حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۴ خرداد ۱۳, چهارشنبه

بررسی گرافیتی‌های رسم‌شده روی در و دیوار سرویس‌های بهداشتی عمومی

بررسی گرافیتی‌های رسم‌شده روی در و دیوار سرویس‌های بهداشتی عمومی نشان می‌دهد که زن‌ها و مردها از محتوا و اشکال متفاوتی برای برای انتقال پیام و برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. 








بررسی گرافیتی‌های رسم‌شده روی در و دیوار سرویس‌های بهداشتی عمومی نشان می‌دهد که زن‌ها و مردها از محتوا و اشکال متفاوتی برای برای انتقال پیام و برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. نقش‌ها و نمادها، الگوها و پیام‌های روی دیوار در سرویس‌های بهداشتی زن‌ها بیشتر حمایت‌گرایانه و روابط-محور هستند درحالی‌که در سرویس‌های بهداشتی مردها، گرافیتی‌ها محتوایی جنسی و توهین‌آمیز دارند و در پی تثبیت مردانگی هژمونیک (مردانگی برتر/سلطه‌گر)هستند. شوخی و مزاح در پیام‌های مردها بیشتر است، اما گرافیتی‌ها به‌طور آشکار جنسی، خشن، رقابتی و پرخاشگرانه هستند که به عمل جنسی، اندام‌ جنسی زن و مرد و همجنس‌گراهراسی می‌پردازند. بُعد جنسی در میان گرافیتی‌های سرویس‌های بهداشتی زن‌ها کمتر بارز است و تاکید بیشتر روی روابط است. زن‌ها افکار و احساسات شخصی و محرمانه خود را می‌نویسند و همچنین از گرافیتی‌های دیگر و خالق آن‌ها حمایت می‌کنند. در اغلب موارد گرافیتی‌ها بیانگر پیام‌ها و صداهای اعتراض‌گونه به زبانی افراطی و هتاکانه هستند چرا که اثر در غیاب خالق آن، آزادانه‌تر ارتباط برقرار می‌کند. این پژوهش نشان می‌دهد تفاوت میان گرافیتی‌های زن‌ها و مردها همچنان سلطه مردانه دگرجنس‌گرا و فرمان‌برداری زن را تقویت می‌کند، و بیانگر روابط قدرت است.


هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج