توییتر سه پنج را به دوستان خود اضافه کنید
سبک وی در فیلمبرداری روی دست مهارت دارد، و آثاری که از وی با این سبک وجود دارند جزو یادمان ماندگار کلاس سینمای ایران هستند. فیلم کوتاه ندامتگاه زنان، هنوز به عنوان یک الگوی کلاسیک و درسی دوربین روی دست مورد استفاده قرار میگیرد. نورپردازی او، بیشتر حسی و پیچیدهاست، تا ساده و آکادمیک. به سختی میتوان منابع نورش را در پلانهای وی یافت، و اگر سایهای به چشم بخورد، جزئی از چشم نوازیهای تصویری است که میپردازد. هنر وی آنجا به اوج میرسد که نورپردازی و حرکت روی دست را تلفیق میکند. او دایی ویشگاه آسایش بازیگر سینما نیز می باشد.
آقای پرتو امروز چهارشنبه دوم بهمن (۲۲ ژانویه) و پس از سپری کردن یک دوره طولانی بیماری در کالیفرنیای آمریکا درگذشت.
مازیار پرتو از سینماگران سرشناس و برجسته سینمای ایران است. اگر چه وی در کارنامه هنری خود کارگردانی چند فیلم، و همچنین مشاوره کارگردانان برجسته (به ویژه در کارهای نخستین آنان) را در برنامه ریزی، دکوپاژ و صرفه جوییهای زمانی و اقتصادی داشتهاست، اما او را بیشتر با تصاویری که ساخته میشناسند. مازیار پرتو آثار متعددی نیز در تدوین سینمایی دارد که در نوع خود تاثیر گذار و نشان دهنده تسلط ذاتی او در پرداخت ریتم و پیوستگی تصاویر هستند.
او فیلمبردار فیلم های مشهوری چون "قیصر"، "طوقی"، "روز واقعه"، "تهران روزگار نو" (بخش هایی از سریال هزار دستان) و "آدم برفی" بود.
آقای پرتو چند فیلم سینمایی را هم کارگردانی و تدوین کرده بود.
شهرام اسدی و مازیار پرتو پشت صحنه «روز واقعه»
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر