منتقل شد اما با اصرار می خواستند چهار بسته دیگر را به داخل هواپیما بیاورند درحالیکه از لحاظ ایمنی امکان حمل چنین باری با این ابعاد به داخل هواپیما وجود ندارد.
آقای صادق گفته که این گروه آخرین افرادی بودند که برای سوار شدن به هواپیما مراجعه کردند و "اگر یک یا دو بسته را داخل هواپیما می آورند می توانستیم هماهنگ کنیم اما برای چهار بسته جای کافی در هواپیما وجود نداشت به همین جهت به آنها اعلام شد که بسته هایشان را به قسمت بار در جلوی هواپیما ببرند اما باز هم نپذیرفتند."
به گفته مدیر کل ایران ایر اصفهان "اگر هواپیما با آن حجم بار پرواز می‌کرد و به دلیل وجود مشکلات مجبور به بازگشت به فرودگاه می شد، آیا آنها پاسخگوی مابقی مسافران بودند؟"

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج