حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۴ آبان ۸, جمعه

رضا براهنی، از عوامل اصلی دستگاه جعل و دروغ و نفرت پراکنی ۵۷‌ها



پنکه سقفی باید خیلی با کیفیت باشه که وزن این کثافت را تحمل کرده و در آن واحد ۴ خرس قهوه ای, از همان نژادی که کون بنی صدر گذاشتند! در حال کردنش بودند ! و چهار نفر ساواکی هم پایین منتظر بودند که وقتی خرس ها کیرشون رو بیرون کشیدند ، اونا مشغول بشند!







برای دریافت آخرین فیلترشکن‌ها به کانال فیلترکات در تلگرام بپیوندید

https://telegram.me/filtercut



روایت معروف بسته شدن وی به پنکه سقفی در ساواک و تجاوز به هنگام چرخش پنکه را همگی شنیده‌ایم.

کمی به این دست روایت‌های جنسیِ جعلی براهنی بپردازیم.

گویا براهنی سال ۵۱ حدود کمتر از ۳ ماه بازداشت بوده، اما تاکنون ده‌ها داستان و روایت جنسی از شکنجه‌های آن ۳ ماه روایت کرده.

بمانند سر و ته آویزان شدن از چوبه دار و تلاش ماموران برای تجاوز به زندانیان در حالت سر و ته و یا تجاوز به کودکان و یا دستگاه مخصوص برای فشار بر جمجمه و ...

براهنی پس از آزادی در سال ۵۱ به آمریکا رفت و در آنجا شروع به مصاحبه و نوشتن مقالات در رسانه‌های مختلف در مورد آن کمتر از ۳ ماه کرد.

برای نمونه مقاله:

Torture in Iran: ‘It is a **** Made by One Man for Another Man’

که در ۲۱ آوریل ۱۹۷۶ در نیوروک تایمز چاپ شد؛

https://nytimes.com/1976/04/21/archives/torture-in-iran-i...

براهنی حتی پا را فراتر گذاشت و در فوریه ۱۹۷۷ میلادی مقاله‌ای را در مجله پورنوگرافی Penthouse پنت‌هاوس آمریکا با عنوان the Shah's Torture Chambers چاپ کرد و دوباره همان توهمات جنسی شکنجه را در آنجا بازگو کرد.

البته نام این مجله به اشتباه در خاطرات علم پلی‌بی ثبت شده.

از موارد دیگر می‌توان به روایت جعلی لیسیدن انشای تُرکی وی در ۶ سالگی‌اش اشاره کرد.

وی در مصاحبه با صدای آمریکا این روایت را تغییر و از لیسیدن روزنامه دیواری در سن ۱۱ سالگی و بعد از جریان فرقه پیشه‌وری گفت و یا در روایتی دیگر از لیسیدن تخته سیاه به دلیل تُرکی نویسی گفت.

مشخصا رضا براهنی نمونه‌ای بود از مثلا روشنفکرانی که حاضر بودند بخاطر دیده شدن و دشمنی با دولت پهلوی و برای رسیدن به هدف خود، دست به هر نوع جعل و دروغ و کثافت‌کاری بزنند.

نسل جوان امروزمان باید با تحقیق و مطالعه دقیق پی به حقایق تاریخی ببرند و از پیروی کورکورانه‌ی هر کس و ناکسی پرهیز کنند.





۱ نظر:

Shodja Eddin Ziaian گفت...

یک ابله بزرگ و درشتگوی بزرگ در گذشت.

پادکست سه پنج