حرکت در سطح

  • من را فرانسوی ببوس

    روايتی است از زير گلو تا پشت گردن که آيه هايش به خط نستعليق آمده اند. رنگ پريده از خواب های غمگين. شصت و يک سوره از تورات تنی. بخش شعرها به عنوان "من را فرانسوی ببوس" عاشقانه هايى ست همراه با واکنش های سياسی و اجتماعی. شعرها سايه هايی هستند، افتاده روی قبرها با تابوت های آماده، رو به درخت های خشک شده ، رو به آدم های خشک شده ، رو به آهن های به کار رفته در تن. بغلشان رفت به آغوش، بغلشان کنيد. بغلشان کنيد.

    • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

      و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

    • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

      غلطید به پهلوی راست. مدتی همینطور بی‌حرکت ماند؛ خیره به نور ملایمی که از پنجره رو به کوچه می‌آمد. دستش را از زیر لحاف بیرون آورد و چراغ را خاموش کرد. شانه‌هایش زیر لحاف تکان‌تکان می‌خورد

    • عدوی تو نیستم من، انکار توام

      ناما جعفری، شاعر ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

    • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

      آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

    • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

      هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۲ بهمن ۲۰, یکشنبه

تحرکات آغاز شد/ اطلاق عنوان "فیلم حامی فتنه" به فیلم خوب "عصبانی نیستم!" از سوی خبرگزاری فارس

تحرکات آغاز شد/ اطلاق عنوان "فیلم حامی فتنه" به فیلم خوب "عصبانی نیستم!" از سوی خبرگزاری فارس
اما ماجرا وقتی رنگ و بوی دیگری به خود گرفت که با اعلام برنامه نمایش فیلم ها در برج میلاد، نام سه فیلم حساسیت برانگیز جشنواره در روز آخر دیده می شد که این خود حکایت از واهمه مدیران جشنواره از مواجهه رسانه ها با این فیلم ها داشت. چرا که خبرها و نقدهای مربوط به فیلم های اکران شده در روز آخر معمولا در میانه اخبار اختتامیه و اعلام جوایز گم می شود و نمی تواند چندان حاشیه ای ایجاد کند.
   

                                لایک زنی فیس بوک ما

تحرکات آغاز شد/ اطلاق عنوان "فیلم حامی فتنه" به فیلم خوب "عصبانی نیستم!" از سوی خبرگزاری فارس
خبرگزاری فارس در یادداشتی انتقادی نسبت به فیلم "عصبانی نیستم" درمیشیان، از آن تحت عنوان فیلم حامی فاتنه یاد کرد.
 فارس نوشت:
در حالی که گفته شده بود فتنه ۸۸ خط قرمز خدشه‌ناپذیر نظام در جشنواره فیلم فجر امسال است و حتی کمیسیون فرهنگی به سازمان سینمایی هشدار داده بود، نمایش فیلم رکیک «عصبانی نیستم» دهن‌کجی سازمان سینمایی و دبیر جشنواره به اراده نظام و هشدار نمایندگان مردم در مجلس است.
خبرگزاری فارس: روی پرده جشنواره فجر انقلاب، به مذهبی‌ها می‌گویند طالبان!

خبرگزاری فارس - مهدی آذر پندار : مثل هر سال که اهالی رسانه از مدت ها قبل از جشنواره پیرامون فیلم ها شناخت دارند و فیلم های جنجال برانگیز را از قبل شناسایی کرده اند، امسال هم از آغاز جشنواره، این حدس و گمان ها پیرامون چند فیلم بیش از سایر فیلم ها بود. به خصوص که شنیده ها حاکی از پرداختن یکی دو فیلم به فتنه 88 حکایت داشت.
اما ماجرا وقتی رنگ و بوی دیگری به خود گرفت که با اعلام برنامه نمایش فیلم ها در برج میلاد، نام سه فیلم حساسیت برانگیز جشنواره در روز آخر دیده می شد که این خود حکایت از واهمه مدیران جشنواره از مواجهه رسانه ها با این فیلم ها داشت. چرا که خبرها و نقدهای مربوط به فیلم های اکران شده در روز آخر معمولا در میانه اخبار اختتامیه و اعلام جوایز گم می شود و نمی تواند چندان حاشیه ای ایجاد کند.
"عصبانی نیستم" یکی از همین سه فیلم است که موضوع سیاسی آن از مدتی پیش از جشنواره خبرساز شد و به نظر می رسد به همین دلیل در اکران برج میلاد در روز آخر قرار گرفت. دست بر قضا، دیروز فرصتی دست داد تا فیلم را در سینما فلسطین با مردم ببینیم. فیلم همان چیزی بود که انتظارش می رفت. ممیزی و اصلاحیه و امثال اینها هم ظاهرا صرفا کارکرد رسانه ای داشته است.
در شرایطی که از مدت ها قبل گفته شده بود که فتنه 88 خط قرمز خدشه ناپذیر نظام در جشنواره فیلم فجر امسال است و حتی کمیسیون فرهنگی نیز با ارسال نامه ای به سازمان سینمایی نسبت به تحریف وقایع سال 88 هشدار داده بود، نمایش فیلم رکیک "عصبانی نیستم" را می توان دهن کجی سازمان سینمایی و دبیر جشنواره به اراده نظام و هشدار نمایندگان مردم در مجلس دانست. فیلمی که حضور آن در بخش مسابقه جشنواره فجر با این سطح از توهین ها و خط شکنی ها بی سابقه به نظر می رسد.
البته راجع به "عصبانی نیستم" نمی شود سینمایی صحبت کرد. چون سینما نیست. فحشنامه ای است رکیک و البته مستقیم گو علیه هر آنچه که کارگردان در این سال ها نپسندیده است. کارگردان از مذهبی ها متنفر است، پس در یک سکانس بی ربط و ضعیف، یک ریشوی مذهبی تسبیح به دست را ناگهان طالبان می خواند. از احمدی نژاد متنفر است، پس بی ربط و با ربط سخنرانی های او را به صورت کاملا گل درشت میان سکانس های فیلمش جاساز می کند تا شاید این گونه ارضا شود. از سال 78 با تیتر گل درشت دانشگاه به خاک و خون کشیده شد فکت می آورد و پوستر خاتمی را مدام توی چشم مخاطب فرو می کند. از بسیجی ها کینه به دل دارد، پس بعد از کتک زدن مفصل یک بسیجی توسط یکی از کاراکترها می گوید ما اهل زدن نیستیم، اینها هستند که مردم را کتک میزنند!، از نظام دل پری دارد، مدام از دستاویز دانشجوی ستاره دار استفاده می کند و به کشته های 88 نقبی می زند، به نامگذازی امسالتوسط مقام معظم رهبری متلک می اندازد و ...
با جرات می توان گفت که "عصبانی نیستم" به کنفرانس برلین بیشتر شبیه است تا فیلم سینمایی و کارگردان هیچ ابایی ندارد که حتی در قالب یک ارائه دانشگاهی، جمهوری اسلامی را از منظر امام علی (ع) نقد کند.
جالب تر آنکه دومین فیلم درمیشیان، تلاشی است مذبوحانه برای آنکه با آسمان و ریسمان بافتن های معمول شبه روشنفکران، به دروغ اثبات کند فتنه سال 88 محصول اعتراض طبقات محروم و مستضعف به نظام بوده است. یعنی یک عدول کامل از آرمان های قشر مرفه بی درد برج نشین در سال 88 به نفع طبقه مستضعفی که در جریان فتنه آنها را شهروند درجه دو محسوب می کردند. همان ها که به زعم آقایان با یک گونی سیب زمینی رای شان عوض می شد. در واقع، جنبش اشرافیت علیه جمهوریت در اینجا به جنبش شهرستانی های فقیر ساکن تهران علیه نظام تبدیل شده است. و چه ادعایی خنده دار تر از این که فتنه 88 را مستضعفان پایین شهر به راه انداختند؟ اصلا انگار که جنبش سبز در سال 88 یک جنبش کارگری از نوع چپ بوده است!
البته ایراد و گله از درمیشان نیست. خوب پولی گیر او آمده -حتما از بخش خصوصی و بدون یک ریال کمک احیانا خارجی- و او فیلمش را ساخته است. اما حضور و اکران چنین فیلم رکیکی در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر به شدت شک برانگیز و حتی به نوعی موجب ایجاد شایبه رضایت و حمایت دولت تدبیر و امید از ساخت چنین فیلم هایی است. حالا باید صبر کرد و دید این دهن کجی سازمان سینمایی به خط قرمز نظام به ضرر چه کسی تمام می شود. اما نقدا می توان گفت چند روز آینده، روزهای سختی برای ایوبی و احسانی و رضاداد خواهد بود....
منبع:روزنامه جوان-ویژه نامه سیمرغ جوان

هیچ نظری موجود نیست:

پادکست سه پنج