حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۱, پنجشنبه

حسین علیزاده، آهنگساز سرشناس برنامه تجلیل‌ از خودش را ترک کرد


برنامه تجلیل از حسین علیزاده، آهنگساز، نوازنده تار و سه تار و پیشکسوت موسیقی اصیل ایرانی که آهنگ فیلم‌ها و نمایش‌های بسیاری را ساخته، به دلیل «بی‌برنامگی انجمن موسیقی خانه تئاتر» منتفی شد.


نهم اردیبهشت ماه تالار شهناز خانه هنرمندان که قرار بود محلی برای تجلیل از حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز موسیقی کلاسیک ایرانی باشد به محفلی برای بی احترامی به ریشه های موسیقی کلاسیک ایرانی تبدیل شد.

 
برنامه تجلیل از حسین علیزاده نوازنده چیره دست تار و سه تار و پیشکسوت موسیقی کلاسیک ایرانی که فیلم ها و تئاترهای بی شماری را همچون دلشدگان، گبه و.... را آهنگسازی کرده بود به دلیل بی برنامگی انجمن موسیقی خانه تئاتر و تاخیر نیم ساعته از زمان برگزاری منتفی شد.
 
به گزارش خبرگزاری میراث، برنامه تجلیل از حسین علیزاده قرار بود روز راس ساعت 6 بعد ازظهر توسط انجمن موسیقی خانه تئاتر در خانه هنرمندان به اجرا درآید. این برنامه در حالی منتفی شد که این استاد پیشکسوت موسیقی ایرانی و نامزد جایزه گرمی راس ساعت در برنامه حضور یافت اما تنها مدعو این برنامه به غیر از شاگردان وی، برخی از خبرنگاران و ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر به همراه اعضای انجمن موسیقی این خانه بودند.
  
همه این اتفافات در حالی رخ داد که حتی نماینده ای از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ، انجمن موسیقی و هنرمندان پیشکسوت موسیقی کلاسیک ایرانی حضور نداشتند و علیزاده پس از حضور در برنامه متوجه بی برنامگی ها شده و مجلس را ترک کرد.
 
رئیس انجمن موسیقی خانه تئاتر با رفتن روی سن و با اعلام این که حسین علیزاده به دلیل فشردگی برنامه های کاری و تاخیری که در اجرای این برنامه ایجاد شده سالن را ترک کرد افزود:  «تندیس، هدیه و یک تقدیرنامه به امضای آقای بازیگر (عزت الله انتظامی) و ایرج راد برای این پیشکسوت موسیقی کلاسیک ایرانی در نظر گرفته شده که بعدها به وی اهدا می شود.»
 
این گزارش حاکی است پس از ترک سالن توسط ایرج راد، مخاطبان موسیقی کلاسیک ایرانی سالن را با ناراحتی ترک کردند. عکس های محمدحسن زاده کاس تسنیم از این خانه هنرمندان را در زیر می بینید.

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج